§ 3. - Nadawanie stopnia funkcjonariuszom Straży Marszałkowskiej.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2023.2407

Akt obowiązujący
Wersja od: 7 listopada 2023 r.
§  3. 
1. 
Nadanie funkcjonariuszowi stopnia Straży Marszałkowskiej, z wyjątkiem stopnia aplikanta oraz stopni nadawanych w trybie art. 42 ust. 1 ustawy, następuje na wniosek o nadanie stopnia Straży Marszałkowskiej, zwany dalej "wnioskiem o nadanie stopnia".
2. 
Wniosek o nadanie stopnia:
1)
podkomisarza Straży Marszałkowskiej i nadinspektora Straży Marszałkowskiej Marszałek Sejmu składa Prezydentowi Rzeczypospolitej Polskiej;
2)
w korpusie oficerów innego niż wskazany w pkt 1 oraz w przypadku, o którym mowa w art. 38 ust. 4 pkt 2 ustawy, Szef Kancelarii Sejmu składa Marszałkowi Sejmu;
3)
w korpusie podoficerów oraz korpusie chorążych Komendant Straży Marszałkowskiej składa Szefowi Kancelarii Sejmu;
4)
starszego aplikanta kierujący komórką wewnętrzną Straży Marszałkowskiej składa Komendantowi Straży Marszałkowskiej.
3. 
Wniosek o nadanie stopnia, z zastrzeżeniem ust. 4, zawiera:
1)
podstawę prawną nadania stopnia;
2)
nazwisko, imię (imiona) funkcjonariusza oraz jego datę urodzenia;
3)
datę wstąpienia do służby;
4)
zajmowane stanowisko służbowe;
5)
posiadany stopień Straży Marszałkowskiej, datę nadania stopnia oraz najwyższy stopień Straży Marszałkowskiej na zajmowanym stanowisku służbowym;
6)
informację o posiadanym wykształceniu;
7)
informację o kwalifikacjach zawodowych;
8)
informacje dotyczące opinii służbowej;
9)
wskazanie stopnia, który ma być nadany;
10)
uzasadnienie;
11)
miejscowość i datę sporządzenia wniosku;
12)
pieczęć imienną i podpis wnioskodawcy.
4. 
Wniosek o nadanie stopnia podkomisarza Straży Marszałkowskiej funkcjonariuszom, którzy zdali egzamin na pierwszy stopień oficerski, sporządza się jako wniosek zbiorczy, który zawiera:
1)
podstawę prawną nadania stopnia;
2)
wskazanie daty promocji na stopień podkomisarza Straży Marszałkowskiej;
3)
tabelaryczne zestawienie danych dotyczących funkcjonariuszy, którzy zdali egzamin na pierwszy stopień oficerski:
a)
posiadany stopień Straży Marszałkowskiej,
b)
nazwisko i imię (imiona) oraz datę urodzenia,
c)
informację o posiadanym wykształceniu,
d)
ocenę z egzaminu;
4)
miejscowość i datę sporządzenia wniosku;
5)
pieczęć imienną i podpis wnioskodawcy.
5. 
Wniosek o nadanie stopnia sporządza się co najmniej na 30 dni przed planowanym terminem nadania stopnia.
6. 
Wzór wniosku o nadanie stopnia Straży Marszałkowskiej jest określony w załączniku nr 1 do rozporządzenia.
7. 
Wzór wniosku zbiorczego o nadanie stopnia podkomisarza Straży Marszałkowskiej jest określony w załączniku nr 2 do rozporządzenia.