Oddział 3 - Przewóz lokomotywami pod ziemią. - Bezpieczeństwo i higiena pracy oraz bezpieczeństwo pożarowe w podziemnych zakładach górniczych.
Dziennik Ustaw
Dz.U.1969.24.176
Akt utracił moc Wersja od: 27 listopada 1992 r.
3.
Przewóz lokomotywami pod ziemią.
Przewóz lokomotywami pod ziemią.
§ 146.
Przewóz lokomotywami powinien odbywać się według regulaminu zatwierdzonego przez kierownika ruchu zakładu górniczego.§ 147.
1.
Lokomotywa powinna być wyposażona w szczególności w: 1)
sprawnie działające hamulce i piasecznice, 2)
urządzenie do nadawania sygnału akustycznego, 3)
reflektory z możliwością zmiany siły światła, 4)
lampy ze światłem czerwonym.2.
Na ostatnim wozie pociągu oraz z tyłu lokomotywy jadącej luzem powinna być umieszczona lampa z czerwonym światłem.§ 148.
1.
Wysokość zawieszenia przewodu jezdnego nad główką szyny w razie stosowania napięcia znamionowgo 250 V powinna wynosić co najmniej: 1)
2,0 m w wyrobiskach przewozowych, 2)
2,2 m na stacjach osobowych, podszybiach oraz na przestrzeni od szybu do stacji osobowej przy szybie.2.
W razie stosowania napięcia znamionowego większego od 250 V odległości określone w ust. 1 powinny być większe co najmniej o 0,2 m.3.
W istniejących wyrobiskach przy napięciu znamionowym 250 V dopuszcza się stosowanie odległości mniejszych o 0,2 m niż określone w ust. 1.§ 149.
W chodniku drążonym przewód jezdny powinien kończyć się w odległości co najmniej 50 m od jego czoła, a szyny trakcji przewodowej powinny być odizolowane od szyn biegnących do czoła chodnika.§ 150.
Nie wolno ręcznie ładować lub wyładowywać wozu pod nie wyłączonym przewodem jezdnym.§ 151.
W czasie regularnego zjazdu i wyjazdu załogi przewód jezdny powinien być wyłączony spod napięcia na długości co najmniej 50 m od szybu.