Art. 2. - Pobór podatku giełdowego na obszarze b. okupacji niemieckiej.
Dz.U.1920.93.618
Akt utracił mocOsoba, wypuszczająca papiery wartościowe, ma prowadzić "spis celem obliczenia podatku giełdowego". Formularz spisu ma zawierać rubryki dla uwidocznienia:
1. pozycji,
2. imienia i nazwiska (firmy) nabywcy,
3. umówionego kursu emisyjnego,
4. podatku.
Po upływie każdego miesiąca, najpóźniej do dziesiątego dnia miesiąca następnego, należy wnieść do Kasy Skarbowej sumę kwot, obliczonych w rubryce 4, załączając deklarację, w której płatnik ma zaznaczyć, że chodzi o podatek giełdowy z powodu emisji i podać rodzaj papierów wartościowych. Zarazem należy o uiszczeniu podatku zawiadomić Urząd Skarbowy, Podatków i Opłat Skarbowych, załączając wyciąg ze spisu wyżej określonego, obejmujący wszystkie dane za miesiąc ubiegły.
Osoba, wypuszczająca papiery wartościowe, winna też zawiadomić Urząd Skarbowy o ukończeniu emisji.
"Spis celem obliczenia podatku giełdowego" oraz pokwitowania Kasy Skarbowej z uiszczenia podatku należy przechowywać przez lat pięć po ukończeniu emisji.