Rozdział 2 - Koleje. - Konwencja o wolności tranzytu kolejowego z Rumunji do Rumunji przez terytorjum polskie i czeskosłowackie na odcinkach kolejowych pomiędzy stacjami Grigore Ghica Voda-Śniatyn-Załucze-Woronienka-Jasina i Valea Visaului. Praga.1929.11.09.
Dz.U.1931.100.766
Akt utracił mocROZDZIAŁ II.
Koleje.
Koleje.
Rozkłady jazdy pociągów tranzytu omawianego, jako też uruchamianie pociągów dodatkowych, będą ustalane przez Zarządy kolejowe umawiających się Stron za wspólną zgodą.
W pociągach przeznaczonych do omawianego tranzytu specjalnego, mogą być przewożone wagony restauracyjne i sypialne w stanie czynnym, jeżeli przedsiębiorstwo eksploatujące wagony rzeczone, ma prawo do ich eksploatacji na obszarze umawiających się Stron.
Zarządy kolejowe umawiających się Stron porozumieją się co do rodzaju i ilości wagonów w pociągach tranzytu specjalnego, co do czynszu wagonów osobowych i towarowych, co do odszkodowania za przewóz wagonów próżnych, których ilość przekroczy ilość wagonów ładownych i co do wynagrodzenia za przewóz wagonów sypialnych i restauracyjnych (patrz także protokół końcowy do art. 13).
Gdyby wskutek stosowania, niniejszej konwencji Zarząd kolei czeskosłowackich był obowiązany do wykonania nowych inwestycyj, a przewozy tranzytowe na zasadzie niniejszej konwencji zmniejszyły się tak, że wspomniane inwestycje nie zostały zamortyzowane, umawiające się Strony porozumieją się w drodze ugodowej co do tego, czy i w jaki sposób rumuńskie koleje powinny zwrócić koszta spowodowane przez wspomniane inwestycje. Koleje czeskosłowackie będą zawiadamiały tytułem informacji koleje rumuńskie o tem, jakie inwestycje zostały postanowione.