§ 3. - Postępowanie w razie wypadków pozostających w związku z pełnieniem służby w Policji.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2005.136.1150

Akt utracił moc
Wersja od: 25 lipca 2005 r.
§  3.
1.
Funkcjonariusz, który uległ wypadkowi, zwany dalej "poszkodowanym", niezwłocznie, jeżeli pozwala na to jego stan zdrowia, zawiadamia na piśmie o wypadku swojego przełożonego.
2.
Przełożony, który powziął wiadomość o wypadku, niezwłocznie zawiadamia o tym kierownika jednostki organizacyjnej Policji właściwego ze względu na miejsce wypadku, zwanego dalej "kierownikiem jednostki organizacyjnej Policji", oraz organizację zakładową związku zawodowego policjantów.
3.
Kierownik jednostki organizacyjnej Policji po otrzymaniu zawiadomienia o wypadku podejmuje następujące działania:
1)
zabezpiecza miejsce wypadku przed ewentualnymi dalszymi następstwami zdarzenia;
2)
udziela niezwłocznie pomocy poszkodowanym lub osobom, którym zagraża niebezpieczeństwo;
3)
powołuje komisję powypadkową;
4)
udostępnia informacje i materiały niezbędne do ustalenia okoliczności i przyczyny wypadku oraz udziela wszechstronnej pomocy komisji powypadkowej.
4.
Jeżeli okoliczności wypadku to uzasadniają, poszkodowany, którego stan zdrowia na to pozwala, powinien być poddany badaniu trzeźwości lub badaniu na wykrycie środków odurzających, substancji psychotropowych lub innych substancji o podobnym działaniu.