Oddział 2 - Bunkrowanie. - Bezpieczeństwo i higiena pracy na polskich morskich statkach handlowych w żegludze międzynarodowej.
Dziennik Ustaw
Dz.U.1957.14.75
Akt utracił moc Wersja od: 13 marca 1957 r.
2.
Bunkrowanie.
Bunkrowanie.
§ 115.
1.
Zamykanie i otwieranie luków oraz dolnych zasuw zasobni bunkrowych powinno odbywać się pod nadzorem wachtowego mechanika.2.
Przed wejściem do zasobni należy zasobnię dokładnie przewietrzyć i sprawdzić, czy nie ma w niej gazu.3.
W czasie bunkrowania stanowiska pracy i zasobnie powinny być dobrze oświetlone.4.
W zasobniach samotrymujących lub innych, w których węgiel ulega zsypywaniu, zabrania się przebywania ludzi i wykonywania jakichkolwiek prac bez nadzoru.§ 116.
1.
Zasobnie węgla powinny być stale i dobrze przewietrzane.2.
W zasobniach należy sprawdzać temperaturę co najmniej raz na dobę.3.
W przypadku niedostatecznego działania nawiewników zasobnie powinny być codziennie, o ile na to warunki atmosferyczne pozwalają, wietrzone przez otwarcie luków.4.
Otwarte luki należy ogrodzić zgodnie z przepisami § 20.5.
Zabrania się wchodzenia z otwartym ogniem do zasobni węglowych lub zbiorników paliwa płynnego.§ 117.
1.
Przed bunkrowaniem paliwa płynnego starszy mechanik lub oficer przez niego wyznaczony powinien sprawdzić stan rurociągów, przewodów odpowietrzających i pomiarowych.2.
Przy pobieraniu paliwa płynnego przebywanie z otwartym ogniem i palenie tytoniu na otwartych pokładach jest zabronione.3.
Przy pobieraniu paliwa płynnego zabrania się przebywania przy wylotach rur odpowietrzających osób nie zatrudnionych.