Rozdział 2 - Zakres informacji, jakie zawiera wniosek o finansowe wsparcie, dokumenty, które dołącza się do wniosku, oraz wzór formularza, na którym dokonuje się rozliczenia faktycznie poniesionych kosztów przedsięwzięcia - Finansowe wsparcie udzielane na realizację niektórych przedsięwzięć mieszkaniowych.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2022.2030

Akt utracił moc
Wersja od: 30 września 2022 r.

Rozdział  2

Zakres informacji, jakie zawiera wniosek o finansowe wsparcie, dokumenty, które dołącza się do wniosku, oraz wzór formularza, na którym dokonuje się rozliczenia faktycznie poniesionych kosztów przedsięwzięcia

§  2. 
1. 
Wniosek o finansowe wsparcie, zwany dalej "wnioskiem", zawiera dane wnioskodawcy, dane inwestora i dane dotyczące realizowanego przedsięwzięcia, w tym informacje o rodzaju przedsięwzięcia, rodzaju i wielkości zasobu powstającego w wyniku przedsięwzięcia, charakterystyce przedsięwzięcia oraz kosztach przedsięwzięcia. Szczegółowy zakres informacji, jakie zawiera wniosek, określa załącznik nr 1 do rozporządzenia.
2. 
W przypadku przedsięwzięć, o których mowa w art. 3 ust. 1 pkt 1, art. 4, art. 5 ust. 1 pkt 1 i art. 5c ustawy, do wniosku dołącza się:
1)
informację o numerze księgi wieczystej prowadzonej dla nieruchomości objętej przedsięwzięciem albo
2)
oryginał albo potwierdzoną przez wnioskodawcę za zgodność z oryginałem kopię wypisu i wyrysu z ewidencji gruntów i budynków wszystkich działek ewidencyjnych, na których jest realizowane przedsięwzięcie, wydanego nie wcześniej niż 3 miesiące przed dniem złożenia wniosku - jeśli dla nieruchomości objętej przedsięwzięciem nie założono księgi wieczystej.
3. 
W przypadku przedsięwzięć, o których mowa w art. 3 ust. 1 pkt 1, art. 4 ust. 1 pkt 1, art. 5 ust. 1 pkt 1 i art. 5c ustawy, do wniosku dołącza się:
1)
dokumenty potwierdzające prawo do prowadzenia robót budowlanych:
a)
potwierdzoną przez wnioskodawcę lub inwestora za zgodność z oryginałem kopię decyzji o pozwoleniu na budowę lub decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej, opatrzonej klauzulą organu wydającego tę decyzję stwierdzającą, że decyzja stała się ostateczna lub wykonalna, a w przypadku, gdy roboty budowlane zostały już rozpoczęte - również potwierdzoną przez wnioskodawcę za zgodność z oryginałem kopię dziennika budowy z uwidocznionym pierwszym wpisem o terminie rozpoczęcia przedsięwzięcia i ostatnim wpisem dokonanym przed złożeniem wniosku w celu potwierdzenia, że decyzja ta nie wygasła - jeżeli planowany zakres robót wymaga pozwolenia na budowę albo decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej,
b)
potwierdzoną przez wnioskodawcę za zgodność z oryginałem kopię zgłoszenia, o którym mowa w art. 30 ust. 1b lub w art. 71 ust. 2 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (Dz. U. z 2021 r. poz. 2351 oraz z 2022 r. poz. 88, 1557, 1768, 1783 i 1846), oraz potwierdzoną przez wnioskodawcę za zgodność z oryginałem kopię zaświadczenia organu administracji architektoniczno-budowlanej o braku podstaw do wniesienia sprzeciwu, o którym mowa w art. 30 ust. 5aa i art. 71 ust. 4c ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane, albo zaświadczenia organu administracji architektoniczno-budowlanej o niewniesieniu w terminie sprzeciwu wobec zgłoszenia - jeżeli planowany zakres robót wymaga zgłoszenia;
2)
dokumenty potwierdzające koszty przedsięwzięcia:
a)
kopie wystawionych do dnia złożenia wniosku faktur lub kopie zawartych do dnia złożenia wniosku umów z wykonawcami robót budowlanych, usług i dostaw, w tym prac projektowych, oraz nadzoru inwestorskiego, dotyczących przedsięwzięcia lub jego części,
b)
stronę tytułową kosztorysu inwestorskiego zawierającą informację o koszcie netto przedsięwzięcia oraz tabelę elementów scalonych kosztorysu inwestorskiego lub kalkulację planowanych kosztów prac projektowych i robót budowlanych, określonych w programie funkcjonalno-użytkowym, o których mowa w art. 34 ust. 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2022 r. poz. 1710, 1812 i 1933) - w zakresie tych robót budowlanych, usług lub dostaw, na które nie zostały jeszcze zawarte umowy,
c)
kalkulacje własne sporządzone dla zakresu przedsięwzięcia, który nie został objęty dokumentami, o których mowa w lit. a i b.
4. 
W przypadku przedsięwzięć, o których mowa w art. 5c ustawy, do wniosku dołącza się dokumenty potwierdzające prawo do dysponowania nieruchomością na cele budowlane - jeżeli przedsięwzięcie jest realizowane na nieruchomości niestanowiącej własności albo niebędącej w użytkowaniu wieczystym beneficjenta wsparcia.
5. 
W przypadku przedsięwzięć, o których mowa w art. 3 ust. 1 pkt 5 i 6 ustawy, do wniosku dołącza się potwierdzoną przez wnioskodawcę za zgodność z oryginałem kopię dokumentu potwierdzającego przewidywaną cenę sprzedaży ze wskazaniem wartości gruntu, a jeżeli przedsięwzięcie zostało rozpoczęte przed dniem złożenia wniosku - potwierdzoną przez wnioskodawcę za zgodność z oryginałem kopię umowy sprzedaży nieruchomości w formie aktu notarialnego oraz potwierdzoną przez wnioskodawcę za zgodność z oryginałem kopię aktualnego operatu szacunkowego, sporządzonego zgodnie z przepisami ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2021 r. poz. 1899 oraz z 2022 r. poz. 1846).
6. 
W przypadku gdy z realizacją przedsięwzięcia realizowanego na gruncie stanowiącym własność inwestora lub wobec którego inwestor ma prawo użytkowania wieczystego jest związane zawarcie umowy, o której mowa w art. 5 ust. 2 ustawy, do wniosku dołącza się potwierdzoną przez wnioskodawcę za zgodność z oryginałem kopię aktualnego operatu szacunkowego sporządzonego zgodnie z przepisami ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami, w którym określono wartość gruntu stanowiącego własność lub prawo użytkowania wieczystego inwestora, na którym jest realizowane przedsięwzięcie.
7. 
W przypadku, o którym mowa w art. 13 ust. 5 ustawy, do wniosku dołącza się potwierdzoną przez wnioskodawcę za zgodność z oryginałem kopię decyzji o wpisie budynku lub obszaru, na którym się znajduje, do rejestru zabytków.
8. 
W przypadku, o którym mowa w art. 4 ust. 5 ustawy, do wniosku dołącza się potwierdzoną przez wnioskodawcę za zgodność z oryginałem kopię umowy, o której mowa w tym przepisie.
§  3. 
Wniosek o finansowe wsparcie w zakresie aktualizacji, o której mowa w art. 13 ust. 8 ustawy, zawiera dane wnioskodawcy, dane dotyczące realizowanego przedsięwzięcia oraz wnioskowaną kwotę aktualizacji finansowego wsparcia. Szczegółowy zakres informacji, jakie zawiera ten wniosek, określa załącznik nr 2 do rozporządzenia.
§  4. 
Wzór formularza, na którym dokonuje się rozliczenia faktycznie poniesionych kosztów przedsięwzięcia, określa załącznik nr 3 do rozporządzenia.