Rozdział 2 - Premje aeronautyczne. - Dodatki i premje aeronautyczne.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1932.59.569

Akt utracił moc
Wersja od: 1 sierpnia 1933 r.

Rozdział  II.

Premje aeronautyczne.

§  9.
Premje aeronautyczne przysługują oficerom, podoficerom i szeregowcom, należącym do personelu aeronautyki wojska i marynarki wojennej, nie zależnie od dodatku aeronautycznego.

Dzielą się one na 4 następujące kategorje:

a)
premje instruktorskie,
b)
premje odbiorcze dla pilotów,
c)
premje dla majstrów woskowych za montowanie samolotów,
d)
premje za godziny lotów nadprogramowych.
§  10.
Instruktorzy - piloci szkół lotniczych i eskadr treningowych, oraz przysposobienia wojskowego lotniczego, otrzymują za każdy lot z uczniem premje instruktorską w następującej wysokości:

oficerowie i chorążowie - 0,4 mnożnika,

inni podoficerowie i szeregowcy - 0,3 mnożnika.

Instruktorzy - oficerowie szkół i kursów balonowych, oraz przysposobienia wojskowego balonowego, otrzymują za każdy wzlot na balonie z uczniem premje instruktorską w wysokości 0,3 mnożnika.

§  11.
Premje odbiorcze dla pilotów należą się:
a)
po oblataniu samolotu nowowynalezionego typu (pierwowzoru), lub nowowybudowanego w serji:
b)
po lotach kontrolnych na samolotach: po generalnym remoncie - po naprawie, wymagającej całkowitego zdemontowania komory nośnej, całkowitego opierzenia ogonowego, lub wbudowania silnika, - po transporcie w stanie zdemontowanym, lub magazynowanych w stanie zdemontowanym.

Przez oblatanie samolotu lub lot kontrolny, rozumieć należy przeprowadzenie w drodze lotów próby użyteczności samolotu i jego ostateczne przyjęcie przez pilota kontrolującego, niezależnie od ilości wykonanych lotów w związku ze stopniową regulacją samolotu.

§  12.
Premje odbiorcze dla pilotów przysługują pilotom oblatującym w celach odbiorczych lub kontrolnych w fabrykach, warsztatach lub parkach lotniczych nowe lub wychodzące z remontu samoloty, w następującej wysokości:
a)
256 mnożników za każdy samolot pierwowzór;
b)
64 mnożników za każdy samolot budowany w serji;
c)
39 mnożników za każdy inny samolot, oddany do oblatania w celach odbiorczych lub kontrolnych.
§  13.
Majstrzy wojskowi, montujący samoloty, otrzymują premję w wysokości 48 mnożników miesięcznie, jeżeli dokonywają lotów próbnych na zmontowanych przez siebie samolotach.
§  14.
Personel latający otrzymuje premię W wysokości 25 mnożników za każdą godzinę nadprogramową lotu.

Za nadprogramową godzinę lotu uważa się godzinę lotu wykonanego w nocy, t. j. w czasie od godziny po astronomicznym zachodzie słońca, do godziny przed astronomicznym wschodem słońca.

Ilość płatnych godzin nadprogramowych nie może przekroczyć 30 godzin na półrocze.

§  15.
Premje aeronautyczne, wskazane w § 9 punkty a), b), c), są płatne miesięcznie zdołu, - zaś premje za nadprogramowe godziny lotu, po upływie półrocza, po wykonaniu odnośnych lotów.