Oddział B - Biurowość w sprawach administracji sądowej. - Regulamin ogólny wewnętrznego urzędowania sądów apelacyjnych, okręgowych i grodzkich.
Dz.U.1928.104.934
Akt utracił mocB.
Biurowość w sprawach administracji sądowej.
Biurowość w sprawach administracji sądowej.
Każdy dział mieści się w osobnym zeszycie lub teczce z kartą przeglądową.
Można również w innych wypadkach dla pewnych działów spraw używać zamiast zeszytów teczek, jeżeli w ten sposób osiąga się łatwiejszy sposób korzystania z zawartych w danym dziale pism.
O wyłączeniu należy zaznaczyć na karcie przeglądowej odnośnej grupy lub działu.
Do tych spraw należą w szczególności akta osobowe tudzież akta, obejmujące przebieg postępowania co do inwestycyj nadzwyczajnych.
Nadto sekretarjaty te przechowują akta osobowe innych osób, o ile tego wymagają przepisy prawa.
Sądy grodzkie w okręgu każdego sądu okręgowego stanowią jedną grupę.
Jeżeli pismo takie dotyczy kilku grup, należy odpowiednie wyciągi dołączyć do wszystkich grup ze wzmianką o miejscu przechowania oryginału.
O zarządzeniach, ogłoszonych w Dzienniku Urzędowym Ministerstwa Sprawiedliwości, czyni się wzmiankę na odnośnych kartach przeglądowych z podaniem w krótkich słowach treści i numeru Dziennika.
Na każdem piśmie oprócz sygnatury zaznacza się numer, pod którym wciągnięto je do dziennika.
Na pismach, które nie mają prezentaty biura podawczo-wykonawczego, prezentatę kładzie sekretarz albo, co do pism tajnych, kierownik sądu.
W razie wysłania pisma, które nie jest załatwieniem pisma otrzymanego, do rubryki 3 wpisuje się wzmiankę "z urzędu".
Skorowidz może służyć na kilka lat.
W sądach o niewielkim ruchu tego rodzaju spraw prowadzenie skorowidza nie jest obowiązkowe.
Pomienione zeszyty mogą być łączone, wszakże repertorjów dla spraw sędziów, asesorów i aplikantów nie należy łączyć z pozostałemi.
Do zeszytów kontrolnych prowadzi się jeden ogólny lub kilka skorowidzów alfabetycznych według załączonego wzoru. Skorowidz może być także kartkowy.
Po ukończeniu zeszytu zakłada się następny z nową numeracją od początku.
Do nowych zeszytów należy zaprowadzić nowy skorowidz.
rejestr egzaminów (wzór),
rejestr legalizacyj podpisów (wzór),
wykazy udzielonych zwolnień od zajęć i urlopów (wzór), oprócz wypoczynkowych,
zeszyty list obecności, o ile będą wprowadzone,
wykazy pełnomocnictw generalnych,
kontrolę wizytacyj,
wykaz osób, mających zajęcia uboczne, według stanowisk służbowych (wzór),
kontrolę udzielonych kart pomocy lekarskiej,
listy adwokatów, notarjuszów i obrońców,
skorowidz alfabetyczny adresów osób, należących do sądu,
kontrolę wystawionych legitymacyj służbowych wraz ze skorowidzem alfabetycznym (wzory).