Art. 24. - Konwencja o wolności tranzytu kolejowego z Rumunji do Rumunji przez terytorjum polskie i czeskosłowackie na odcinkach kolejowych pomiędzy stacjami Grigore Ghica Voda-Śniatyn-Załucze-Woronienka-Jasina i Valea Visaului. Praga.1929.11.09.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1931.100.766

Akt utracił moc
Wersja od: 19 listopada 1931 r.
Artykuł  24.
1.
Odpowiedzialność za przesyłki pocztowe, przewożone w wagonach rumuńskich konwojowanych przez funkcjonarjuszów pocztowych rumuńskich ponosi Zarząd poczty rumuńskiej z wyjątkiem wypadków, kiedy winę przypisać można Zarządowi kolejowemu polskiemu lub czeskosłowackiemu. W tym ostatnim razie Zarząd kolejowy polski lub czeskosłowacki ponosić będzie odpowiedzialność wobec Zarządu kolejowego rumuńskiego za wagony pocztowe taką samą, jak za wagony kolejowe, zaś za przesyłki pocztowe taką samą, jaką Zarząd Pocztowy rumuński ponosi wobec nadawców tych przesyłek.
2.
Zarządy kolei polskich i czeskosłowackich nie będą obowiązane do wypłaty odszkodowania w razie zagubienia lub naruszenia worków z listami, przewożonych za pośrednictwem funkcjonarjuszów kolejowych polskich lub czeskosłowackich.
3.
W razie przeładunku przesyłek pocztowych na terytorjum polskiem lub czeskosłowackiem odpowiedzialność za przesyłki pocztowe rumuńskie przejdzie na ten Zarząd kolejowy lub pocztowy polski, rumuński lub czeskosłowacki, który je przejmie pod swój nadzór.
4.
Niekonwojowanym wagonom kolejowym, zawierającym przesyłki pocztowe, będą dodane wykazy zawartości wagonów, sporządzone przez Zarząd poczty rumuńskiej.