Art. 4. - Regulamin dostępu do Wisły i jej używania przez ludność Prus Wschodnich, ułożony w wykonaniu art. 97 Traktatu Pokoju między Mocarstwami Sprzymierzonemi i Stowarzyszonemi a Niemcami, podpisany w Wersalu dnia 28 czerwca 1919 r.
Dz.U.1925.36.244
Akt utracił mocOdrębne znaki albo odznaki będą określone rozporządzeniem kompetentnych władz polskich. Rozporządzenie to będzie zakomunikowane Rządowi niemieckiemu, który poda je do wiadomości osób interesowanych zwykłą drogą; będą wybrane znaki proste, widoczne i tanie.
w przystani w Korzeniowie (Kurzebrack)
w punktach dostępu, które mogłyby być otwarte.
Statki, zakwalifikowane do kategorji C), podlegają specjalnym przepisom, podanym w rozdziale II niniejszego regulaminu.
Powyższe wyliczenie nie wyczerpuje wszystkich możliwych wypadków. Po przybyciu do "portu zimowego" kapitan, jego zastępca lub właściciel statku, zmuszonego do wejścia do tego portu, zgłosi się w urzędzie celnym w celu zameldowania się.
Jeżeliby wskutek okoliczności jeden z wypadków przewidzianych powyżej stał się koniecznym, kapitanowie, ich zastępcy, lub właściciele statków mają się udać niezwłocznie po wylądowaniu do polskiego urzędu celnego, polskiego posterunku policji, lub najbliższej zwierzchności gminnej.
Powyższe postanowienia nie dotyczą grup statków, barek, lub tratew, regularnie sformowanych i stanowiących jedną całość wraz z holownikiem, który je ciągnie.
Przepisy policyjne, dotyczące żeglugi i spławu w Polsce będą stosowane do tych tratew a w szczególności przepisy, dotyczące wiązania drzewa, ewentualnego postoju tratew i ich rozwiązywania.