§ 7. - Przenoszenie do służby w Straży Granicznej.
Dziennik Ustaw
Dz.U.2007.240.1758
Akt utracił moc Wersja od: 8 stycznia 2014 r.
§ 7.
1.
Ustalenie zasadności przeniesienia obejmuje przeprowadzenie następujących czynności:1)
analizy podanych w prośbie motywów jej złożenia;2)
przeglądu i analizy uwierzytelnionego wyciągu z akt osobowych funkcjonariusza oraz informacji, o której mowa w § 6 ust. 1;3)
dokonania oceny, czy funkcjonariusz wykazuje szczególne predyspozycje do pełnienia służby w Straży Granicznej, a także czy istniejące potrzeby i możliwości kadrowe Straży Granicznej uzasadniają przeniesienie;3a) 12
posiadanie doświadczenia i umiejętności w wykonywaniu zadań Służby Celnej w zakresie, w jakim są upoważnione organy Straży Granicznej;4)
sporządzenia pisemnego stanowiska o zasadności przeniesienia.2.
W ramach ustalania zasadności przeniesienia można:1)
przeprowadzić z funkcjonariuszem rozmowę w celu rozszerzenia informacji dotyczących motywów złożenia przez niego prośby oraz posiadanego doświadczenia zawodowego;2) 13
przeprowadzić w stosunku do kandydata odpowiednie postępowanie sprawdzające określone w przepisach ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. Nr 182, poz. 1228) - jeżeli kandydat nie posiada odpowiedniego i ważnego poświadczenia bezpieczeństwa, w rozumieniu przepisów powyższej ustawy;3)
poddać funkcjonariusza testom lub badaniom, jakim na podstawie ustawy poddawani są funkcjonariusze Straży Granicznej w celu ustalenia ich przydatności i predyspozycji do służby w Straży Granicznej, a w szczególności związanych z ustaleniem zdolności fizycznej i psychicznej do służby przez komisję lekarską, o której mowa w art. 32 ust. 1 ustawy.3.
Przeprowadzenie czynności, o których mowa w ust. 2, zarządza kierownik jednostki organizacyjnej Straży Granicznej, w której dokonuje się ustalenia zasadności przeniesienia.4.
Dokonując oceny, czy funkcjonariusz wykazuje szczególne predyspozycje do pełnienia służby w Straży Granicznej, uwzględnia się w szczególności:1)
posiadanie doświadczenia i umiejętności w wykonywaniu czynności:a)
prewencyjnych lubb)
analitycznych, lubc)
operacyjno-rozpoznawczych, lubd)
dochodzeniowo-śledczych, lube)
z zakresu kryminalistyki;2)
posiadanie doświadczenia i umiejętności w wykonywaniu czynności z zakresu kontroli:a)
pirotechnicznej lubb)
radiometrycznej, lubc)
chemicznej;3)
posiadanie doświadczenia i umiejętności w zakresie eksploatacji i naprawy:a)
sprzętu radiowego, telefoniczno-telegraficznego, informatycznego lub telekomunikacyjnego lubb)
urządzeń łączności, optoelektronicznych lub utajniających;4)
posiadanie doświadczenia i umiejętności w zakresie zarządzenia siecią teleinformatyczną, administrowania sieciowymi systemami operacyjnymi oraz programowania aplikacji użytkowych;5)
odbycie aplikacji sądowej, prokuratorskiej, adwokackiej, radcowskiej, legislacyjnej lub kontrolerskiej;6)
posiadanie uprawnień lotniczych w określonej specjalności, a w szczególności licencji pilota zawodowego, uprawnienia mechanika obsługi lub mechanika poświadczenia obsługi;7)
posiadanie prawa wykonywania zawodu lekarza, lekarza dentysty lub lekarza weterynarii i odbyty staż podyplomowy;8)
posiadanie prawa wykonywania zawodu psychologa;9)
posiadanie doświadczenia i umiejętności w prowadzeniu badań psychofizjologicznych;10)
posiadanie tytułu biegłego rewidenta lub spełnienie wymogów uprawniających do sprawowania funkcji głównego księgowego;11)
posiadanie uprawnień budowlanych pozwalających na samodzielne wykonywanie funkcji w zakresie nadzoru budowlanego;12)
posiadanie uprawnień tłumacza przysięgłego;13)
posiadanie kwalifikacji zawodowych do przeprowadzania audytu wewnętrznego;14)
posiadanie kwalifikacji zawodowych trenera lub instruktora uprawniających do prowadzenia zajęć z wychowania fizycznego o charakterze specjalnym w rozumieniu przepisów określających wzorcowe programy zajęć wychowania fizycznego dla jednostek organizacyjnych podległych ministrowi właściwemu do spraw wewnętrznych;15)
posiadanie doświadczenia i umiejętności przydatnych do służby w komórkach odwodowych, zabezpieczenia działań lub wykonujących warty ochronne na pokładach statków powietrznych;16)
posiadanie aktualnego dyplomu lub świadectwa uprawniającego do zajmowania stanowisk na polskich statkach morskich;17)
posiadanie udokumentowanej praktyki stoczniowej przy nadzorowaniu budów lub remontów jednostek pływających;18)
posiadanie kwalifikacji zawodowych uprawniających do zawodu technika nawigacyjnego;19)
posiadanie aktualnych uprawnień dewiatora;20)
posiadanie umiejętności i doświadczenia w zakresie spraw obronnych i zarządzania kryzysowego;21)
posiadanie kwalifikacji i doświadczenia w zakresie konserwacji i naprawy uzbrojenia;22)
posiadanie kwalifikacji i doświadczenia w zakresie organizacji, eksploatacji i naprawy sprzętu transportowego;23)
posiadanie kwalifikacji i doświadczenia z zakresu zbiorowego żywienia.5.
Dokonując oceny, czy istniejące potrzeby i możliwości kadrowe Straży Granicznej uzasadniają przeniesienie, ustala się, jakie jest aktualne i prognozowane zapotrzebowanie w służbie na funkcjonariuszy o kwalifikacjach i umiejętnościach zawodowych funkcjonariusza, jak również wskazuje się, na jakie konkretnie stanowiska służbowe funkcjonariusz może zostać mianowany po przeniesieniu do Straży Granicznej i czy stanowiska te są równorzędne pod względem etatowym ze stanowiskiem dotychczas zajmowanym przez funkcjonariusza.6.
Przebieg czynności, o których mowa w ust. 1 pkt 1-3 i ust. 2 pkt 1, dokumentuje się w formie protokołów.12 § 7 ust. 1 pkt 3a dodany przez § 1 pkt 5 rozporządzenia z dnia 29 lipca 2010 r. (Dz.U.2010.149.1001) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 31 sierpnia 2010 r.
13 § 7 ust. 2 pkt 2 zmieniony przez § 1 pkt 5 rozporządzenia z dnia 30 grudnia 2013 r. (Dz.U.2014.28) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 8 stycznia 2014 r.