Rozdział 7 - Księgi biurowe. - Regulamin wewnętrznego urzędowania sądów apelacyjnych, okręgowych i grodzkich w sprawach cywilnych.
Dz.U.1932.114.941
Akt utracił mocRozdział VII.
Księgi biurowe.
Księgi biurowe.
Do repertorjów powinny być wnoszone zwięzłe adnotacje, dotyczące przebiegu sprawy. Adnotacje należy wnosić niezwłocznie po każdej dokonanej czynności.
Inne wpisy, dokonane niewłaściwie lub omyłkowo, należy przekreślić i wciągnąć wpis właściwy.
W tej samej rubryce czyni się wzmiankę o dołączeniu akt do innej sprawy oraz o założeniu akt z powodu rozłączenia roszczeń.
Należy to uczynić, gdy wydany został wyrok końcowy albo postanowienie kończące postępowanie, bądź gdy przeniesiono sprawę do innego repertorjum lub dołączono ją do innej sprawy, jak również gdy sprawę przesłano do Sądu Najwyższego.
Do akt nowozałożonych dołącza się akta poprzedniego postępowania.
Po załatwieniu sprawy, zaległej z ostatnich pięciu lat, należy przekreślić odpowiedni numer niezależnie od wpisów, dokonanych we właściwem miejscu repertorjum, gdzie sprawa jest zapisana.
W sądach tych oraz w sądzie grodzkim prowadzi się księgę grzywien, wymierzanych w toku postępowania, oraz innych należności, przypadających do ściągnięcia.
Do wykazów prowadzi się skorowidze alfabetyczne: do pierwszego według nazwisk dłużników, do drugiego według nazwisk dłużników i nazw nieruchomości.
Wszakże nową pozycję należy wciągnąć, jeżeli obowiązek złożenia przysięgi włożony został po upływie lat pięciu od daty wpisu pierwotnego.
W razie uchylenia postanowienia całą pozycję przekreśla się naukos.