Art. 1. - Konwencja o ujednostajnieniu niektórych zasad dotyczących ograniczenia odpowiedzialności właścicieli statków morskich. Bruksela.1924.08.25.
Dziennik Ustaw
Dz.U.1937.33.256
Akt utracił moc Wersja od: 27 kwietnia 1937 r.
Artykuł 1.
Właściciel statku morskiego jest odpowiedzialny tylko do wysokości wartości statku, frachtu morskiego i przynależności statku - za:
1)
odszkodowania, należne osobom trzecim z tytułu szkód, spowodowanych na lądzie lub na wodzie, przez czyny lub winę kapitana załogi, pilota lub każdej innej osoby, pozostającej w służbie na statku; 2)
odszkodowania, należne z tytułu szkód wyrządzonych bądź ładunkowi powierzonemu kapitanowi do przewiezienia, bądź wszelkiemu mieniu i przedmiotom znajdującym się na pokładzie; 3)
zobowiązania wynikające z konosamentu; 4)
odszkodowania, należne z powodu błędu nawigacyjnego popełnionego w wykonywaniu umowy; 5)
zobowiązanie wydobycia szczątków zatopionego statku i za związane z tym zobowiązania; 6)
wynagrodzenia za pomoc i ratowanie; 7)
część odszkodowania przypadającą na właściciela przy awariach wspólnych; 8)
zobowiązania, wynikłe z umów zawartych lub z czynności dokonanych przez kapitana na mocy jego ustawowych uprawnień poza portem macierzystym statku, dla rzeczywistych potrzeb konserwacji statku lub kontynuowania podróży, byleby potrzeby te nie wynikały ani z niedostateczności ani z wadliwości wyposażenia lub zaprowiantowania statku przy rozpoczęciu podróży.Wszakże, dla wierzytelności przewidzianych w N. N. 1, 2, 3, 4 i 5 odpowiedzialność wskazana przez poprzednie postanowienia, nie będzie przekraczała ogólnej sumy 8 funtów szterlingów od tony pojemności statku.