Dział 2 - Sposób prowadzenia gospodarki finansowej jednostek budżetowych - Gospodarka finansowa jednostek budżetowych, zakładów budżetowych i gospodarstw pomocniczych oraz tryb postępowania przy przekształcaniu w inną formę organizacyjno-prawną.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2006.116.783

Akt utracił moc
Wersja od: 28 lutego 2008 r.

DZIAŁ  II

Sposób prowadzenia gospodarki finansowej jednostek budżetowych

Sposób i tryb sporządzania planów finansowych

§  3. 
1. 
Dysponenci części budżetowych przekazują kierownikom bezpośrednio podległych państwowych jednostek budżetowych, w terminie określonym w art. 125 ust. 1 ustawy, informacje o kwotach dochodów i wydatków budżetowych przyjętych w projekcie ustawy budżetowej w szczegółowości:
1)
dochody - dział, rozdział, paragraf;
2)
wydatki - dział, rozdział oraz kategorie (grupy) wydatków określone w art. 106 ust. 1 ustawy.
2. 
Na podstawie otrzymanych informacji kierownicy państwowych jednostek budżetowych, o których mowa w ust. 1, opracowują projekty planów finansowych swoich jednostek oraz jednostek im podległych i niezwłocznie przekazują jednostkom podległym projekty tych planów.
3. 
Projekty planów finansowych państwowych jednostek budżetowych są sporządzane w szczegółowości część, dział, rozdział i paragraf.
4. 
Projekty planów finansowych państwowych jednostek budżetowych, o których mowa w ust. 1, zapewniające zgodność kwot dochodów i wydatków z projektem ustawy budżetowej, zatwierdzone przez kierowników tych jednostek, są przekazywane dysponentowi części budżetowej w terminie do dnia 1 grudnia roku poprzedzającego rok budżetowy.
5.  1
 Projekty planów finansowych państwowych jednostek budżetowych podległych Ministrowi Obrony Narodowej, ministrowi właściwemu do spraw wewnętrznych oraz Szefowi Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Szefowi Agencji Wywiadu, Szefowi Centralnego Biura Antykorupcyjnego, jednostek więziennictwa podległych Ministrowi Sprawiedliwości mogą być ustalone przez tych ministrów w szczegółowości większej niż określona w ust. 3.
§  4. 
1. 
Zarządy jednostek samorządu terytorialnego przekazują kierownikom samorządowych jednostek budżetowych, w terminie określonym w art. 185 ust. 1 ustawy, informacje o kwotach dochodów i wydatków budżetowych przyjętych w projekcie uchwały budżetowej w szczegółowości:
1)
dochody - dział, rozdział, paragraf;
2)
wydatki - nie mniejszej niż dział, rozdział, kategorie (grupy) wydatków określone w art. 106 ust. 1 ustawy.
2. 
Na podstawie otrzymanych informacji kierownicy samorządowych jednostek budżetowych opracowują projekty planów finansowych tych jednostek.
3. 
Projekty planów finansowych samorządowych jednostek budżetowych są sporządzane w szczegółowości dział, rozdział i paragraf.
4. 
Projekty planów finansowych samorządowych jednostek budżetowych, zapewniające zgodność kwot dochodów i wydatków z projektem uchwały budżetowej, zatwierdzone przez kierowników tych jednostek, są przekazywane zarządowi jednostki samorządu terytorialnego w terminie 30 dni od dnia otrzymania informacji, o której mowa w ust. 1, nie później jednak niż do dnia 22 grudnia roku poprzedzającego rok budżetowy.
§  5. 
1. 
Kierownicy samorządowych jednostek budżetowych łącznie z projektami planów finansowych samorządowych jednostek budżetowych opracowują projekty planów finansowych dochodów własnych i wydatków z nich finansowanych.
2. 
Projekty planów finansowych dochodów własnych i wydatków z nich finansowanych są sporządzane w szczegółowości dział, rozdział, paragraf.
3. 
Projekty planów finansowych dochodów własnych i wydatków z nich finansowanych przekazywane są zarządowi jednostki samorządu terytorialnego w terminie umożliwiającym ujęcie ich w projekcie uchwały budżetowej.
4. 
Projekty planów finansowych dochodów własnych i wydatków z nich finansowanych samorządowych jednostek budżetowych:
1)
w przypadku gdy zachowana została zgodność z projektem uchwały budżetowej, zatwierdzone przez kierownika samorządowej jednostki budżetowej,
2)
zweryfikowane przez zarząd jednostki samorządu terytorialnego w trybie i terminie określonych w § 6 ust. 3

- stanowią podstawę gospodarki finansowej samorządowych jednostek budżetowych w okresie od dnia 1 stycznia roku budżetowego do dnia uchwalenia uchwały budżetowej.

5. 
Plany finansowe dochodów własnych samorządowych jednostek budżetowych ujęte w uchwale budżetowej stanowią prognozę gromadzonych dochodów własnych i wydatków z nich finansowanych oraz stanowią podstawę gospodarki finansowej.
6. 
Plany finansowe dochodów własnych samorządowych jednostek budżetowych utworzonych w ciągu roku budżetowego ujmowane są w uchwale budżetowej na najbliższej sesji organu stanowiącego jednostki samorządu terytorialnego, nie później jednak niż w ciągu trzech miesięcy od dnia ich utworzenia.
§  6. 
1. 
Dysponenci części budżetowych weryfikują otrzymane projekty planów finansowych pod względem ich zgodności z projektem ustawy budżetowej i w przypadku stwierdzenia różnic wprowadzają w nich odpowiednie zmiany, informując o ich dokonaniu kierowników państwowych jednostek budżetowych, o których mowa w § 3 ust. 1, nie później jednak niż do dnia 15 grudnia roku poprzedzającego rok budżetowy.
2. 
Kierownicy państwowych jednostek budżetowych, o których mowa w § 3 ust. 1, informują, nie później jednak niż do dnia 31 grudnia roku poprzedzającego rok budżetowy, kierowników jednostek im podległych o wprowadzonych przez dysponenta części budżetowej zmianach.
3. 
Zarządy jednostek samorządu terytorialnego weryfikują otrzymane projekty planów finansowych pod względem ich zgodności z projektem uchwały budżetowej i w przypadku stwierdzenia różnic wprowadzają w nich odpowiednie zmiany, informując o ich dokonaniu kierowników samorządowych jednostek budżetowych, w terminie 7 dni od dnia otrzymania projektu planu finansowego, nie później jednak niż do dnia 27 grudnia roku poprzedzającego rok budżetowy.
§  7. 
Projekty planów finansowych jednostek budżetowych:
1)
w przypadku gdy zachowana została zgodność z projektem ustawy budżetowej, zatwierdzone przez kierownika państwowej jednostki budżetowej, o której mowa w § 3 ust. 1,
2)
w przypadku gdy zachowana została zgodność z projektem uchwały budżetowej, zatwierdzone przez kierownika samorządowej jednostki budżetowej,
3)
zweryfikowane, odpowiednio przez dysponentów części budżetowych albo zarządy jednostek samorządu terytorialnego, w trybie i w terminie określonym w § 6

- stanowią podstawę gospodarki finansowej odpowiednio państwowej i samorządowej jednostki budżetowej w okresie od dnia 1 stycznia roku budżetowego do dnia opracowania planu finansowego na podstawie informacji o kwotach dochodów i wydatków wynikających odpowiednio z ustawy lub uchwały budżetowej.

§  8. 
1. 
Kierownicy państwowych jednostek budżetowych, o których mowa w § 3 ust. 1, w terminie nie dłuższym niż 14 dni od dnia otrzymania informacji o kwotach dochodów i wydatków budżetowych przyjętych w ustawie budżetowej, sporządzają plany finansowe swoich jednostek oraz jednostek im podległych i niezwłocznie przekazują jednostkom podległym ich plany.
2. 
Kierownicy samorządowych jednostek budżetowych w terminie nie dłuższym niż 14 dni od dnia otrzymania informacji o kwotach dochodów i wydatków budżetowych, przyjętych w uchwale budżetowej, sporządzają plany finansowe swoich jednostek.
§  9. 
1. 
Kierownicy państwowych jednostek budżetowych gromadzących dochody ze źródeł wymienionych w art. 22 ust. 1 i 2 ustawy - opracowują, odrębne dla każdego ze źródeł tych dochodów, plany finansowe dochodów własnych i wydatków z nich finansowanych na okres, w którym dochody te będą wydatkowane, z uwzględnieniem rozliczeń z budżetem.
2. 
Plany finansowe, o których mowa w ust. 1, sporządza się w szczegółowości dział, rozdział, paragraf.
3. 
Plany finansowe, o których mowa w ust. 1, stanowią prognozę gromadzonych dochodów własnych i plan wydatków z nich finansowanych oraz stanowią podstawę gospodarki finansowej.
4. 
Z dochodów własnych jednostki budżetowej mogą być dokonywane wydatki do wysokości posiadanych środków.

Sposób i tryb dokonywania zmian w planach finansowych

§  10. 
1. 
Minister Finansów zawiadamia dysponentów części budżetowych o podjętych przez Radę Ministrów, Prezesa Rady Ministrów lub Ministra Finansów decyzjach wprowadzających zmiany w wydatkach budżetu państwa.
2. 
Dysponenci części budżetowych zawiadamiają w terminie nie dłuższym niż 7 dni od dnia otrzymania decyzji, o której mowa w ust. 1, oraz w terminie nie dłuższym niż 7 dni od dnia dokonania zmian w planach finansowych, kierowników państwowych jednostek budżetowych, o których mowa w § 3 ust. 1, o zmianach w ich planach finansowych, wynikających z decyzji, o których mowa w ust. 1, oraz o zmianach dokonanych przez dysponenta.
3. 
Zawiadomienia o zmianach, o których mowa w ust. 1 i 2, obejmują wydatki w szczegółowości układu wykonawczego i stanowią podstawę do wprowadzenia zmian w planach finansowych państwowych jednostek budżetowych.
4. 
Kierownicy państwowych jednostek budżetowych, o których mowa w § 3 ust. 1, wprowadzają zmiany w planach finansowych swoich jednostek oraz jednostek im podległych i w terminie nie dłuższym niż 7 dni od dnia otrzymania zawiadomienia, o którym mowa w ust. 2, informują o wprowadzonych zmianach podległe jednostki.
§  11. 
1. 
Kierownicy państwowych jednostek budżetowych, o których mowa w § 3 ust. 1, mogą dokonywać zmian w planach finansowych państwowych jednostek budżetowych oraz planach dochodów własnych tych jednostek, w obrębie jednego rozdziału, na podstawie i w granicach upoważnień udzielonych im przez dysponentów części budżetowych.
2. 
Kierownicy państwowych jednostek budżetowych, o których mowa w § 3 ust. 1, mogą upoważnić kierowników jednostek im podległych do dokonywania przeniesień wydatków w granicach upoważnień udzielonych im przez dysponentów części budżetowych.
3. 
Kierownicy jednostek podległych kierownikom państwowych jednostek budżetowych, o których mowa w § 3 ust. 1, informują niezwłocznie tych kierowników o dokonanych przeniesieniach.
4. 
Kierownicy państwowych jednostek budżetowych, o których mowa w § 3 ust. 1, uwzględniają w planach jednostek im podległych przeniesienia wydatków, o których mowa w ust. 3.
5. 
Kierownicy państwowych jednostek budżetowych, o których mowa w § 3 ust. 1, zawiadamiają, w terminach ustalonych przez dysponentów części budżetowych, o zmianach dokonanych w planach finansowych swoich jednostek i jednostek podległych.
§  12. 
1. 
Zarząd jednostki samorządu terytorialnego zawiadamia samorządowe jednostki budżetowe o zmianach planu dochodów i wydatków wprowadzanych w toku wykonywania budżetu.
2. 
Zawiadomienia, o których mowa w ust. 1, stanowią podstawę dokonania zmian w planach finansowych samorządowych jednostek budżetowych.
3. 
Kierownicy samorządowych jednostek budżetowych mogą dokonywać przeniesień planowanych wydatków w planach finansowych samorządowych jednostek budżetowych oraz w planach dochodów własnych tych jednostek, w granicach upoważnień przyznanych przez zarząd jednostki samorządu terytorialnego.
4. 
Kierownicy samorządowych jednostek budżetowych, w terminie 7 dni od dnia dokonania zmiany, zawiadamiają zarząd o dokonanych zmianach.

Tryb pobierania dochodów i dokonywania wydatków państwowych jednostek budżetowych

§  13. 
1. 
Państwowe jednostki budżetowe realizujące dochody budżetowe obowiązane są:
1)
prawidłowo i terminowo ustalać należności z tytułu dochodów budżetu państwa oraz gromadzonych dochodów własnych;
2)
pobierać wpłaty i terminowo dokonywać zwrotów nadpłat;
3)
prowadzić ewidencję dochodów budżetowych oraz dochodów własnych według części, działów i rozdziałów określających rodzaj działalności oraz według paragrafów klasyfikacji;
4)
terminowo wysyłać do zobowiązanych wezwania do zapłaty lub faktury z tytułu świadczonych usług;
5)
terminowo wysyłać do zobowiązanych upomnienia oraz podejmować w stosunku do nich czynności zmierzające do wykonania zobowiązania w drodze egzekucji;
6)
w zakresie i na zasadach określonych w odrębnych przepisach umarzać należności nieściągalne bądź podejmować działania określone w odrębnych przepisach.
2. 
Czynności egzekucyjnych, o których mowa w ust. 1 pkt 5, nie podejmuje się, jeżeli należność nie przewyższa kosztów wysłania upomnienia.
3. 
Kierownicy państwowych jednostek budżetowych będący organami podatkowymi obowiązani są do ustalania i pobierania dochodów z tytułu podatków, opłat oraz innych niepodatkowych należności budżetowych, w zakresie i na zasadach określonych w odrębnych przepisach.
4. 
Dochody budżetu państwa powinny być zaliczane na rachunek bieżący dochodów państwowej jednostki budżetowej, która prowadzi wymiar lub pobór i ewidencję danej należności.
§  14. 
1. 
Kierownicy państwowych jednostek budżetowych prowadzą ewidencję wydatków - uwzględniając klasyfikację paragrafów wydatków, określoną w przepisach o klasyfikacji dochodów, wydatków, przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych - umożliwiającą ustalenie wielkości zaangażowanych środków, wysokości poniesionych wydatków oraz ich zgodności z planem finansowym.
2.  2
 Kierownicy państwowych jednostek budżetowych prowadzą dodatkową ewidencję wydatków - uwzględniając szczegółową klasyfikację wydatków strukturalnych, o której mowa w art. 16 ust. 4 pkt 2 ustawy - umożliwiającą ustalenie wysokości poniesionych wydatków na cele strukturalne, w tym ze środków funduszy strukturalnych.
§  15. 
1. 
Kierownicy państwowych jednostek budżetowych dokonują wydatków do wysokości kwot ujętych w planie finansowym jednostki, przeznaczonych na dany cel lub zadanie.
2. 
Wydatki państwowych jednostek budżetowych dokonywane są w sposób celowy i oszczędny, z zachowaniem zasady uzyskania najlepszych efektów z poczynionych nakładów.
3.  3
 Wydatki państwowych jednostek budżetowych dokonywane są zgodnie z przepisami dotyczącymi poszczególnych rodzajów wydatków.
4.  4
 Państwowe jednostki budżetowe mogą udzielać zaliczek wyłącznie w zakresie określonym w odrębnych przepisach.
§  16. 
1. 
Państwowe jednostki budżetowe prowadzą ewidencję kosztów realizacji inwestycji umożliwiającą ustalenie źródeł finansowania inwestycji, wielkości zaangażowania środków, w tym otrzymanych od innych jednostek organizacyjnych.
2. 
Środki finansowe przeznaczone na finansowanie inwestycji, otrzymane przez państwowe jednostki budżetowe od innych jednostek organizacyjnych są przechowywane zgodnie z przepisami regulującymi dokonywanie operacji na rachunkach bankowych prowadzonych dla obsługi budżetu państwa.
§  17. 
1.  5
 Państwowe jednostki budżetowe przyjmujące dochody do kasy lub za pośrednictwem poczty obowiązane są do przekazania ich w dniu pobrania (wpływu) na właściwy rachunek bieżący dochodów. W uzasadnionych przypadkach, w zależności od wysokości przyjętej gotówki oraz właściwego jej zabezpieczenia, kierownik jednostki może podjąć decyzję określającą częstotliwość przekazywania gotówki do banku, z zachowaniem terminów, określonych w odrębnych przepisach, dotyczących wpłat pobranych dochodów budżetowych do budżetu.
2. 
Przepis ust. 1 nie dotyczy stałego zapasu gotówki na bieżące wydatki.
3. 
Wpłaty należne państwowej jednostce budżetowej, dokonane na jej niewłaściwy rachunek bankowy, państwowa jednostka budżetowa przekazuje na właściwy rachunek we własnym zakresie.
§  18. 
1. 
Kwoty dochodów nienależnie wpłaconych (pobranych) lub orzeczonych do zwrotu stanowią nadpłaty.
2. 
Jeżeli przepisy szczególne nie stanowią inaczej, państwowa jednostka budżetowa zalicza nadpłaty na inne wymagalne należności przypadające od tego samego dłużnika, a w razie braku takich należności - zwraca je uprawnionej osobie.
3. 
Zwroty nadpłat w dochodach budżetowych, powstałych zarówno w bieżącym roku budżetowym, jak i w ubiegłych latach budżetowych, ujmuje się w tej podziałce klasyfikacji dochodów, na którą zalicza się bieżące wpływy tego samego rodzaju.
4. 
Podstawą dokonania zwrotu nadpłaty jest pisemne polecenie zwrotu, podpisane przez kierownika i głównego księgowego państwowej jednostki budżetowej, z zastrzeżeniem § 36.
5. 
Polecenie, o którym mowa w ust. 4, zawiera uzasadnienie zwrotu i wskazanie daty wypłacenia zwracanej kwoty. Jeżeli w jednostce dokonującej zwrotu nadpłaty jest dowód przychodowy, w wyniku realizacji którego powstała nadpłata, na dowodzie tym należy zamieścić adnotację o dokonanym zwrocie, ze wskazaniem daty i pozycji zaksięgowania zwrotu.
6. 
Oprocentowanie nadpłat należności budżetowych pomniejsza dochody budżetowe z tytułu odsetek za zwłokę, z zastrzeżeniem ust. 7.
7. 
Oprocentowanie nadpłat podatków zaliczanych na zaległość podatkową powiększa dochody budżetowe z tytułu odsetek od tych zaległości.
8. 
Opłaty przekazów pocztowych i opłaty bankowe związane ze zwrotem nadpłat obciążają wydatki budżetowe jednostki dokonującej zwrotu nadpłaty.
§  19. 
1. 
Uzyskane przez państwowe jednostki budżetowe zwroty wydatków dokonanych w tym samym roku budżetowym przyjmowane są na rachunki bieżące wydatków i zmniejszają wykonanie wydatków w tym roku budżetowym, z zastrzeżeniem ust. 3.
2. 
Uzyskane przez państwowe jednostki budżetowe zwroty wydatków dokonanych w poprzednich latach budżetowych są przyjmowane na rachunki bieżące dochodów i podlegają odprowadzeniu na dochody budżetu państwa, w terminach określonych odrębnymi przepisami.
3. 
Zwroty wydatków uzyskane przez państwowe jednostki budżetowe z budżetu Unii Europejskiej oraz ze źródeł zagranicznych niepodlegających zwrotowi, poniesionych na programy i projekty realizowane z udziałem tych środków, są przyjmowane na rachunki bieżące dochodów i podlegają odprowadzeniu na dochody budżetu państwa.
§  20. 
1. 
Oprocentowanie sum depozytowych oraz sum na zlecenie, stanowiących własność osób fizycznych, prawnych i innych jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej, powiększa ich wartość, chyba że odrębne przepisy stanowią inaczej, z zastrzeżeniem § 21.
2. 
Depozyty państwowych jednostek budżetowych w postaci środków pieniężnych, składane w związku z postępowaniem karnym, karnym skarbowym, administracyjnym, cywilnym oraz w sprawach o wykroczenia w wypadku konieczności zachowania konkretnych egzemplarzy środków pieniężnych jednostki te przekazują do przechowania bankom w postaci depozytu zamkniętego.
3. 
Postanowienia ust. 1 dotyczą środków finansowych przekazanych państwowym jednostkom budżetowym przez Agencję Mienia Wojskowego na inwestycje Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej oraz na inwestycje i modernizację uzbrojenia i wyposażenia organów i jednostek podległych ministrowi właściwemu do spraw wewnętrznych lub przez niego nadzorowanych.
§  21. 
Oprocentowanie sum depozytowych oraz sum na zlecenie złożonych przez państwowe jednostki budżetowe i państwowe zakłady budżetowe stanowi dochody budżetu państwa.
§  22. 
Odsetki od środków pieniężnych zgromadzonych na rachunku bankowym dochodów własnych stanowią dochody dochodów własnych, a koszty prowadzenia rachunku bankowego są wydatkiem dochodów własnych.
§  23. 
1. 
Państwowa jednostka budżetowa może zaciągać zobowiązania na realizację zadań do wysokości kwot wydatków ujętych w zatwierdzonym planie finansowym, pomniejszonych o wydatki na wynagrodzenia i uposażenia oraz obligatoryjne wpłaty płatnika, z zastrzeżeniem ust. 2.
2. 
Zobowiązania z tytułu umów wieloletnich mogą być zaciągane tylko w wypadku, gdy umowy te uzasadnione są odpowiednimi programami prac i są zawierane zgodnie z terminami wprowadzonymi przepisami o zamówieniach publicznych. Mogą być również zaciągane zobowiązania z tytułu umów, których realizacja w roku następnym jest niezbędna do zapewnienia ciągłości działania jednostki i termin zapłaty upływa w roku następnym.
3. 
Jednostki budżetowe, których zobowiązania zostały potrącone w trybie art. 64 § 2 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60, z późn. zm.1)), przekazują kwoty objęte potrąceniem na rachunek bankowy urzędu skarbowego, który tego potrącenia dokonał, w terminie 7 dni od dnia doręczenia postanowienia w sprawie potrącenia.
4. 
Wpłacie, o której mowa w ust. 3, podlega kwota, która została potrącona w wyniku realizacji postanowień ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa.

Sposób ustalania nadwyżki dochodów własnych jednostek budżetowych

§  24. 
1. 
Państwowa jednostka budżetowa, w terminie do dnia 5 lutego roku następującego po roku budżetowym, dokonuje wpłaty na rachunek dochodów budżetu państwa kwoty stanowiącej różnicę pomiędzy stanem środków dochodów własnych na dzień 31 grudnia a wysokością 1/6 planowanych na dany rok budżetowy, za który dokonywana jest wpłata, wydatków finansowanych z dochodów własnych.
2. 
Wysokość wpłaty, o której mowa w ust. 1, ustala się odrębnie dla każdego ze źródeł wymienionych w art. 22 ust. 1 pkt 1 i ust. 2 pkt 1-3, 8 i 10 ustawy.
3. 
Przy ustalaniu wysokości wpłaty, o której mowa w ust. 1, w ramach planowanych na dany rok budżetowy wydatków finansowanych z dochodów własnych, uwzględnia się plan wydatków po zmianach na dzień 31 grudnia.
§  25. 
1. 
Państwowe jednostki budżetowe, które uzyskują dochody własne:
1)
ze szkoleń, które na mocy odrębnych ustaw są prowadzone i rozliczane w semestrach niepokrywających się z rokiem budżetowym,
2)
z wpisów i wpłat związanych z prowadzeniem postępowań odwoławczych,
3)
z opłat za egzaminy, których terminy przeprowadzenia nie pokrywają się z rokiem budżetowym

- ustalając nadwyżkę dochodów własnych, pomniejszają stan środków pieniężnych na dzień 31 grudnia odpowiednio o otrzymane wpłaty uczestników szkoleń lub uczestników egzaminów, a także o wpisy i wpłaty z tytułu postępowań odwoławczych.

2. 
Otrzymane wpłaty uczestników szkoleń, wpłaty osób przystępujących do egzaminów lub wpłaty z tytułu postępowań odwoławczych przeznaczone są odpowiednio na finansowanie wydatków dotyczących szkoleń, finansowanie wydatków dotyczących egzaminów lub zwrot wniesionych opłat egzaminacyjnych w przypadkach określonych w odrębnych przepisach, a także postępowań odwoławczych, ponoszonych w roku następnym.
§  26. 
Jeżeli w uchwale, o której mowa w art. 22 ust. 4 ustawy, przewidziany jest obowiązek ustalenia nadwyżki środków obrotowych - samorządowa jednostka budżetowa, w terminie do dnia 5 lutego roku następującego po roku budżetowym, dokonuje wpłaty tej nadwyżki na rachunek dochodów budżetu jednostki samorządu terytorialnego.
§  27. 
Rozliczenia dochodów własnych jednostki budżetowej z budżetem państwa lub budżetem jednostki samorządu terytorialnego są planowane w dziale i rozdziale właściwym dla rodzaju działalności określonym w przepisach o klasyfikacji dochodów, wydatków, przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych.
1 § 3 ust. 5 zmieniony przez § 1 pkt 1 rozporządzenia z dnia 30 stycznia 2008 r. (Dz.U.08.23.135) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 28 lutego 2008 r.
2 § 14 ust. 2 zmieniony przez § 1 pkt 2 rozporządzenia z dnia 30 stycznia 2008 r. (Dz.U.08.23.135) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 28 lutego 2008 r.
3 § 15 ust. 3 dodany przez § 1 pkt 3 rozporządzenia z dnia 30 stycznia 2008 r. (Dz.U.08.23.135) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 28 lutego 2008 r.
4 § 15 ust. 4 dodany przez § 1 pkt 3 rozporządzenia z dnia 30 stycznia 2008 r. (Dz.U.08.23.135) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 28 lutego 2008 r.
5 § 17 ust. 1 zmieniony przez § 1 pkt 4 rozporządzenia z dnia 30 stycznia 2008 r. (Dz.U.08.23.135) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 28 lutego 2008 r.