§ 8. - Inspektorzy ochrony radiologicznej.
Dziennik Ustaw
Dz.U.2021.640
Akt obowiązujący Wersja od: 8 kwietnia 2021 r.
§ 8.
1.
Wniosek do Prezesa Państwowej Agencji Atomistyki o nadanie uprawnień inspektora ochrony radiologicznej zawiera:1)
imię, nazwisko oraz numer PESEL, a w przypadku osoby nieposiadającej numeru PESEL - serię, numer i nazwę dokumentu potwierdzającego tożsamość osoby ubiegającej się o nadanie uprawnień inspektora ochrony radiologicznej;2)
wskazanie typu uprawnień inspektora ochrony radiologicznej, których dotyczy wniosek;3)
adres do korespondencji;4)
informacje o stażu pracy w warunkach narażenia osoby ubiegającej się o nadanie uprawnień inspektora ochrony radiologicznej.2.
Występujący z wnioskiem, o którym mowa w ust. 1, dołącza do niego następujące dokumenty dotyczące osoby ubiegającej się o nadanie uprawnień inspektora ochrony radiologicznej:1)
dokument potwierdzający zdanie egzaminu;2)
orzeczenie lekarskie o braku przeciwwskazań do pracy w warunkach narażenia, o którym mowa w art. 7 ust. 6 pkt 4 ustawy z dnia 29 listopada 2000 r. - Prawo atomowe;3)
odpisy dyplomów lub świadectw potwierdzających posiadanie wymaganego wykształcenia;4)
dokumenty potwierdzające posiadanie wymaganego stażu pracy w warunkach narażenia;5)
oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych.3.
Osoby dopuszczone do egzaminu bez konieczności odbycia szkolenia do wniosku, o którym mowa w ust. 1, nie dołączają dokumentów, które zostały dołączone do wniosku o dopuszczenie do egzaminu.4.
Osoby występujące z wnioskiem, o którym mowa w ust. 1, które w dniu składania wniosku o dopuszczenie do egzaminu bez konieczności odbycia szkolenia posiadały uprawnienia inspektora ochrony radiologicznej i ubiegają się o uprawnienia inspektora ochrony radiologicznej tego samego typu, nie dołączają dokumentów wymienionych w ust. 2 pkt 3 i 4.