Rozdział 2 - Zasady zbywania skasowanych pojazdów samochodowych i zużytych części samochodowych. - Zbywanie skasowanych pojazdów samochodowych i zużytych części samochodowych oraz wprowadzenie do obrotu części regenerowanych i naprawionych.
Monitor Polski
M.P.1966.4.33
Akt utracił moc Wersja od: 11 lutego 1966 r.
Rozdział 2.
Zasady zbywania skasowanych pojazdów samochodowych i zużytych części samochodowych.
Zasady zbywania skasowanych pojazdów samochodowych i zużytych części samochodowych.
§ 4.
1.
Jednostka gospodarki uspołecznionej, posiadająca skasowany pojazd samochodowy marki i typu wymienionego w wykazie części samochodowych, obowiązana jest zgłosić go do sprzedaży w najbliższym punkcie skupu skasowanych pojazdów samochodowych (§ 6 ust. 1), który zakupi zgłoszony pojazd lub w uzasadnionych wypadkach zrezygnuje z zakupu.2.
Jeżeli punkt skupu skasowanych pojazdów samochodowych zrezygnuje z kupna albo w terminie jednego miesiąca od dnia zgłoszenia skasowanego pojazdu samochodowego nie zakupi tego pojazdu, jednostka gospodarki uspołecznionej, posiadająca pojazd, zbywa go w sposób określony w § 3.3.
Zbywanie skasowanych pojazdów samochodowych zgodnie z przepisami ust. 1 odbywa się według cen żelastwa użytkowego.§ 5.
1.
Jednostka gospodarki uspołecznionej, posiadająca zużyte części samochodowe, wymienione w wykazie części samochodowych, obowiązana jest sprzedać je w najbliższym punkcie skupu zużytych części samochodowych (§ 6 ust. 2), dokonującym skupu części pojazdów samochodowych danej marki i typu; przepis ten nie dotyczy części samochodowych posiadających wyraźne cechy uniemożliwiające regenerację lub naprawę (np. złamane).2.
Przepis ust. 1 nie dotyczy jednostek gospodarki uspołecznionej, które: 1)
wykonują we własnym zakresie regenerację i naprawę części samochodowych pojazdów przez siebie eksploatowanych; 2)
zlecają bezpośrednio określonym w § 6 ust. 2 pkt 1 zakładom regenerację i naprawę posiadanych zużytych części samochodowych.3.
Za dostarczone do punktu skupu zużyte części samochodowe jednostki gospodarki uspołecznionej otrzymują należność według cen złomu metali.§ 6.
1.
Punktami skupu skasowanych pojazdów samochodowych są zakłady (warsztaty) naprawy samochodów (ust. 3).2.
Punktami skupu zużytych części samochodowych są: 1)
zakłady wykonujące regenerację i naprawę części samochodowych; 2)
placówki hurtowej i detalicznej sprzedaży części samochodowych, podległe:a)
Zjednoczeniu Zaplecza Technicznego Motoryzacji,b)
Centrali Techniczno-Handlowej "Motozbyt",c)
Krajowemu Związkowi Spółdzielni Transportu; 3)
resortowe składnice części samochodowych.3.
Szczegółowy wykaz punktów skupu, o których mowa w ust. 1 i 2, z określeniem marek i typów pojazdów samochodowych oraz asortyment części samochodowych, skupowanych przez te punkty, zostanie ustalony przez Zjednoczenie Zaplecza Technicznego Motoryzacji w porozumieniu z jednostkami nadrzędnymi punktów skupu i ogłoszony w sposób określony w § 2 ust. 3.§ 7.
1.
Punkty skupu określone w § 6 ust. 2 pkt 2 i 3 dostarczają nabyte części samochodowe zakładom wykonującym regenerację i naprawę części samochodowych, wskazanym przez Zjednoczenie Zaplecza Technicznego Motoryzacji, które obowiązane są przyjąć dostarczone części. Zakłady ta kwalifikują otrzymane części jako nadające się: 1)
do regeneracji lub naprawy; 2)
na złom.2.
Warunki techniczne kwalifikowania części samochodowych (ust. 1) ustali Zjednoczenie Zaplecza Technicznego Motoryzacji.3.
Za dostarczone zakładom, określonym w ust. 1, zużyte części samochodowe punkty skupu otrzymują należność według cen złomu metali, powiększonych o narzut w wysokości określonej przez Państwową Komisję Cen.4.
Zakłady określone w ust. 1 sprzedają regenerowane i naprawione części samochodowe placówkom hurtowej i detalicznej sprzedaży: 1)
określonym w § 6 ust. 2 pkt 2 i 3 oraz 2)
podległym Zjednoczeniu Przemysłu Motoryzacyjnego– według cen ustalonych przez Państwową Komisję Cen.