Oddział A - Zasady ogólne. - Regulamin ogólny wewnętrznego urzędowania sądów apelacyjnych, okręgowych i grodzkich.
Dz.U.1928.104.934
Akt utracił mocA.
Zasady ogólne.
Zasady ogólne.
Nowych akt nie zakłada się, jeżeli pismo po załatwieniu ma być zwrócone.
Okładki poszczególnych kategoryj spraw odróżniają się kolorem.
Nie należy korzystać z pomienionej karty kolorowej, gdy akta przesyła się z żądaniem udzielenia pomocy sądowej.
W wyższej instancji pozostawia się tylko odpis wyroku bądź innego orzeczenia, którem postępowanie zakończono, co jednak nie dotyczy Sądu Najwyższego.
Dołączone do akt poszczególne pisma należy sygnować.
W nagłówkach pism wysyłanych do urzędów należy podawać przedmiot sprawy, t. j. streszczenie pisma, zwłaszcza w pismach, dotyczących spraw objętych poprzedniem pismem.
W odpowiedzi na pisma podawać należy datę i sygnaturę tych pism.
W ten sam sposób układa się w związanych teczkach pozostawione w instancjach wyższych odpisy wyroków i innych orzeczeń.
Teczka może zawierać nie więcej niż dwieście odpisów.
Na grzbiecie teczki należy wypisać rok i krańcowe numery spraw, z których odpisy teczka zawiera.
W sprawach, zwróconych przez Sąd Najwyższy z orzeczeniem, odpis tego orzeczenia, nadesłany przez Sąd Najwyższy, dołącza się do odpisu odnośnego orzeczenia sądu odwoławczego.
Numerację kart w następnych tomach prowadzi się dalszym ciągiem.
Na okładce każdego tomu wypisane będą wszystkie sygnatury.
Dla innych wypadków wysyłania lub udzielania akt, w miarę potrzeby, należy założyć księgi kontroli akt według załączonego wzoru.
Kierownik sądu może, w miarę potrzeby, wprowadzić dodatkowe pomocnicze księgi i skorowidze.
Kierownik sądu również może wprowadzić potrzebne w danym okręgu sądowym drukowane formularze po zaaprobowaniu ich tekstu przez Ministra Sprawiedliwości.