Dodatki i premje aeronautyczne.
Dz.U.1932.59.569
Akt utracił mocROZPORZĄDZENIE
MINISTRA SPRAW WOJSKOWYCH
z dnia 12 czerwca 1932 r.
w porozumieniu z Ministrem Skarbu o dodatkach i premjach aeronautycznych.
Dodatek aeronautyczny.
Dodatek aeronautyczny.
W szczególności przysługuje dodatek aeronautyczny:
I kategorji:
– zaliczonym do I klasy pilotom, pilotom morskim, obserwatorom i obserwatorom morskim,
II kategorji:
– zaliczonym do II klasy pilotom, pilotom morskim, obserwatorom i obserwatorom morskim,
– oficerom: pilotom i obserwatorom lotnictwa marynarki wojennej, którzy nie posiadają stałej przynależności służbowej do jednostek lotnictwa marynarki wojennej, lecz którzy otrzymali wyszkolenie pilota lub obserwatora i odbywają loty w tym charakterze,
– zaliczonym do II klasy nieetatowym obserwatorom (obserwatorom innych rodzajów wojska, nie mającym przydziału do jednostek aeronautycznych, którzy otrzymali wyszkolenie obserwatora i powołani są na ćwiczenia w charakterze obserwatorów lotniczych),
– zaliczonym do I klasy strzelcom samolotowym i morskim strzelcom samolotowym,
– zaliczonym do I klasy obserwatorom balonowym,
– zaliczonym do I klasy oficerom technicznym,
III kategorji:
– zaliczonym do III klasy pilotom, pilotom morskim, obserwatorom i obserwatorom morskim,
– zaliczonym do III klasy nieetatowym obserwatorom,
– zaliczonym do II klasy strzelcom samolotowym i morskim strzelcom samolotowym,
– zaliczonym do II klasy obserwatorom balonowym,
– zaliczonym do II klasy oficerom technicznym,
– - zaliczonym do I klasy lekarzom lotniczej służby zdrowia,
IV kategorji:
– zaliczonym do III klasy strzelcom samolotowym i morskim strzelcom samolotowym,
– zaliczonym do III klasy obserwatorom balonowym,
– zaliczonym do III klasy oficerom technicznym,
– zaliczonym do II klasy lekarzom lotniczej służby zdrowia,
– uczniom, szkolonym na pilotów i obserwatorów lotnictwa,
V kategorji:
– zaliczonym do III klasy lekarzom lotniczej służby zdrowia,
– uczniom, szkolonym na strzelców samolotowych, obserwatorów balonowych i oficerów technicznych
Dla absolwentów wojskowych szkół i kursów lotniczych i balonowych, czasokres, w którym powinny być wykonane loty, uprawniające do nabycia dodatku aeronautycznego w myśl § 3 punkt a) określa się na przeciąg czasu od pierwszego dnia miesiąca następującego po ukończeniu szkoły lub kursu, do końca półrocza, określonego w punktach a) lub b).
W razie choroby, wywołanej służbą lotniczą lub wypadkiem lotniczym, stwierdzonej orzeczeniem wojskowo - lekarskiem, lub w razie czasowego zawieszenia z powyższych powodów w lataniu - mogą właściwi przełożeni przyznać prawo do dodatku lotniczego na okres dalszych sześciu miesięcy. Minister Spraw Wojskowych może wyjątkowo przedłużyć czasokres do pobierania dodatku aeronautycznego na dalsze półrocze.
Oficerowie personelu latającego, delegowani na studja zagraniczne na czas dłuższy aniżeli 1 rok, są uprawnieni do wykonywania warunków lotniczych nie na okresy półroczne, lecz roczne, uzyskując tem samem prawo do pobierania dodatku aeronautycznego nie w okresach półrocznych, lecz rocznych.
Uczniowie szkół i kursów lotniczych i balonowych otrzymują dodatek aeronautyczny właściwej kategorji za cały czas pobytu w szkole lub na kursie jednorazowo, pod warunkiem ukończenia szkoły lub kursu z wynikiem pomyślnym.
Premje aeronautyczne.
Premje aeronautyczne.
Dzielą się one na 4 następujące kategorje:
oficerowie i chorążowie - 0,4 mnożnika,
inni podoficerowie i szeregowcy - 0,3 mnożnika.
Instruktorzy - oficerowie szkół i kursów balonowych, oraz przysposobienia wojskowego balonowego, otrzymują za każdy wzlot na balonie z uczniem premje instruktorską w wysokości 0,3 mnożnika.
Przez oblatanie samolotu lub lot kontrolny, rozumieć należy przeprowadzenie w drodze lotów próby użyteczności samolotu i jego ostateczne przyjęcie przez pilota kontrolującego, niezależnie od ilości wykonanych lotów w związku ze stopniową regulacją samolotu.
Za nadprogramową godzinę lotu uważa się godzinę lotu wykonanego w nocy, t. j. w czasie od godziny po astronomicznym zachodzie słońca, do godziny przed astronomicznym wschodem słońca.
Ilość płatnych godzin nadprogramowych nie może przekroczyć 30 godzin na półrocze.
Postanowienia przejściowe i końcowe.
Postanowienia przejściowe i końcowe.
Wypłata dodatku aeronautycznego za okres odbywania lotów w czasie od 1 stycznia 1932 r. do 30 kwietnia 1932 r. następuje w okresie od 1 maja 1932 r. do 31 października 1932 r.
Z dniem tym traci moc obowiązującą rozporządzenie Ministra Spraw Wojskowych z dnia 1 lipca 1927 r. w porozumieniu z Ministrem Skarbu o dodatkach i premjach aeronautycznych (Dz. U. R. P. Nr. 78, poz. 681).
Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »