Art. 32. - Czechosłowacja-Polska. Konwencja o uprzywilejowanym tranzycie kolejowym z Czechosłowacji do Czechosłowacji przez Głuchołazy. Warszawa.1948.11.12.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1950.15.134

Akt obowiązujący
Wersja od: 7 lipca 1949 r.
Artykuł.  32. 
1.
Niniejsza Konwencja będzie ratyfikowana w czasie możliwie najkrótszym i wejdzie w życie w dniu wymiany dokumentów ratyfikacyjnych, która nastąpi w Pradze.
2.
Niniejsza Konwencja zawarta na czas nieograniczony może być wypowiedziana przez każdą z Umawiających się Stron i wówczas traci swą moc obowiązującą po upływie sześciu miesięcy od dnia jej wypowiedzenia.
3.
Niniejsza Konwencja została sporządzona w dwóch egzemplarzach: w językach polskim i czeskim, przy czym obydwa teksty są jednakowo autentyczne.

Na dowód czego wymienienie pełnomocnicy obydwóch Umawiających się Stron podpisali niniejszą Konwencję i przyłożyli na niej swe pieczęcie.

PROTOKÓŁ PODPISANIA

Przy podpisywaniu niniejszej Konwencji obie Umawiające się Strony uzgodniły, co następuje:

1. Aby ruch tranzytowy pociągami uprzywilejowanymi mógł być jak najrychlej podjęty, Obie Umawiające się Strony uzgodniły, że postanowienia niniejszej Konwencji do czasu ratyfikacji będą mogły być prowizorycznie stosowane od dnia jej podpisania.

2. Celem umożliwienia przewozu osób i towarów z Głuchołaz przez Mikulovice do przędzalni w Podlesiu na polskim terytorium i z powrotem Strona czechosłowacka udzieli na żądanie Strony polskiej zgody na uprzywilejowaną kominikację tranzytową z Polski do Polski przez Czechosłowację na odcinku kolejowym od granicy Państwa pod Mikulovicami - Głuchołazami do granicy Państwa u końca bocznicy, która odgałęzia się w kilometrze 2,791 odcinka Mikulovice-Cukmantel i prowadzi w kierunku przędzalni w Podlesiu na polskim terytorium. W tej komunikacji tranzytowej będą obowiązywały analogicznie zasady ustalone w niniejszej Konwencji. Zarządy kolejowe obu Umawiających się Stron uzgodnią sposób prowadzenia tej komunikacji.

Strona czechosłowacka udzieli zgody na przedłużenie istniejącej bocznicy do najdogodniejszego punktu granicy Państwa przy przędzalni w Podlesiu i udzieli potrzebnej w tym celu pomocy. Również udzielona zostanie Stronie polskiej zgoda na wybudowanie w tym punkcie mostu przez potok graniczny dla połączenia z bocznicą po stronie polskiej.

Protokół niniejszy stanowi integralną część Konwencji.

Warszszawa, dnia 12 listopada 1948 r.

Po zaznajomieniu się z powyższą Konwencją uznaliśmy ją i uznajemy za słuszną zarówno w całości, jak i każde z postanowień w niej zawartych; oświadczamy, że jest przyjęta, ratyfikowana i potwierdzona, oraz przyrzekamy, że będziemy niezmiennie zachowywana.

Na dowód czego wydaliśmy akt niniejszy, opatrzony pieczęcią Rzeczypospolitej.

W Warszawie, dnia 5 marca 1949 r.