Rozdział 8 - Ewidencja cudzoziemców - Cudzoziemcy.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2001.127.1400 t.j.

Akt utracił moc
Wersja od: 1 maja 2004 r.

Rozdział  8

Ewidencja cudzoziemców

1.
Dane cudzoziemców, wobec których zachodzi którakolwiek z okoliczności wymienionych w art. 13 ust. 1, gromadzi się w wykazie cudzoziemców, których pobyt na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej jest niepożądany, zwanym dalej "wykazem".
2.
Dane cudzoziemca zamieszcza się w wykazie na okres, o którym mowa w art. 13 ust. 1a.
3.
Dane cudzoziemca umieszczone w wykazie obejmują jego dane osobowe oraz podstawę prawną i faktyczną wpisu.
4.
Danymi osobowymi cudzoziemca są:
1)
imiona i nazwisko (także inne nazwiska w wypadku używania),
2)
imiona rodziców i nazwisko rodowe matki,
3)
data i miejsce urodzenia,
4)
płeć,
5)
obywatelstwo,
6)
miejsce zamieszkania.
1.
Dane umieszczone w wykazie mogą być udostępnione organom, o których mowa w art. 90 ust. 2 pkt 1-5, i organom je nadzorującym oraz sądowi i prokuratorowi prowadzącemu postępowanie przygotowawcze o przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego, a także Naczelnemu Sądowi Administracyjnemu.
2.
Dane osobowe cudzoziemca umieszczone w wykazie mogą być udostępnione wojewodzie oraz konsulowi.
3.
Dane umieszczone w wykazie nie mogą być udostępniane do celów statystyki publicznej.
1.
Prezes Urzędu do Spraw Repatriacji i Cudzoziemców na wniosek cudzoziemca informuje go, w wypadkach określonych w art. 13 ust. 1 pkt 1 i 2, o wpisaniu jego danych osobowych do wykazu, o którym mowa w art. 64, okresie ważności wpisu do wykazu, jak również o tym, na wniosek jakiego organu dokonano wpisu.
2.
Prezes Urzędu do Spraw Repatriacji i Cudzoziemców, w wypadkach, o których mowa w art. 13 ust. 1 pkt 3-9, informuje cudzoziemca, na jego wniosek, wyłącznie o terminie obowiązywania wpisu.
3.
Informacji, o których mowa w ust. 1, udziela się cudzoziemcowi w okresie 30 dni od daty wpływu jego wniosku.
4.
Cudzoziemiec ma prawo wnioskować o sprostowanie jego danych osobowych zawartych w wykazie, o ile stwierdzi ich nieprawdziwość, oraz o wykreślenie z wykazu tych danych, o ile zachodzi przypuszczenie, że dane zostały umieszczone w wykazie w wyniku błędu.
5.
Prezes Urzędu do Spraw Repatriacji i Cudzoziemców informuje cudzoziemca o sposobie rozpatrzenia sprawy o sprostowanie danych zawartych w wykazie.
6.
Do postępowania w sprawach, o których mowa w ust. 1-5, stosuje się przepisy Kodeksu postępowania administracyjnego o zaświadczeniach.

Dane osobowe cudzoziemców, którym nadano status uchodźcy, udzielono azylu, oraz cudzoziemców ubiegających się o nadanie statusu uchodźcy lub o udzielenie azylu podlegają ochronie na zasadach określonych w odrębnych przepisach, z tym że dane te nie mogą być, bez pisemnej zgody zainteresowanego, udostępniane władzom oraz instytucjom publicznym krajów pochodzenia.

1.
Właściwe organy prowadzą w sprawach cudzoziemców:
1)
rejestry złożonych wniosków wizowych i wydanych w tych sprawach decyzji,
2)
rejestry decyzji o wydaleniu oraz osób wydalonych z Rzeczypospolitej Polskiej,
3)
rejestry złożonych wniosków o udzielenie zezwolenia na zamieszkanie na czas oznaczony i wydanych w tych sprawach decyzji,
4)
rejestry złożonych wniosków o udzielenie zezwolenia na osiedlenie się i wydanych w tych sprawach decyzji,
5)
rejestr złożonych wniosków o nadanie statusu uchodźcy i wydanych w tych sprawach decyzji,
6)
rejestr złożonych wniosków o udzielenie azylu i wydanych w tych sprawach decyzji,
7)
ewidencję zaproszeń, o których mowa w art. 15,
8)
rejestr odcisków linii papilarnych, o których mowa w art. 38 ust. 1 pkt 1, art. 51c i art. 56,
9)
rejestr osób zatrzymanych w strefie nadgranicznej, o których mowa w art. 57 ust. 2,
10)
rejestr osób zobowiązanych do opuszczenia terytorium Rzeczypospolitej Polskiej i wydanych w tych sprawach decyzji.
2.
Dane zawarte w rejestrach, wykazie i ewidencji mogą być udostępniane za pomocą urządzeń teleinformatycznych.