Rozdział 4 - Taryfy bezpośrednie. - Czechosłowacja-Polska. Kolejowa Umowa Taryfowa. Warszawa.1925.04.23.
Dz.U.1927.25.196
Akt utracił mocIV.
Taryfy bezpośrednie.
Taryfy bezpośrednie.
Zniżki taryfowe ustalone w rozdz. I punkty B i C zostaną wprowadzone prowizorycznie w drodze obniżenia stawek taryfowych zawartych w czechosłowacko-austrjackiej taryfie węglowej, lub też przez ogłoszenie ich w formie rozporządzenia.
Zniżki taryfowe ustalone w rozdziałach i punkt F i II dla przewozów tranzytowych zostaną wprowadzone prowizorycznie w drodze obniżenia stawek taryfowych zawartych w czechosłowacko-polskiej taryfie związkowej, lub też przez ogłoszenie ich w formie rozporządzenia.
Obydwa prowizoryczne zarządzenia zostaną przeprowadzone jednocześnie.
Zarządy kolejowe obydwu układających się państw wdrożą bezzwłocznie rokowania z zarządami wszystkich interesowanych kolei dla ustalenia podziału ruchu i innych niezbędnych zasadniczych szczegółów w tym celu, aby natychmiast można było rozpocząć stopniowe opracowanie bezpośrednich taryf dla komunikacji sąsiedzkiej i tranzytowej we wszystkich kierunkach.
Przy opracowaniu bezpośrednich taryf dla towarów niewymienionych w niniejszym układzie, zarządy kolejowe obydwu układających się państw zastanowią się nad możliwością ogólnego zastosowania odnośnych wyżej omówionych zasad obniżenia o połowę opłaty manipulacyjnej (stacyjnej) względnie o całą opłatę manipulacyjną (stacyjną).
W celu zapobieżenia wzajemnej konkurencji taryfowej zarządy kolejowe obydwu układających się państw zobowiązują się podzielić między sobą sfery interesów i regulować ruch kolejowy na zasadach związkowych.
Umowa niniejsza wchodzi w życie tego samego dnia co i Traktat Handlowy.
Ważność niniejszej umowy jest uzależniona od terminu ważności Traktatu Handlowego.
Warszawa, dn. 23 kwietnia 1925 r.
ZAŁĄCZNIKI