§ 1. - Określenie obiektów, urządzeń i instalacji wchodzących w skład infrastruktury zapewniającej dostęp do portu o podstawowym znaczeniu dla gospodarki narodowej.
Dziennik Ustaw
Dz.U.2014.1017 t.j.
Akt utracił moc Wersja od: 31 lipca 2014 r.
§ 1.
W skład infrastruktury zapewniającej dostęp do Portu Gdańsk wchodzą:1)
następujące tory wodne wraz ze związanymi z ich funkcjonowaniem obiektami, urządzeniami i instalacjami: a)
tor podejściowy do Gdańska-Nowego Portu:–
odcinek od pławy NP do pary pław N1-N2, o długości 2,5 km, szerokości w dnie 250 m i głębokości technicznej 12,0 m,–
oodcinek od pary pław N1-N2 do pary pław N5-N6, o długości 2,2 km, szerokości w dnie 250 m i głębokości technicznej 12,0 m,–
oodcinek od pary pław N5-N6 (w linii nabieżnika Brzeźno) do pary pław N7-N8, o długości 0,96 km, szerokości w dnie 250 m i głębokości technicznej 12,0 m,–
odcinek od pary pław N7-N8 do linii łączącej prawe i lewe światło wejściowe, o długości 1,7 km, szerokości w dnie 150 m i głębokości technicznej 12,0 m,b)
tor podejściowy do Portu Północnego:–
odcinek od pławy PP do pary pław P1-P2, o długości 5,1 km i głębokości naturalnej większej od 18 m, zapewniającej podejście z dowolnego kierunku,–
odcinek od pary pław P1-P2 do linii łączącej prawe i lewe światło wejściowe, o długości 6,3 km, szerokości w dnie 350 m i głębokości technicznej 17,5 m,–
obrotnica o średnicy 670 m i głębokości technicznej 17,5 m,c)
tor podejściowy przez Wisłę Śmiałą:–
odcinek od pławy GW do lewego światła wejściowego o długości 2,1 km, szerokości w dnie 70 m, od głębokości naturalnej 11 m do głębokości technicznej 7,0 m,–
odcinek od lewego światła wejściowego do nabrzeża przeładunkowego przy falochronie wschodnim o długości 0,8 km, szerokości w dnie 70 m i głębokości technicznej 7,0 m;2)
falochrony zewnętrzne:a)
falochron zachodni wejścia do Gdańska-Nowego Portu o długości 205,0 m,b)
falochron wschodni wejścia do Gdańska-Nowego Portu o długości 757,2 m,c)
umocnienie brzegowe Półwyspu Westerplatte o długości 265,0 m,d)
północny falochron brzegowy Portu Północnego o długości 1137,0 m,e)
wschodni falochron brzegowy Portu Północnego o długości 237,0 m,f)
północny falochron półwyspowy Portu Północnego o długości 1157,1 m,g)
falochron północny wyspowy Portu Północnego o długości 1640,5 m,h)
falochron wschodni wyspowy Portu Północnego o długości 652,8 m,i)
obudowa ujścia Wisły Śmiałej:–
falochron wschodni z częścią połączeniową i nabrzeżem przeładunkowym o długości 912,0 m,–
grobla kamienna na wschodnim brzegu rzeki o długości 2100,0 m,–
ostroga zachodnia o długości 200,0 m,–
umocnienie zachodniego brzegu rzeki wraz z pochłaniaczem falowania o długości 409,6 m;3)
stałe znaki nawigacyjne:a)
stawy na lądzie (nabieżniki świetlne) - 6 szt.,b)
znaki i światła nawigacyjne - 21 szt.,c)
dalby świetlne - 3 szt.;4)
pływające oznakowanie nawigacyjne:a)
pławy świetlne - 37 szt.,b)
pławy nieświecące - 13 szt.,c)
pławy nieświecące zimowe - 14 szt.,d)
pławy świetlne zimowe - 6 szt.;5)
latarnie morskie: Jarosławiec, Ustka, Czołpino, Stilo, Rozewie, Jastarnia, Hel, Gdańsk, Krynica Morska;6)
(uchylony);7)
kotwicowiska:a)
kotwicowisko nr 1 o powierzchni 1,3 km2 i głębokości od 8,5 m do 10,3 m,b)
kotwicowisko nr 2 o powierzchni 3,45 km2 i głębokości od 11,0 m do 15,0 m,c)
kotwicowisko nr 3 o powierzchni 1,4 km2 i głębokości od 13,3 m do 15,5 m,d)
kotwicowisko nr 4 o powierzchni 9,6 km2 i głębokości od 17,4 m do 31,0 m,e)
kotwicowisko nr 5 o powierzchni 9,45 km2 i głębokości od 22,0 m do 35,0 m;8)
system referencyjny "Differential Global Positioning System", zwany dalej "DGPS-RTK";9)
infrastruktura systemu nadzoru i kontroli ruchu statków "VTS Zatoka Gdańska":-
radarowe stacje brzegowe,-
dedykowana sieć światłowodowa Centrum Bezpieczeństwa Morskiego (CBM), wraz z podmorskim kablem światłowodowym w relacji Gdańsk-Gdynia,-
linie radiowe łączące CBM ze stacjami nadbrzeżnymi,-
system komunikacji przewodowej i radiowej oraz sieci WAN/LAN,-
systemy telewizji przemysłowej,-
mierniki hydrometeorologiczne;10)
systemy monitorowania znaków nawigacyjnych;11)
system zasilania energetycznego świateł nawigacyjnych wraz z liniami kablowymi;12)
zintegrowany system hydrograficzny do badania warunków żeglowności dróg wodnych;13)
(uchylony);14)
stacje nadbrzeżne automatycznego systemu identyfikacji statków (AIS).