§ 1. - Bezpośrednia komunikacja między stacjami polskiego Śląska Górnego, położonemi na północ i południe od węzła Bytomskiego, stacjami polskiego Śląska Górnego a stacjami polskiemi, leżącemi poza Śląskiem Górnym, i wreszcie pomiędzy stacjami polskiemi, leżącemi poza Śląskiem Górnym, tranzytem przez Polski Śląsk Górny.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1923.115.920

Akt utracił moc
Wersja od: 1 stycznia 1925 r.
§  1. 1
Wobec ogłoszonego w Dz. U. R. P. № 110, poz. 877 rozporządzenia Ministra Kolei Żelaznych z 22 października r. b., dotyczącego wprowadzenia z dniem 1 listopada r. b. na polskim Śląsku Górnym przepisów przewozowych i postanowień taryfowych polskiej "Taryfy Ogólnej na przewóz towarów, zwłok i zwierząt Część I - V" oblicza się przewoźne za łączną odległość kilometryczną na zasadzie polskiej Taryfy Ogólnej na przewóz towarów, zwłok i zwierząt, część I, oraz Taryfy towarowej polskich kolei normalnotorowych, części II -VII w komunikacji towarowej pomiędzy:
a)
stacjami północnej i południowej części polskiego Śląska Górnego (tranzytem przez węzeł Bytomski);
b)
stacjami polskiego Śląska Górnego a stacjami reszty Polski, o ile odnośne odcinki łączą się ze sobą w dawnych stacjach przejściowych Dziedzice, Oświęcim, Mysłowice," Sosnowiec Warszawski lub Herby Polskie (a więc z wyłączeniem komunikacji przez Kluczbork);
c)
stacjami, polskiemi (z wyłączeniem stacji polskiego Śląska Górnego i z wyłączeniem komunikacji przez Kluczbork) tranzytem przez polski Śląsk Górny (np. Bielsko-Częstochowa przez Dziedzice i Herby).
1 § 1 zmieniony przez § 1 rozporządzenia z dnia 2 lutego 1925 r. (Dz.U.25.17.124) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 stycznia 1925 r.