Rozdział 2 - Tworzenie funduszy inwestycyjnych - Fundusze inwestycyjne.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2002.49.448 t.j.

Akt utracił moc
Wersja od: 1 maja 2004 r.

Rozdział  2

Tworzenie funduszy inwestycyjnych

1. 
Fundusz inwestycyjny może być utworzony wyłącznie przez towarzystwo, po uzyskaniu zezwolenia Komisji Papierów Wartościowych i Giełd, zwanej dalej "Komisją".
2. 
Towarzystwo może utworzyć więcej niż jeden fundusz.
3. 
Fundusz inwestycyjny może być utworzony jako:
1)
fundusz inwestycyjny otwarty,
2)
specjalistyczny fundusz inwestycyjny otwarty,
3)
fundusz inwestycyjny zamknięty,
4)
specjalistyczny fundusz inwestycyjny zamknięty,
5)
fundusz inwestycyjny mieszany.
4.  2
 Oznaczenie "fundusz inwestycyjny" lub skrót tego oznaczenia ma prawo i obowiązek używać w nazwie (firmie), reklamie lub do określenia wykonywanej przez siebie działalności gospodarczej jedynie fundusz inwestycyjny utworzony zgodnie z ustawą. Ograniczenie to nie dotyczy narodowych funduszy inwestycyjnych utworzonych zgodnie z ustawą z dnia 30 kwietnia 1993 r. o narodowych funduszach inwestycyjnych i ich prywatyzacji (Dz. U. Nr 44, poz. 202, z 1994 r. Nr 84, poz. 385, z 1997 r. Nr 30, poz. 164, Nr 47, poz. 298 i Nr 107, poz. 691, z 2000 r. Nr 122, poz. 1319 oraz z 2001 r. Nr 63, poz. 637).
5. 
Nazwa funduszu inwestycyjnego powinna zawierać określenie rodzaju funduszu zgodnie z ust. 3.
6. 
Jeżeli statut funduszu inwestycyjnego tak stanowi, fundusz może zamiast oznaczenia rodzaju funduszu zgodnie z ust. 3 używać w nazwie skrótu tego oznaczenia:
1)
"fio" - w przypadku funduszu inwestycyjnego otwartego,
2)
"sfio" - w przypadku specjalistycznego funduszu inwestycyjnego otwartego,
3)
"fiz" - w przypadku funduszu inwestycyjnego zamkniętego,
4)
"sfiz" - w przypadku specjalistycznego funduszu inwestycyjnego zamkniętego,
5)
"fim" - w przypadku funduszu inwestycyjnego mieszanego.
1. 
Do utworzenia funduszu inwestycyjnego jest niezbędne:
1)
nadanie funduszowi statutu przez towarzystwo,
2)
zawarcie przez towarzystwo umowy z depozytariuszem o prowadzenie rejestru aktywów funduszu,
3)
wydanie zezwolenia przez Komisję,
4)
zebranie wpłat do funduszu w wysokości określonej w jego statucie,
5)
wpisanie funduszu do rejestru funduszy inwestycyjnych.
2. 
Łączna wysokość wpłat, o których mowa w ust. 1 pkt 4, nie może być niższa niż 4.000.000 zł.
3. 
Wpłaty do funduszu są zbierane w drodze zapisów.
4. 
Towarzystwo, tworząc fundusz inwestycyjny, może przeprowadzić zapisy, o których mowa w ust. 3, poprzez dokonanie wpłat przez towarzystwo lub jego akcjonariuszy.
5. 
Fundusz inwestycyjny nabywa osobowość prawną z chwilą wpisu do rejestru funduszy inwestycyjnych. Z tą chwilą towarzystwo staje się organem funduszu.
1. 
Rejestr funduszy inwestycyjnych prowadzi Sąd Okręgowy w Warszawie, zwany dalej "sądem rejestrowym".
2. 
Rejestr funduszy jest jawny i dostępny dla osób trzecich.
3. 
Minister Sprawiedliwości określi, w drodze rozporządzenia, sposób prowadzenia rejestru funduszy inwestycyjnych, wzór tego rejestru oraz szczegółowy tryb postępowania w sprawach o wpis do rejestru funduszy. Rejestr powinien zawierać aktualne informacje dotyczące w szczególności rodzaju funduszu, jego organów i statutu oraz celu inwestycyjnego, a także zmian sytuacji prawnej i organizacyjnej funduszu.
1. 
Statut funduszu inwestycyjnego sporządza się w formie aktu notarialnego.
2. 
Statut określa:
1)
nazwę i rodzaj funduszu,
2)
firmę, siedzibę i adres towarzystwa,
3)
organy funduszu i sposób jego reprezentacji,
4)
firmę (nazwę), siedzibę i adres depozytariusza,
4a)
firmę (nazwę), siedzibę i adres podmiotu, któremu towarzystwo powierzyło wykonywanie obowiązków, o których mowa w art. 34a ust. 1,
5)
czas trwania funduszu, jeżeli jest ograniczony,
6)
łączną wysokość wpłat do funduszu, ustaloną zgodnie z art. 12 ust. 2,
7)
termin i warunki dokonywania zapisów na jednostki uczestnictwa lub certyfikaty inwestycyjne, w tym sposób dokonywania wpłat na nabycie jednostek uczestnictwa lub objęcie certyfikatów inwestycyjnych,
7a)
rodzaje papierów wartościowych dopuszczonych do publicznego obrotu, które mogą być przedmiotem wpłat, o których mowa w pkt 7, a jeżeli przedmiotem tych wpłat mogą być tylko papiery wartościowe określonego emitenta - także nazwę tego emitenta, okres przyjmowania wpłat papierami wartościowymi oraz zasady wyceny papierów wartościowych będących przedmiotem wpłat,
7b)
rodzaje papierów wartościowych niedopuszczonych do publicznego obrotu i udziały w spółkach z ograniczoną odpowiedzialnością, które mogą być przedmiotem wpłat na objęcie certyfikatów inwestycyjnych - w przypadku funduszu inwestycyjnego zamkniętego,
8)
w przypadku funduszu inwestycyjnego zamkniętego lub mieszanego - liczbę certyfikatów inwestycyjnych, na które przeprowadzane będą zapisy, oraz zasady przydziału certyfikatów inwestycyjnych,
9)
cel inwestycyjny funduszu,
10)
zasady polityki inwestycyjnej funduszu,
11)
zasady wypłacania dochodów funduszu uczestnikom funduszu, w przypadku gdy statut przewiduje wypłacanie tych dochodów bez odkupywania jednostek uczestnictwa albo wykupywania certyfikatów inwestycyjnych,
11a)
zasady wypłacania uczestnikom funduszu inwestycyjnego zamkniętego dochodów funduszu - w przypadku, gdy statut funduszu przewiduje wypłacanie tych dochodów,
12)
rodzaje, maksymalną wysokość, sposób kalkulacji i naliczania kosztów obciążających fundusz, w tym wynagrodzenie towarzystwa oraz terminy, w których najwcześniej może nastąpić pokrycie poszczególnych rodzajów kosztów,
13)
częstotliwość i sposób dokonywania wyceny aktywów funduszu, ustalania wartości aktywów netto funduszu oraz wartości aktywów netto przypadających na jednostkę uczestnictwa albo certyfikat inwestycyjny,
14)
sposób i szczegółowe warunki:
a)
zbywania jednostek uczestnictwa albo wydawania certyfikatów inwestycyjnych,
b)
odkupywania jednostek uczestnictwa albo wykupywania certyfikatów inwestycyjnych,
15)
prawa uczestników funduszu,
16)
szczegółowy sposób udostępniania informacji o funduszu inwestycyjnym do publicznej wiadomości,
17)
sposób ogłaszania zmian statutu,
18)
przyczyny rozwiązania funduszu inwestycyjnego.
1. 
Celami inwestycyjnymi funduszu, o którym mowa w art. 11 ust. 3 pkt 1 i pkt 2, mogą być wyłącznie:
1)
ochrona realnej wartości aktywów funduszu lub
2)
osiąganie przychodów z lokat netto funduszu, lub
3)
wzrost wartości aktywów funduszu w wyniku wzrostu wartości lokat.
2. 
Przy określaniu celu inwestycyjnego należy w statucie wyraźnie zastrzec, że fundusz nie gwarantuje jego osiągnięcia.
1. 
Zasady polityki inwestycyjnej funduszu szczegółowo określają sposoby osiągania celu inwestycyjnego, a w szczególności:
1)
rodzaje papierów wartościowych i innych praw majątkowych będących przedmiotem lokat funduszu,
2)
kryteria doboru lokat,
3)
zasady dywersyfikacji lokat i inne ograniczenia inwestycyjne,
4)
dopuszczalną wysokość kredytów i pożyczek zaciąganych przez fundusz.
2. 
Jeżeli fundusz inwestycyjny przekroczy ograniczenia inwestycyjne określone w statucie, jest obowiązany w terminie 6 miesięcy do dostosowania stanu swoich aktywów do wymagań określonych w statucie.

Dochodami funduszu inwestycyjnego są przychody z lokat netto funduszu lub zrealizowany zysk (strata) ze zbycia lokat.

Do wniosku towarzystwa o wydanie zezwolenia na utworzenie funduszu inwestycyjnego załącza się:

1)
statut funduszu inwestycyjnego,
2)
umowę z depozytariuszem,
3)
statut towarzystwa tworzącego fundusz oraz odpis z rejestru przedsiębiorców,
4)
dane osobowe członków zarządu i rady nadzorczej towarzystwa,
5)
(skreślony),
6)
dane osobowe osób zatrudnionych w towarzystwie, które mają istotny wpływ na działalność funduszu, w tym w szczególności na decyzje inwestycyjne funduszu,
7)
listę osób wyznaczonych przez depozytariusza do wykonywania obowiązków określonych w umowie,
8)
informacje o kwalifikacjach i doświadczeniu zawodowym osób, o których mowa w pkt 6 i 7, zwłaszcza w zakresie lokowania w papiery wartościowe i inne prawa majątkowe stanowiące przedmiot lokat funduszu, oraz zaświadczenia o niekaralności tych osób,
9)
odpisy z właściwego rejestru podmiotów, którym towarzystwo powierzyło wykonywanie swoich obowiązków.
1. 
Komisja wydaje zezwolenie na utworzenie funduszu inwestycyjnego w terminie dwóch miesięcy od dnia złożenia wniosku.
2. 
(skreślony).
3. 
Komisja odmawia zezwolenia, jeżeli z analizy dokumentów załączonych do wniosku wynika, że osoby, o których mowa w art. 17 pkt 6 i pkt 7, mogą wykonywać swoje obowiązki z naruszeniem zasad uczciwego obrotu lub w sposób nienależycie zabezpieczający interesy uczestników funduszu, albo jeżeli statut funduszu inwestycyjnego lub umowa z depozytariuszem nie uwzględnia należycie interesów uczestników funduszu.
1. 
Zmiana statutu funduszu inwestycyjnego wymaga zezwolenia Komisji.
2. 
Komisja wydaje zezwolenie w ciągu dwóch miesięcy od dnia złożenia wniosku.
3. 
Komisja odmawia zezwolenia, jeżeli zmiana jest sprzeczna z prawem lub interesem uczestników funduszu.
4. 
O zmianie statutu funduszu towarzystwo ogłosi w sposób określony w statucie.
5. 
Zmiana statutu funduszu wchodzi w życie w terminie trzech miesięcy od dnia dokonania ogłoszenia o zmianie statutu lub od dnia ostatniego ogłoszenia, jeżeli statut przewiduje więcej niż jedno ogłoszenie.
6. 
Komisja może zezwolić na skrócenie terminu określonego w ust. 5, jeżeli nie naruszy to interesu uczestników funduszu albo jeżeli skrócenia terminu wymaga interes uczestników funduszu.
7. 
Fundusz inwestycyjny zawiadamia Komisję o dokonaniu ogłoszeń i terminach ich dokonania oraz składa wniosek do sądu rejestrowego o wpisanie do rejestru zmiany statutu, dołączając do wniosku jego jednolity tekst wraz z informacją o dokonaniu ogłoszeń i o terminach ich dokonania. Sąd rejestrowy wpisuje do rejestru informację o zmianie statutu wraz z datą wejścia w życie zmiany.
1. 
Przyjmowanie zapisów na jednostki uczestnictwa albo na certyfikaty inwestycyjne funduszu inwestycyjnego rozpoczyna się nie wcześniej niż w dniu następującym po dniu doręczenia zezwolenia na utworzenie funduszu. Termin przyjmowania zapisów nie może być dłuższy niż 2 miesiące.
2. 
Osoby zapisujące się na jednostki uczestnictwa albo na certyfikaty inwestycyjne dokonują wpłat do funduszu inwestycyjnego i otrzymują pisemne potwierdzenie wpłat.
3. 
Zapis na jednostki uczestnictwa albo na certyfikaty inwestycyjne jest nieodwołalny i bezwarunkowy.
1. 
Towarzystwo prowadzi zapisy na jednostki uczestnictwa oraz na certyfikaty inwestycyjne niedopuszczone do publicznego obrotu, bezpośrednio lub za pośrednictwem podmiotu prowadzącego działalność maklerską.
2. 
Za zgodą Komisji towarzystwo może prowadzić zapisy na jednostki uczestnictwa oraz na certyfikaty inwestycyjne niepodlegające obowiązkowi wprowadzenia do publicznego obrotu za pośrednictwem podmiotu innego niż wymieniony w ust. 1. W takim przypadku do wniosku, o którym mowa w art. 17, towarzystwo załącza umowę zawartą z tym podmiotem.
3. 
Komisja odmawia zgody, jeżeli z analizy umowy, o której mowa w ust. 2, wynika, że podmiot pośredniczący w prowadzeniu zapisów może wykonywać te czynności z naruszeniem zasad uczciwego obrotu lub w sposób nienależycie zabezpieczający interesy osób zapisujących się na jednostki uczestnictwa oraz na certyfikaty inwestycyjne niedopuszczone do publicznego obrotu.
1. 
Wpłaty do funduszu inwestycyjnego są dokonywane na wydzielony rachunek towarzystwa prowadzony przez depozytariusza.
2. 
Do wpłat dokonanych w papierach wartościowych przepis ust. 1 stosuje się odpowiednio.
3. 
Przed zarejestrowaniem funduszu inwestycyjnego towarzystwo nie może rozporządzać wpłatami do funduszu ani kwotami z tytułu oprocentowania tych wpłat lub pożytkami, jakie wpłaty te przynoszą.
1. 
Jeżeli w określonym w statucie terminie na dokonanie zapisów na jednostki uczestnictwa albo certyfikaty inwestycyjne dokonano wpłat w wysokości określonej w statucie, towarzystwo, w terminie 14 dni od dnia zakończenia przyjmowania zapisów, przydziela jednostki uczestnictwa albo certyfikaty inwestycyjne.
2. 
Przydział jednostek uczestnictwa następuje poprzez wpisanie do rejestru uczestników funduszu liczby jednostek uczestnictwa przypadającej na dokonaną wpłatę do funduszu inwestycyjnego, powiększoną o wartość otrzymanych pożytków i odsetki naliczone przez depozytariusza za okres od dnia wpłaty na prowadzony przez niego rachunek do dnia przydziału.
3. 
Wpis do rejestru, o którym mowa w ust. 2, wywołuje skutki prawne z chwilą wpisania funduszu do rejestru funduszy inwestycyjnych.
4. 
Niezwłocznie po dokonaniu przydziału, o którym mowa w ust. 1, towarzystwo składa do sądu rejestrowego wniosek o wpisanie funduszu do rejestru funduszy inwestycyjnych.
5. 
Do wniosku, o którym mowa w ust. 4, należy dołączyć:
1)
zezwolenie Komisji na utworzenie funduszu inwestycyjnego,
2)
statut funduszu inwestycyjnego,
3)
statut towarzystwa tworzącego fundusz inwestycyjny oraz odpis z rejestru przedsiębiorców,
4)
listę członków zarządu towarzystwa,
5)
oświadczenie depozytariusza o zebraniu wymaganych statutem wpłat oraz o zgodności sposobu ich zebrania z ustawą, statutem funduszu inwestycyjnego oraz zezwoleniem wydanym przez Komisję.
6. 
Sąd rejestrowy rozpoznaje sprawę w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku.
7. 
Sąd rejestrowy odmawia wpisu funduszu inwestycyjnego do rejestru, jeżeli nie zostały spełnione warunki określone w ustawie, statucie funduszu lub w zezwoleniu wydanym przez Komisję.
8. 
Niezwłocznie po wpisaniu funduszu do rejestru funduszy inwestycyjnych fundusz wydaje certyfikaty inwestycyjne na warunkach i w sposób określony w statucie funduszu i prospekcie emisyjnym albo w warunkach emisji, o których mowa w art. 102k ust. 1 pkt 2, oraz doręcza Komisji wypis z tego rejestru.
1. 
Do dnia wpisania funduszu inwestycyjnego do rejestru Komisja może cofnąć zezwolenie na utworzenie funduszu, jeżeli przy zbieraniu wpłat towarzystwo naruszyło przepisy ustawy, statut funduszu lub warunki zezwolenia.
2. 
Zezwolenie na utworzenie funduszu wygasa, jeżeli:
1)
w określonym w statucie terminie na dokonanie zapisów na jednostki uczestnictwa lub certyfikaty inwestycyjne, licząc od dnia doręczenia zezwolenia na utworzenie funduszu, towarzystwo nie zebrało wpłat w wysokości określonej w statucie,
2)
przed upływem 6 miesięcy, licząc od dnia doręczenia zezwolenia na jego utworzenie, towarzystwo nie złożyło wniosku o wpisanie funduszu do rejestru.
3. 
Towarzystwo, w terminie 14 dni od dnia:
1)
w którym postanowienie sądu o odmowie wpisu funduszu do rejestru stało się prawomocne lub
2)
w którym decyzja Komisji o cofnięciu zezwolenia na utworzenie funduszu stała się ostateczna, lub
3)
upływu terminu, o którym mowa w ust. 2 pkt 1 lub pkt 2

- zwraca wpłaty do funduszu wraz z wartością otrzymanych pożytków i odsetkami naliczonymi przez depozytariusza za okres od dnia wpłaty na rachunek prowadzony przez depozytariusza do dnia wystąpienia jednej z przesłanek wymienionych w pkt 1-3.

1. 
Do dnia wpisania funduszu inwestycyjnego do rejestru towarzystwo dokonuje czynności prawnych, mających na celu utworzenie funduszu, we własnym imieniu i na własny rachunek.
2. 
Z chwilą wpisania funduszu inwestycyjnego do rejestru fundusz wstępuje w prawa i obowiązki z tytułu:
1)
wpłat,
2)
umowy z depozytariuszem,
3)
umowy z podmiotem prowadzącym rejestr uczestników funduszu.
1. 
Na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej fundusz inwestycyjny zbywa i odkupuje jednostki uczestnictwa albo wydaje i wykupuje certyfikaty inwestycyjne bezpośrednio lub za pośrednictwem podmiotu prowadzącego działalność maklerską.
2. 
Za zezwoleniem Komisji jednostki uczestnictwa mogą być zbywane i odkupywane za pośrednictwem podmiotu innego niż podmiot prowadzący działalność maklerską.
3. 
Zezwolenie jest udzielane na wniosek podmiotu, o którym mowa w ust. 2. Do wniosku załącza się:
1)
umowę z funduszem inwestycyjnym o prowadzenie zbywania i odkupywania jednostek uczestnictwa,
2)
statut lub umowę spółki wnioskodawcy lub inny dokument określający sytuację prawną wnioskodawcy,
3)
schemat i opis powiązań kapitałowych wnioskodawcy,
4)
ostatnie sprawozdanie finansowe wnioskodawcy wraz z opinią podmiotu uprawnionego do badania sprawozdań finansowych oraz raportem z badania, a w przypadku braku takiego sprawozdania - inne dokumenty i informacje przedstawiające rzetelnie aktualną sytuację finansową wnioskodawcy,
5)
dokumenty określające sposób i warunki prowadzenia zbywania i odkupywania jednostek uczestnictwa, w tym:
a)
procedury zbywania i odkupywania jednostek uczestnictwa,
b)
wskazanie jednostek organizacyjnych wnioskodawcy, w których będzie prowadzone zbywanie i odkupywanie jednostek uczestnictwa,
c)
opis warunków technicznych i organizacyjnych wykonywania działalności w zakresie zbywania i odkupywania jednostek uczestnictwa,
d)
wskazanie osób odpowiedzialnych za wykonywanie działalności w zakresie zbywania i odkupywania jednostek uczestnictwa,
e)
informacje o przeszkoleniu pracowników wnioskodawcy w zakresie procedur zbywania i odkupywania jednostek uczestnictwa,
f)
procedury zapobiegające ujawnieniu lub wykorzystaniu informacji stanowiących tajemnicę zawodową,
g)
zasady przechowywania i archiwizowania dokumentów związanych z prowadzeniem zbywania i odkupywania jednostek uczestnictwa.
4. 
Komisja odmawia zezwolenia w przypadku, gdy:
1)
dokumenty załączone do wniosku nie spełniają wymogów, o których mowa w ust. 3,
2)
wniosek lub załączone do niego dokumenty nie są zgodne pod względem treści z przepisami prawa lub ze stanem faktycznym,
3)
z analizy wniosku i załączonych do niego dokumentów wynika, że wnioskodawca może wykonywać czynności z naruszeniem zasad uczciwego obrotu lub w sposób nienależycie zabezpieczający interesy osób zapisujących się na jednostki uczestnictwa lub interesy uczestników funduszy inwestycyjnych.
5. 
Minimalną wysokość wpłaty do funduszu inwestycyjnego określa statut.
6. 
Towarzystwo może pobierać opłaty za zbywanie jednostek uczestnictwa lub wydawanie certyfikatów inwestycyjnych oraz odkupywanie jednostek uczestnictwa lub wykupywanie certyfikatów inwestycyjnych. Statut funduszu inwestycyjnego określa maksymalną wysokość i sposób pobierania tych opłat.
1. 
Oświadczenia woli uczestników funduszu inwestycyjnego, w tym zlecenia nabycia lub odkupienia jednostek uczestnictwa, mogą być składane, z zastrzeżeniem art. 26 ust. 1 i ust. 2, za pośrednictwem osób fizycznych pozostających z towarzystwem, podmiotem prowadzącym działalność maklerską lub podmiotem, o którym mowa w art. 26 ust. 2, w stosunku zlecenia lub w innym stosunku prawnym o podobnym charakterze. Osoba fizyczna nie może przyjmować wpłat na nabycie jednostek uczestnictwa lub otrzymywać i przekazywać wypłat z tytułu ich odkupienia.
2. 
Za czynności dokonane przez osoby fizyczne, o których mowa w ust. 1, odpowiadają, jak za działania własne, odpowiednio:
1)
towarzystwo - w trybie art. 129a ust. 1,
2)
podmiot prowadzący działalność maklerską - zgodnie z przepisami ustawy, o której mowa w art. 6 ust. 4,
3)
podmiot, o którym mowa w art. 26 ust. 2 - w trybie art. 133a ust. 1.
1. 
Oświadczenia woli uczestników funduszu inwestycyjnego składane w związku z nabywaniem i żądaniem odkupienia przez fundusz jednostek uczestnictwa mogą być wyrażone za pomocą elektronicznych nośników informacji. Związane z tymi oświadczeniami dokumenty mogą być sporządzane na elektronicznych nośnikach informacji, jeżeli dokumenty te zostaną w sposób należyty sporządzone, utrwalone, zabezpieczone i przechowywane.
2. 
Czynność dokonana w formie, o której mowa w ust. 1, spełnia wymagania dotyczące formy pisemnej także w przypadku, gdy forma pisemna została zastrzeżona pod rygorem nieważności.
3. 
Rada Ministrów może określić, w drodze rozporządzenia, warunki składania za pomocą elektronicznych nośników informacji oświadczeń woli w związku z nabywaniem i żądaniem odkupienia przez fundusz jednostek uczestnictwa oraz sposób sporządzania, utrwalania, zabezpieczenia i przechowywania dokumentów związanych z tymi oświadczeniami. Rozporządzenie powinno określać warunki zapewniające bezpieczeństwo obrotu oraz ochronę interesów uczestników funduszy inwestycyjnych.
1. 
Fundusz inwestycyjny może dokonać podziału jednostek uczestnictwa albo certyfikatów inwestycyjnych, jeżeli statut funduszu na to zezwala. Podział jednostki uczestnictwa albo certyfikatu inwestycyjnego dokonywany jest na równe części, tak aby ich całkowita wartość odpowiadała wartości jednostki uczestnictwa albo certyfikatu inwestycyjnego przed podziałem.
2. 
Statut funduszu określa sposób podziału jednostek uczestnictwa lub certyfikatów inwestycyjnych oraz sposób dokonywania ogłoszeń o zamiarze dokonania podziału.
1. 
Wpis do rejestru funduszy inwestycyjnych obejmuje:
1)
nazwę i rodzaj funduszu inwestycyjnego,
2)
cel inwestycyjny i czas trwania funduszu,
3)
firmę, siedzibę i adres towarzystwa tworzącego fundusz, sposób reprezentowania towarzystwa oraz numer wpisu towarzystwa do rejestru przedsiębiorców wraz z oznaczeniem sądu prowadzącego rejestr,
4)
listę członków zarządu towarzystwa oraz pełnomocników, którym udzielono pełnomocnictwa ogólnego do reprezentowania funduszu,
5)
firmę lub nazwę, siedzibę i adres depozytariusza.
2. 
W razie zmiany danych wymienionych w ust. 1 fundusz składa niezwłocznie wniosek o ich wpisanie do rejestru funduszy.
3. 
Wpisanie zmian związanych z przejęciem zarządzania funduszem inwestycyjnym przez inne towarzystwo może nastąpić dopiero po przedstawieniu:
1)
zezwolenia Komisji na odpowiednią zmianę statutu funduszu,
2)
informacji o braku zastrzeżeń Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w odniesieniu do przejęcia zarządzania funduszem.
1. 
Rachunkowość funduszy inwestycyjnych oraz terminy sporządzania, badania i składania do ogłoszenia rocznych i półrocznych sprawozdań finansowych regulują odrębne przepisy.
2. 
Roczne sprawozdania finansowe funduszu inwestycyjnego zatwierdza, z zastrzeżeniem art. 102t, walne zgromadzenie akcjonariuszy towarzystwa.
2 Art. 11 ust. 4 zmieniony przez art. 236 ustawy z dnia 22 maja 2003 r. o działalności ubezpieczeniowej (Dz.U.03.124.1151) z dniem 1 stycznia 2004 r.