§ 1. - Zasady wynagradzania pracowników transportu samochodowego, spedycji krajowej i komunikacji miejskiej.

Monitor Polski

M.P.1974.9.66

Akt utracił moc
Wersja od: 16 lutego 1989 r.
§  1.
1.
Przepisy uchwały dotyczą pracowników zatrudnionych w transporcie samochodowym, spedycji krajowej i komunikacji miejskiej.
2.
Ilekroć w uchwale jest mowa o:
1)
"transporcie samochodowym" - należy przez to rozumieć uspołeczniony transport samochodowy i spedycję krajową, niezależnie od ich form organizacyjnych i podporządkowania,
2)
"transporcie zorganizowanym" - należy przez to rozumieć:
a)
przedsiębiorstwa transportu samochodowego i spedycji krajowej,
b)
zakłady transportu samochodowego odpowiadające warunkom ustalonym przez Ministra Komunikacji w odrębnym trybie,
3)
"transporcie nie zorganizowanym" - należy przez to rozumieć inne jednostki niż wymienione w pkt 2, posiadające tabor samochodowy,
4)
"transporcie publicznym" - należy przez to rozumieć przedsiębiorstwa i spółdzielnie, których podstawową działalnością jest prowadzenie ogólnie dostępnego, zarobkowego transportu samochodowego i spedycji krajowej,
5)
"komunikacji miejskiej" - należy przez to rozumieć przedsiębiorstwa i zakłady nadzorowane przez Ministra Gospodarki Terenowej i Ochrony Środowiska, których podstawową działalnością jest przewóz pasażerów,
6)
"zapleczu technicznym transportu samochodowego" - należy przez to rozumieć zajezdnie, stacje obsługi, warsztaty, pracujące na potrzeby jednostek określonych w ust. 1.
3.
Z zastrzeżeniem ust. 4 - przepisów uchwały nie stosuje się do pracowników wynagradzanych według odrębnych zasad, a w szczególności do:
1)
pracowników straży pożarnych,
2)
pracowników wyodrębnionych placówek socjalnych i kulturalno-oświatowych,
3)
maszynistek zatrudnionych w halach maszyn,
4)
pracowników straży przemysłowej,
5)
uczniów odbywających naukę zawodu.
4.
Do pracowników wymienionych w ust. 3 pkt 1-3 mają zastosowanie przepisy § 4 i § 22, a do pracowników wymienionych w ust. 3 pkt 4 - przepisy § 22.