Rozdział 3 - Tryb weryfikacji wymagań wobec podmiotów ubiegających się o rejestrację i zarejestrowanych w KSU - Krajowy System Usług dla Małych i Średnich Przedsiębiorstw.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2005.27.221

Akt utracił moc
Wersja od: 15 lutego 2005 r.

Rozdział  3

Tryb weryfikacji wymagań wobec podmiotów ubiegających się o rejestrację i zarejestrowanych w KSU

§  9.
1.
Wnioskodawca składa wniosek o rejestrację w KSU bezpośrednio w Agencji lub za potwierdzeniem odbioru przesyłką poleconą bądź kurierską. Wniosek zawiera wskazanie jednego lub więcej rodzajów usług określonych w § 3.
2.
Wnioskodawca dołącza do wniosku:
1)
oryginał albo kopię, poświadczoną za zgodność z oryginałem przez wnioskodawcę lub osobę przez niego upoważnioną, statutu, umowy lub innego dokumentu określającego cele i przedmiot działalności wnioskodawcy;
2)
oryginał albo kopię, poświadczoną za zgodność z oryginałem przez wnioskodawcę lub osobę przez niego upoważnioną, odpisu z właściwego rejestru wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed dniem złożenia wniosku - jeżeli odrębne przepisy wymagają do prowadzenia określonej działalności wpisu do takiego rejestru;
3)
oświadczenie wnioskodawcy o nieposiadaniu zaległości z tytułu należności publicznoprawnych;
4)
oświadczenie wnioskodawcy o tym, że nie pozostaje pod zarządem komisarycznym oraz nie znajduje się w toku likwidacji, postępowania upadłościowego ani postępowania naprawczego;
5)
kopię, poświadczoną za zgodność z oryginałem przez wnioskodawcę lub osobę przez niego upoważnioną, bilansu oraz rachunku zysków i strat za poprzedni rok obrotowy;
6)
wykaz osób, które będą świadczyć poszczególne rodzaje usług, wraz z zakresem wykonywanych przez nie czynności oraz ich życiorysami, potwierdzającymi spełnianie wymagań określonych w § 6;
7)
kopię certyfikatu systemu zarządzania jakością, o którym mowa w § 7, poświadczoną za zgodność z oryginałem przez wnioskodawcę lub osobę przez niego upoważnioną, a w przypadku nieposiadania certyfikatu - oświadczenie wnioskodawcy o posiadaniu takiego systemu.
§  10.
1.
Agencja rozpatruje wniosek w terminie 90 dni od dnia jego złożenia.
2.
W razie stwierdzenia uchybień formalnych we wniosku Agencja zwraca się do wnioskodawcy o ich usunięcie w terminie 7 dni. W tym przypadku termin określony w ust. 1 biegnie od dnia złożenia przez wnioskodawcę poprawionego wniosku.
3.
Wnioski poprawne formalnie Agencja ocenia pod względem spełniania wymagań. Ocenę tę przeprowadza się odrębnie dla każdego rodzaju usług objętego wnioskiem.
4.
W celu potwierdzenia prawdziwości informacji zawartych we wniosku Agencja może:
1)
dokonać sprawdzenia stanu faktycznego u wnioskodawcy, powiadamiając go o jego terminie co najmniej z siedmiodniowym wyprzedzeniem;
2)
zwrócić się do wnioskodawcy o przedstawienie, w terminie nie krótszym niż 14 dni, dodatkowych dokumentów lub informacji; w tym przypadku bieg terminu określonego w ust. 1 ulega zawieszeniu do dnia przedstawienia przez wnioskodawcę tych dokumentów lub informacji.
5.
Jeżeli wnioskodawca nie podda się sprawdzeniu stanu faktycznego, o którym mowa w ust. 4 pkt 1, jego wniosek nie podlega dalszej ocenie.
6.
Agencja, w ciągu 21 dni od upływu terminu określonego w ust. 1, pisemnie informuje wnioskodawcę o wyniku oceny wniosku. Jeżeli wynik oceny dotyczącej danego rodzaju usług był negatywny, Agencja wskazuje przyczyny takiego wyniku.
7.
Wnioskodawca, którego wniosek w zakresie danego rodzaju usług został oceniony negatywnie, może w terminie 14 dni od dnia otrzymania informacji określonej w ust. 6 wystąpić do Agencji o ponowne rozpatrzenie wniosku. Wystąpienie o ponowne rozpatrzenie wniosku powinno zawierać uzasadnienie.
8.
Agencja ponownie rozpatruje wniosek w terminie 30 dni od dnia złożenia przez wnioskodawcę wystąpienia, o którym mowa w ust. 7.
§  11.
1.
Wnioskodawca, którego wniosek został pozytywnie oceniony w zakresie danego rodzaju usług, jest poddawany audytowi w celu potwierdzenia spełniania wymagań, w terminie 10 miesięcy od złożenia przez niego wniosku.
2.
Jeżeli wnioskodawca posiada certyfikat potwierdzający zgodność systemu zapewnienia jakości usług zgodnie z normą określoną w § 7, audyt może nie obejmować następujących udokumentowanych procedur wymaganych tą normą:
1)
nadzoru nad dokumentami;
2)
nadzoru nad zapisami;
3)
odpowiedzialności i wymagań dotyczących planowania i przeprowadzania audytów wewnętrznych;
4)
nadzoru nad wyrobem niezgodnym;
5)
działań korygujących;
6)
działań zapobiegawczych.
3.
Audyt jest przeprowadzany przez wykonawcę wybranego przez Agencję w trybie przetargu nieograniczonego.
4.
W razie negatywnego wyniku audytu wnioskodawca może, w terminie 3 miesięcy od dnia otrzymania tego wyniku, poddać się powtórnemu audytowi, przeprowadzanemu na jego koszt przez wykonawcę określonego w ust. 3.
§  12.
Agencja:
1)
rejestruje w KSU podmiot, który uzyskał pozytywny wynik audytu określonego w § 11;
2)
wydaje ośrodkowi pisemne potwierdzenie rejestracji w KSU.
§  13.
1.
Agencja weryfikuje spełnianie wymagań przez ośrodki poprzez:
1)
analizę sprawozdań oraz oświadczeń zawierających informacje o spełnianiu wymagań określonych w rozdziale 2, przedkładanych przez ośrodki corocznie, w terminie do dnia 31 stycznia, z wyłączeniem informacji, o których mowa w § 5, przedkładanych Agencji do dnia 31 marca;
2)
sprawdzanie stanu faktycznego w ośrodku zgodnie § 10 ust. 4 pkt 1;
3)
audyty przeprowadzane przynajmniej raz na 3 lata, do których stosuje się przepisy § 11 ust. 2-4.
2.
Ośrodek zgłasza Agencji każdą zmianę dotyczącą danych zawartych we wniosku, w terminie 14 dni od daty powstania zmiany.
3.
W razie powzięcia wiadomości, że ośrodek przestał spełniać którekolwiek z wymagań, Agencja wszczyna postępowanie wyjaśniające.
4.
Agencja przedstawia ośrodkowi na piśmie zastrzeżenia stanowiące przyczynę wszczęcia postępowania wyjaśniającego.
5.
Ośrodek ustosunkowuje się do zastrzeżeń przedstawionych przez Agencję w terminie 14 dni od dnia ich otrzymania.
6.
W trakcie postępowania wyjaśniającego Agencja może zwrócić się do ośrodka o złożenie dodatkowych dokumentów i wyjaśnień dotyczących przedstawionych zastrzeżeń, określając termin ich złożenia, nie krótszy niż 14 dni.
7.
W wyniku postępowania wyjaśniającego Agencja może:
1)
zwrócić się do ośrodka o usunięcie stwierdzonych uchybień, określając sposób udokumentowania i termin ich usunięcia, nie krótszy niż 14 dni, lub
2)
wykreślić ośrodek z KSU, w szczególności w przypadku, gdy ośrodek:
a)
nie ustosunkował się, w terminie określonym w ust. 5, do zastrzeżeń przedstawionych przez Agencję lub
b)
nie złożył w określonym terminie dokumentów lub wyjaśnień, o których mowa w ust. 6, lub
c)
nie udokumentował w określonym terminie usunięcia uchybień, o których mowa w pkt 1, lub
d)
odmówił poddania się sprawdzeniu stanu faktycznego w terminie określonym przez Agencję.