Zatwierdzenie regulaminu wewnętrznego urzędowania Państwowej Rady Mierniczej.

Monitor Polski

M.P.1946.52.94

Akt utracił moc
Wersja od: 15 czerwca 1946 r.

ZARZĄDZENIE
PREZESA GŁÓWNEGO URZĘDU POMIARÓW KRAJU
z dnia 3 czerwca 1946 r.
o zatwierdzeniu regulaminu wewnętrznego urzędowania Państwowej Rady Mierniczej.

Na podstawie § 3 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 sierpnia 1945 r. o składzie i sposobie powoływania członków państwowej Rady Mierniczej (Dz. U. R. P. Nr 29, poz. 173) zatwierdzam zamieszczony w załączeniu do niniejszego zarządzenia Regulamin wewnętrznego urzędowania Państwowej Rady Mierniczej.
Zarządzenie niniejsze wchodzi w życie z dniem ogłoszenia w Monitorze Polskim.

Prezes

Prof. Inż. Jan Piotrowski.

ZAŁĄCZNIK 

REGULAMIN

wewnętrznego urzędowania Państwowej Rady Mierniczej

1. Przedmiotem obrad Państwowej Rady Mierniczej są:

a)
programy prac służby mierniczej,
b)
zagadnienia z zakresu miernictwa, które wysunęły zainteresowane Urzędy i Instytucje,
c)
wszelkie inne sprawy, które Przewodniczący podda opiniowaniu Rady.

2. Państwową Radę Mierniczą zwołuje Przewodniczący w miarę potrzeby, jednakże conajmniej raz do roku, najpóźniej przed 15 marca.

3. Przewodniczący powołuje na daną sesję z pośród członków Rady - sekretarza oraz dwu asesorów.

4. Członkowie Rady mogą nadsyłać na ręce Przewodniczącego odpowiednio umotywowane wnioski o zwołanie Rady.

5. O terminie posiedzenia Rady i porządku obrad - członkowie powinni być zawiadomieni na 30 dni, a teksty referatów, które będą wygłaszane, powinny być rozesłane członkom Rady, w miarę możności, na 16 dni przed terminem sesji.

6. Przedmiotem obrad Rady są tematy, ujęte porządkiem obrad. Członkowie Rady mogą zgłaszać tematy, zarówno w trakcie obrad Rady, jak i w okresie między dwiema sesjami Rady. O umieszczeniu tych tematów w porządku obrad bieżącej, lub następnej sesji decyduje Przewodniczący. Nieumieszczenie zgłoszonych tematów winno być podane do wiadomości Rady.

7. W posiedzeniach Rady lub Komisyj mogą brać udział bez prawa głosowania referenci, rzeczoznawcy oraz inne osoby zaproszone przez Przewodniczącego Rady.

8. Dla przepracowania poszczególnych zagadnień - Rada może z pośród swego grona powołać specjalne Komisje, obradujące w okresie trwania sesji Rady. Powołując Komisje, Rada powinna szczegółowo określić zagadnienia, w których Komisje mają się wypowiedzieć. Przewodniczących Komisji wybiera Rada.

9. Posiedzenie Komisji zwołuje jej Przewodniczący i powołuje z pośród członków Komisji - sekretarza.

10. Uchwały Rady, lub Komisji, zapadają zwykłą większością głosów. W razie równości głosów rozstrzyga głos Przewodniczącego. Głosowanie jest jawne, jednakże na żądanie któregokolwiek z członków Rady Przewodniczący zarządzi głosowanie tajne. Członkowie Rady, lub Komisji mogą żądać wpisania do protokółu ich odrębnej opinii.

11. Z posiedzenia Rady sporządza się protokół, w którym powinny być dokładnie ujęte opinie oraz wnioski Rady lub poszczególnych członków. Referaty wygłaszane na posiedzeniach Rady, oraz wnioski zgłaszane w trakcie posiedzenia - powinny być składane na piśmie i przechowywane, jako załączniki do protokółów posiedzeń Rady.

12. Z posiedzeń Komisji sporządza się protokół, który podpisuje Przewodniczący i sekretarz. W protokóle powinny być dokładnie ujęte wnioski i opinie Komisji.

13. Odpisy protokółów Rady i Komisji powinny być rozesłane członkom Rady w terminie 30-tu dni od daty zakończenia sesji. Sprostowania i uwagi do protokółu członkowie Rady mogą zgłaszać najpóźniej w ciągu 40-tu dni od daty wysłania odpisu protokółu.

14. Protokóły Rady przechowywana są w aktach Głównego Urzędu Pomiarów Kraju i podpisywane przez Przewodniczącego Rady po przyjęciu ich na następnej sesji Rady.

15. Uchwały Rady i Komisyj są ważne bez względu na ilość obecnych na posiedzeniu członków Rady.