§ 1. - Określenie obiektów, urządzeń i instalacji wchodzących w skład infrastruktury zapewniającej dostęp do portu o podstawowym znaczeniu dla gospodarki narodowej.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2014.1017 t.j.

Akt utracił moc
Wersja od: 31 lipca 2014 r.
§  1.
W skład infrastruktury zapewniającej dostęp do Portu Gdańsk wchodzą:
1)
następujące tory wodne wraz ze związanymi z ich funkcjonowaniem obiektami, urządzeniami i instalacjami:
a)
tor podejściowy do Gdańska-Nowego Portu:
odcinek od pławy NP do pary pław N1-N2, o długości 2,5 km, szerokości w dnie 250 m i głębokości technicznej 12,0 m,
oodcinek od pary pław N1-N2 do pary pław N5-N6, o długości 2,2 km, szerokości w dnie 250 m i głębokości technicznej 12,0 m,
oodcinek od pary pław N5-N6 (w linii nabieżnika Brzeźno) do pary pław N7-N8, o długości 0,96 km, szerokości w dnie 250 m i głębokości technicznej 12,0 m,
odcinek od pary pław N7-N8 do linii łączącej prawe i lewe światło wejściowe, o długości 1,7 km, szerokości w dnie 150 m i głębokości technicznej 12,0 m,
b)
tor podejściowy do Portu Północnego:
odcinek od pławy PP do pary pław P1-P2, o długości 5,1 km i głębokości naturalnej większej od 18 m, zapewniającej podejście z dowolnego kierunku,
odcinek od pary pław P1-P2 do linii łączącej prawe i lewe światło wejściowe, o długości 6,3 km, szerokości w dnie 350 m i głębokości technicznej 17,5 m,
obrotnica o średnicy 670 m i głębokości technicznej 17,5 m,
c)
tor podejściowy przez Wisłę Śmiałą:
odcinek od pławy GW do lewego światła wejściowego o długości 2,1 km, szerokości w dnie 70 m, od głębokości naturalnej 11 m do głębokości technicznej 7,0 m,
odcinek od lewego światła wejściowego do nabrzeża przeładunkowego przy falochronie wschodnim o długości 0,8 km, szerokości w dnie 70 m i głębokości technicznej 7,0 m;
2)
falochrony zewnętrzne:
a)
falochron zachodni wejścia do Gdańska-Nowego Portu o długości 205,0 m,
b)
falochron wschodni wejścia do Gdańska-Nowego Portu o długości 757,2 m,
c)
umocnienie brzegowe Półwyspu Westerplatte o długości 265,0 m,
d)
północny falochron brzegowy Portu Północnego o długości 1137,0 m,
e)
wschodni falochron brzegowy Portu Północnego o długości 237,0 m,
f)
północny falochron półwyspowy Portu Północnego o długości 1157,1 m,
g)
falochron północny wyspowy Portu Północnego o długości 1640,5 m,
h)
falochron wschodni wyspowy Portu Północnego o długości 652,8 m,
i)
obudowa ujścia Wisły Śmiałej:
falochron wschodni z częścią połączeniową i nabrzeżem przeładunkowym o długości 912,0 m,
grobla kamienna na wschodnim brzegu rzeki o długości 2100,0 m,
ostroga zachodnia o długości 200,0 m,
umocnienie zachodniego brzegu rzeki wraz z pochłaniaczem falowania o długości 409,6 m;
3)
stałe znaki nawigacyjne:
a)
stawy na lądzie (nabieżniki świetlne) - 6 szt.,
b)
znaki i światła nawigacyjne - 21 szt.,
c)
dalby świetlne - 3 szt.;
4)
pływające oznakowanie nawigacyjne:
a)
pławy świetlne - 37 szt.,
b)
pławy nieświecące - 13 szt.,
c)
pławy nieświecące zimowe - 14 szt.,
d)
pławy świetlne zimowe - 6 szt.;
5)
latarnie morskie: Jarosławiec, Ustka, Czołpino, Stilo, Rozewie, Jastarnia, Hel, Gdańsk, Krynica Morska;
6)
(uchylony);
7)
kotwicowiska:
a)
kotwicowisko nr 1 o powierzchni 1,3 km2 i głębokości od 8,5 m do 10,3 m,
b)
kotwicowisko nr 2 o powierzchni 3,45 km2 i głębokości od 11,0 m do 15,0 m,
c)
kotwicowisko nr 3 o powierzchni 1,4 km2 i głębokości od 13,3 m do 15,5 m,
d)
kotwicowisko nr 4 o powierzchni 9,6 km2 i głębokości od 17,4 m do 31,0 m,
e)
kotwicowisko nr 5 o powierzchni 9,45 km2 i głębokości od 22,0 m do 35,0 m;
8)
system referencyjny "Differential Global Positioning System", zwany dalej "DGPS-RTK";
9)
infrastruktura systemu nadzoru i kontroli ruchu statków "VTS Zatoka Gdańska":
-
radarowe stacje brzegowe,
-
dedykowana sieć światłowodowa Centrum Bezpieczeństwa Morskiego (CBM), wraz z podmorskim kablem światłowodowym w relacji Gdańsk-Gdynia,
-
linie radiowe łączące CBM ze stacjami nadbrzeżnymi,
-
system komunikacji przewodowej i radiowej oraz sieci WAN/LAN,
-
systemy telewizji przemysłowej,
-
mierniki hydrometeorologiczne;
10)
systemy monitorowania znaków nawigacyjnych;
11)
system zasilania energetycznego świateł nawigacyjnych wraz z liniami kablowymi;
12)
zintegrowany system hydrograficzny do badania warunków żeglowności dróg wodnych;
13)
(uchylony);
14)
stacje nadbrzeżne automatycznego systemu identyfikacji statków (AIS).