Rozdział 4 - Postępowanie ewidencyjne - Ewidencja gruntów i budynków.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1996.158.813

Akt utracił moc
Wersja od: 1 stycznia 1999 r.

Rozdział  4

Postępowanie ewidencyjne

§  43.
1.
Postępowanie ewidencyjne stanowi zespół działań podejmowanych przez organ prowadzący ewidencję oraz ośrodek dokumentacji w celu zapewnienia prawidłowego funkcjonowania ewidencji.
2.
Postępowanie ewidencyjne obejmuje:
1)
weryfikację danych,
2)
archiwizację danych,
3)
ochronę danych,
4)
utrzymywanie łączności operacyjnej,
5)
inne czynności, w dostosowaniu do warunków lokalnych.
§  44.
1.
Weryfikacja danych obejmuje:
1)
sprawdzenie zgodności danych jednostki rejestrowej z treścią dokumentów dotyczących tej jednostki, zawartych w zbiorze dowodów,
2)
porównanie zgodności danych dotyczących jednostki rejestrowej z wpisami zawartymi w księdze wieczystej, dotyczącej tej jednostki,
3)
sprawdzenie zgodności wartości podanych w opisie przedmiotu z dokumentami źródłowymi,
4)
porównanie treści mapy i sytuacji terenowej, w tym przedstawionej na zdjęciach lotniczych i stwierdzonej w trakcie inspekcji terenowych.
2.
Weryfikację wykonuje się wyrywkowo w trybie kontroli doraźnych i kompleksowo co najmniej raz na 10 lat.
3.
Wykonanie weryfikacji kompleksowych zapewnia organ prowadzący ewidencję.
4.
Kontrole doraźne wykonuje właściwy miejscowo organ państwowej służby geodezyjnej i kartograficznej.
5.
Datę weryfikacji danych odnotowuje się w objętych sprawdzeniem opisach ewidencyjnych.
§  45.
1.
Archiwizacja danych ewidencyjnych należy do zakresu obowiązków ośrodka dokumentacji.
2.
Akta archiwalne ewidencji, o których mowa w art. 40 ust. 4 ustawy, stanowią:
1)
operat gleboznawczej klasyfikacji gruntów,
2)
roczniki zdezaktualizowanych operatów opisowo-kartograficznych,
3)
roczne tabulogramy Dziennika zgłoszeń zmian.
3.
Archiwum użytkowe służące do obsługi osób korzystających z ewidencji stanowią:
1)
operat geodezyjno-prawny,
2)
operat ewidencyjny,
3)
Archiwum zapisów wycofanych.
4.
W komputerowej bazie danych ewidencyjnych archiwizacji podlegają:
1)
określenia podmiotów ewidencji,
2)
oznaczenia (identyfikatory) ewidencyjne,
3)
oznaczenia ksiąg wieczystych albo zbiorów dokumentów,
4)
numeryczne opisy granic działek,
5)
wartości nieruchomości,
6)
powierzchnie działek.
5.
Dzienniki zgłoszeń zmian prowadzi się systemem rocznym, zamyka się protokolarnie na dzień 31 grudnia każdego roku i przekazuje się do archiwum zakładowego ośrodka dokumentacji po upływie trzech lat od ich zamknięcia.
§  46.
1.
Baza danych podlega ochronie przed ingerencją zewnętrzną i zniszczeniem.
2.
Ośrodek dokumentacji, realizujący zadania związane z krajowym systemem informacji o terenie, wprowadza dane do ewidencyjnych zbiorów komputerowych.
3.
Imiennego upoważnienia wymaga wykonywanie czynności:
1)
wprowadzenia lub wymiany danych powiązanych przestrzennie z innymi danymi,
2)
scalenia wprowadzonych danych ze zbiorami istniejącymi,
3)
korygowania elementów kontrolnych,
4)
archiwizacji danych zdezaktualizowanych,
5)
odnotowania wpisu.
4.
Upoważnienia, o których mowa w ust. 3, wydaje i rejestruje właściwy miejscowo organ państwowej służby geodezyjnej i kartograficznej.
5.
Kopie komputerowych zbiorów danych przechowuje się w wojewódzkim ośrodku dokumentacji geodezyjnej i kartograficznej.
§  47.
Przy przekazywaniu danych środkami łączności komputerowej stosuje się obowiązujący standard wymiany informacji geodezyjnych.