§ 3. - Nadawanie stopnia funkcjonariuszom Straży Marszałkowskiej.
Dziennik Ustaw
Dz.U.2023.2407
Akt obowiązujący Wersja od: 7 listopada 2023 r.
§ 3.
1.
Nadanie funkcjonariuszowi stopnia Straży Marszałkowskiej, z wyjątkiem stopnia aplikanta oraz stopni nadawanych w trybie art. 42 ust. 1 ustawy, następuje na wniosek o nadanie stopnia Straży Marszałkowskiej, zwany dalej "wnioskiem o nadanie stopnia".2.
Wniosek o nadanie stopnia:1)
podkomisarza Straży Marszałkowskiej i nadinspektora Straży Marszałkowskiej Marszałek Sejmu składa Prezydentowi Rzeczypospolitej Polskiej;2)
w korpusie oficerów innego niż wskazany w pkt 1 oraz w przypadku, o którym mowa w art. 38 ust. 4 pkt 2 ustawy, Szef Kancelarii Sejmu składa Marszałkowi Sejmu;3)
w korpusie podoficerów oraz korpusie chorążych Komendant Straży Marszałkowskiej składa Szefowi Kancelarii Sejmu;4)
starszego aplikanta kierujący komórką wewnętrzną Straży Marszałkowskiej składa Komendantowi Straży Marszałkowskiej.3.
Wniosek o nadanie stopnia, z zastrzeżeniem ust. 4, zawiera:1)
podstawę prawną nadania stopnia;2)
nazwisko, imię (imiona) funkcjonariusza oraz jego datę urodzenia;3)
datę wstąpienia do służby;4)
zajmowane stanowisko służbowe;5)
posiadany stopień Straży Marszałkowskiej, datę nadania stopnia oraz najwyższy stopień Straży Marszałkowskiej na zajmowanym stanowisku służbowym;6)
informację o posiadanym wykształceniu;7)
informację o kwalifikacjach zawodowych;8)
informacje dotyczące opinii służbowej;9)
wskazanie stopnia, który ma być nadany;10)
uzasadnienie;11)
miejscowość i datę sporządzenia wniosku;12)
pieczęć imienną i podpis wnioskodawcy.4.
Wniosek o nadanie stopnia podkomisarza Straży Marszałkowskiej funkcjonariuszom, którzy zdali egzamin na pierwszy stopień oficerski, sporządza się jako wniosek zbiorczy, który zawiera:1)
podstawę prawną nadania stopnia;2)
wskazanie daty promocji na stopień podkomisarza Straży Marszałkowskiej;3)
tabelaryczne zestawienie danych dotyczących funkcjonariuszy, którzy zdali egzamin na pierwszy stopień oficerski:a)
posiadany stopień Straży Marszałkowskiej,b)
nazwisko i imię (imiona) oraz datę urodzenia,c)
informację o posiadanym wykształceniu,d)
ocenę z egzaminu;4)
miejscowość i datę sporządzenia wniosku;5)
pieczęć imienną i podpis wnioskodawcy.5.
Wniosek o nadanie stopnia sporządza się co najmniej na 30 dni przed planowanym terminem nadania stopnia.6.
Wzór wniosku o nadanie stopnia Straży Marszałkowskiej jest określony w załączniku nr 1 do rozporządzenia.7.
Wzór wniosku zbiorczego o nadanie stopnia podkomisarza Straży Marszałkowskiej jest określony w załączniku nr 2 do rozporządzenia.Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »