Oddział A - 1. Postanowienia ogólne - Przepisy taryfowe w komunikacji między stacjami polskich kolei państwowych a stacjami zagranicznemi, położonemi poza punktami przejściowemi polsko-czesko-słowackimi.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1920.45.283

Akt utracił moc
Wersja od: 1 stycznia 1921 r.

A.

1. Postanowienia ogólne

Z dniem 1 czerwca 1920 r. obowiązują przy przewozie przesyłek przechodzących przez graniczne punkty przejściowe: granicę pod Beskidem, granicę pod Cieszynem, granicę pod Leluchowem, granicę pod Łupkowem, granicę pod Siankami i granicę pod Suchąhorą i Zwardoń, granicę pod Zebrzydowicami na całej przestrzeni od polskiej stacji nadawczej do granicznego punktu przejściowego i odwrotnie, postanowienia taryfowe, opłaty dodatkowe, nomenklatura, klasyfikacja towarowa i opłaty przewozowe zawarte w części II-IV taryfy ogólnej na przewóz towarów, zwłok i zwierząt, oraz odnośne wykazy odległości kilometrycznych.

Odległości kilometryczne wynoszą: od granicy państwa pod Zebrzydowicami do stacji Zebrzydowice 5 km., od granicy państwa pod Cieszynem do stacji Cieszyn-Bobrówka 2 km.

2. Postanowienia o przewozie wagonów-kotłów prywatnych właścicieli.

1. Wagony - kotły prywatnych właścicieli, próżne, oraz towary w nich załadowane, przewozi się na zasadzie postanowień taryfowych, obowiązujących na kolejach biorących udział w przewozie, z zachowaniem przepisów niżej przytoczonych. Właściciel wagonu ma prawo dysponowania nim.

2. Wagony-kotły prywatnych właścicieli, wysyłane pod naładunek albo zwracane opróżnione, należy kierować zgodnie z dyspozycją właściciela albo dzierżawcy do tej granicznej stacji przejściowej, przez którą mają one wrócić albo już przeszły z ładunkiem. W tym celu powinien właściciel albo dzierżawca wagonu porozumieć się z nadawcą wagonu ładownego i ustalić z nim graniczną stacje, przejściową, którą należy wskazać w liście przewozowym.

3. Wagony-kotły prywatnych właścicieli, wysyłane pod naładunek albo zwracane opróżnione, przewozi się bez listu przewozowego bezpłatnie, o ile przewóz tych wagonów z ładunkiem na jednakowym szlaku tej samej kolei uskuteczniono w przeciągu 2 miesięcy przed rozpoczęciem przebiegu próżnego, albo dokonano go w takim samym terminie po ukończeniu przebiegu próżnego.

4. Za przebiegi próżne nie wyrównane całkowicie przebiegami ładownemi na szlakach kolei polskich w wymienionym dwumiesięcznym terminie, przewoźne pobiera się od odbiorcy względnie od nadawcy wagonu na stacji polskiej. Przewoźne oblicza się według stawek obowiązującej taryfy wewnętrznej dla taboru kolejowego na własnych kołach.