Rozdział 19 - Deklaracja - Rozporządzenie 3385/94 w sprawie formy, treści oraz innych szczegółów wniosków i zgłoszeń przewidzianych w rozporządzeniu Rady nr 17

Dzienniki UE

Dz.U.UE.L.1994.377.28

Akt utracił moc
Wersja od: 31 grudnia 1994 r.

Deklaracja

Zgłoszenie należy zakończyć następującą deklaracją, która musi zostać podpisana przez wszystkich zgłaszających albo w ich imieniu(25):

"Niżej podpisani oświadczają, że informacje zawarte w niniejszym zgłoszeniu zostały podane zgodnie z całkowitą posiadaną wiedzą i są zgodne z prawdą, oraz że załączono kompletne kopie wszystkich wymaganych w formularzu A/B dokumentów będących w posiadaniu grupy przedsiębiorstw, do którego należy(-ą) zgłaszające strony, jeżeli były one jemu/im dostępne, oraz że każdą ocenę szacunkową oznaczono i że stanowią one możliwie jak najlepsze prognozy danych faktów i że każda opinia przedstawiona jest w sposób uczciwy.

Niżej podpisani oświadczają, że znana im jest treść przepisów art. 15 ust. 1 lit. a) rozporządzenia Rady nr 17.

Miejsce i data:

Podpisy:"

Proszę podać nazwisko(-a) i funkcje osoby(-ób) podpisujących wniosek lub zgłoszenie.

______

(1) Patrz: wykaz Państw Członkowskich i Państw EFTA w załączniku III.

(2) Zamieszczone w załączniku I.

(3) Patrz: załącznik II.

(4) Patrz: załącznik II.

(5) Dz.U. C 231 z 12.9.1986, str. 2.

(6) Do celów definicji "obrotu" w tym znaczeniu patrz art. 2-4 protokołu 22 do Porozumienia EOG zamieszczonego w załączniku I.

(7) Z zastrzeżeniem przepisów szczególnych przewidzianych w art. 4 ust. 2 rozporządzenia nr 17.

(8) Odnośnie dalszych szczegółów skutków niedokonania zgłoszenia porównaj Obwieszczenie Komisji o współpracy między sądami narodowymi a Komisją (Dz.U. C 39 z 13.2.1993, str. 6).

(9) Patrz art. 8 ust. 3 lit. a) rozporządzenia nr 17.

(10) Komisja jest świadoma, że w wyjątkowych przypadkach nie będzie możliwe powiadomienie uczestników, którzy nie dokonują zgłoszenia, o dokonanym zgłoszeniu lub przekazanie im kopii zgłoszenia. Może mieć to miejsce na przykład wtedy, gdy zgłasza się porozumienie wzorcowe zawarte z dużą liczbą przedsiębiorstw. W takim przypadku należy podać, dlaczego nie można było zastosować zwykłego postępowania.

(11) Uwaga: Nie jest obowiązkowe ustanawianie przedstawiciela do wypełnienia i/lub dostarczenia zgłoszenia. W punkcie tym tylko wtedy wymaga się wskazania przedstawiciela, jeżeli zgłaszający zdecydowali się ustanowić takiego przedstawiciela.

(12) Uwaga: W tym kontekście przedstawicielem jest pojedyncza osoba (albo jedno przedsiębiorstwo), której zgłaszający formalnie zlecili dokonanie zgłoszenia w ich imieniu. Od tego należy odróżnić przypadek, gdy zgłoszenie podpisywane jest przez członka zarządu danego przedsiębiorstwa. W takim przypadku nie ustanowiono przedstawiciela.

(13) W celu obliczenia obrotu w sektorze bankowym i ubezpieczeniowym patrz art. 3 protokołu 22 do Porozumienia EOG.

(14) Patrz: ust. 14 Obwieszczenia o współpracy między Komisją a sądami Państw Członkowskich w zakresie stosowania art. 85 i 86 Traktatu (Dz.U. C 39 z 13.2.1993, str. 6).

(15) Uwaga: Jeżeli zgłaszający w chwili zgłoszenia podali żądane w niniejszym formularzu informacje dostępne im na warunkach, których spełnienia można od nich oczekiwać, to okoliczność, że strony zamierzają wkrótce przedstawić następne fakty lub dokumentację, nie ma wpływu na ważność zgłoszenia w chwili jego wpłynięcia oraz na początek biegu dwumiesięcznego terminu, jeżeli w przypadku strukturalnego przedsiębiorstwa wspólnego wniesiono o przyspieszone postępowanie.

(16) Patrz wykaz w załączniku II.

(17) Przykład takiej informacji zamieszczono w załączniku I niniejszego formularza. Należy ją odróżniać od formalnej informacji, którą publikuje się zgodnie z art. 19 ust. 3 rozporządzenia 17. Informacja według art. 19 ust. 3 jest względnie szczegółowa i zawiera wskazówki dotyczące obecnego stanowiska Komisji wobec danej sprawy. W niniejszej sekcji wymaga się jedynie danych, które zostaną wykorzystane we wstępnej krótkiej informacji, a nie w informacji na podstawie art. 19 ust. 3.

(18) Wyliczenie to nie jest jednak wyczerpujące i zgłaszający mogą wskazać inne czynniki.

(19) Wyliczenie to nie jest jednak wyczerpujące i zgłaszający mogą wskazać inne czynniki.

(20) Jeżeli np. rynek właściwy geograficznie zostanie zdefiniowany jako rynek światowy, to należy podać dane dotyczące Europejskiego Obszaru Gospodarczego, Wspólnoty, obszaru Państw EFTA i każdego Państwa Członkowskiego. W przypadku gdy jako rynek właściwy geograficznie podano Wspólnotę, to należy podać dane dotyczące Europejskiego Obszaru Gospodarczego i każdego Państwa Członkowskiego Państw EFTA. Jeżeli rynek zdefiniowano jako krajowy, to należy podać dane Europejskiego Obszaru Gospodarczego, Wspólnoty, obszaru Państw EFTA.

(21) Wyliczenie to nie jest jednak wyczerpujące i zgłaszający mogą wskazać inne czynniki.

(22) "Produkty łatwo wymienne" i "najpełniejszy substytut i najmniej doskonały substytut": te definicje są właściwe dla wypełniających Rozdział III formularza, tj. zgłaszających strukturalnych przedsiębiorstw wspólnych wnoszących o procedurę przyspieszoną. W stosunku do każdego produktu (pojęcie to odnosi się tutaj do produktów i usług) istnieje grupa substytutów, które mogą zastąpić ten pierwszy produkt. Grupa ta obejmuje wszystkie produkty, które w mniejszym lub większym stopniu zaspokajają tę samą potrzebę konsumentów, co pierwszy produkt. Do niej zalicza się bardzo bliskie ("pełne") substytuty, na które konsumenci przestawiają się natychmiast w przypadku nieznacznego wzrostu ceny pierwszego produktu, a także bardzo dalekie ("najmniej substytutywne") substytuty, na które konsumenci przestawiają się tylko w przypadku bardzo poważnego wzrostu ceny pierwszego produktu. Przy definiowaniu rynku właściwego i obliczaniu udziałów w rynku Komisja uwzględnia tylko te produkty, które są łatwo wymienne z pierwszym produktem. Przy czym chodzi tu o produkty, na które konsumenci przestawiają się w przypadku nieznacznego, ale jednak zauważalnego wzrostu ceny pierwszego produktu (ok. 5 %). Założenie to pozwala Komisji ocenić pozycję uczestników na rynku właściwym, który obejmuje wszystkie produkty wzajemnie łatwo wymienne.

Przy czym Komisja nie lekceważy faktu, że na zachowanie konkurencyjne stron mogą mieć wpływ produkty mało substytutywne, tzn. takie, na które konsumenci nie przestawiają się w przypadku nieznacznego, ale jednak zauważalnego wzrostu ceny produktu, o którym mowa (ok. 5 %). Tego rodzaju skutki uwzględnia się, gdy zdefiniowano już rynek właściwy i określono udziały w rynku. Dlatego Komisja potrzebuje zarówno danych o produktach łatwo wymiennych, jak i o mało substytutywnych.

Przykład: Dwa przedsiębiorstwa, oba produkujące luksusowe zegarki, zawierają porozumienie dotyczące badań i rozwoju. Produkowane przez nich zegarki sprzedawane są po cenach pomiędzy 1.800 a 2.000 ECU. W takim przypadku można z dużym prawdopodobieństwem założyć, że oferowane przez innych producentów zegarki o tej samej lub podobnej klasie cenowej są łatwo wymienne z wyrobami przedsiębiorstw uczestniczących w porozumieniu. Należy je więc uwzględnić przy definiowaniu rynku właściwego produktów. Tanie zegarki, szczególnie wykonane z plastyku zegarki jednorazowe, są mało substytutywne, ponieważ nie jest prawdopodobne, aby potencjalni kupcy zegarków, które kosztują 2.000 ECU, nabywali zegarki po 20 ECU, jeżeli cena drogich zegarków wzrosłaby o 5 %.

(23) Substytutami częściowymi są produkty, które są wzajemnie wymienne tylko na określonych obszarach geograficznych, jedynie w określonej porze roku lub tylko do niektórych celów.

(24) Jeżeli np. rynek właściwy geograficznie zostanie zdefiniowany jako rynek światowy, to należy podać dane dotyczące terytorium Europejskiego Obszaru Gospodarczego, Wspólnoty, obszaru Państw EFTA i każdego Państwa Członkowskiego i Państwa EFTA. W przypadku gdy jako rynek właściwy geograficznie podano Wspólnotę, to należy podać dane dotyczące Europejskiego Obszaru Gospodarczego, obszaru Państw EFTA i każdego Państwa Członkowskiego i Państwa EFTA. Jeżeli rynek zdefiniowano jako krajowy, to należy podać dane Europejskiego Obszaru Gospodarczego, Wspólnoty i obszaru Państw EFTA.

(25) Niepodpisane wnioski i zgłoszenia są bezskuteczne.

ZAŁĄCZNIKI

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.