Rozdział 4 - Taryfy bezpośrednie. - Czechosłowacja-Polska. Kolejowa Umowa Taryfowa. Warszawa.1925.04.23.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1927.25.196

Akt utracił moc
Wersja od: 6 listopada 1926 r.

IV.

Taryfy bezpośrednie.

Zniżki taryfowe wyżej ustalone w rozdziałach I do III będą wprowadzone w życie w drodze bezpośrednich taryf sąsiedzkiej i tranzytowej.

Zniżki taryfowe ustalone w rozdz. I punkty B i C zostaną wprowadzone prowizorycznie w drodze obniżenia stawek taryfowych zawartych w czechosłowacko-austrjackiej taryfie węglowej, lub też przez ogłoszenie ich w formie rozporządzenia.

Zniżki taryfowe ustalone w rozdziałach i punkt F i II dla przewozów tranzytowych zostaną wprowadzone prowizorycznie w drodze obniżenia stawek taryfowych zawartych w czechosłowacko-polskiej taryfie związkowej, lub też przez ogłoszenie ich w formie rozporządzenia.

Obydwa prowizoryczne zarządzenia zostaną przeprowadzone jednocześnie.

Zarządy kolejowe obydwu układających się państw wdrożą bezzwłocznie rokowania z zarządami wszystkich interesowanych kolei dla ustalenia podziału ruchu i innych niezbędnych zasadniczych szczegółów w tym celu, aby natychmiast można było rozpocząć stopniowe opracowanie bezpośrednich taryf dla komunikacji sąsiedzkiej i tranzytowej we wszystkich kierunkach.

Przy opracowaniu bezpośrednich taryf dla towarów niewymienionych w niniejszym układzie, zarządy kolejowe obydwu układających się państw zastanowią się nad możliwością ogólnego zastosowania odnośnych wyżej omówionych zasad obniżenia o połowę opłaty manipulacyjnej (stacyjnej) względnie o całą opłatę manipulacyjną (stacyjną).

W celu zapobieżenia wzajemnej konkurencji taryfowej zarządy kolejowe obydwu układających się państw zobowiązują się podzielić między sobą sfery interesów i regulować ruch kolejowy na zasadach związkowych.

Umowa niniejsza wchodzi w życie tego samego dnia co i Traktat Handlowy.

Ważność niniejszej umowy jest uzależniona od terminu ważności Traktatu Handlowego.

Warszawa, dn. 23 kwietnia 1925 r.

ZAŁĄCZNIKI