Zasady wynagradzania pracowników samochodowych w jednostkach budżetowych.

Monitor Polski

M.P.1956.101.1173

Akt utracił moc
Wersja od: 1 października 1956 r.

ZARZĄDZENIE
MINISTRA FINANSÓW
z dnia 30 października 1956 r.
w sprawie zasad wynagradzania pracowników samochodowych w jednostkach budżetowych.

Na podstawie § 11 pkt 1 uchwały nr 672a Prezydium Rządu z dnia 29 października 1956 r. w sprawie zasad wynagradzania pracowników samochodowych (Monitor Polski Nr 94, poz. 1049) zarządza się, co następuje:
Wynagrodzenie zasadnicze pracowników samochodowych, zatrudnionych w jednostkach budżetowych na pełnym etacie, a płatnych miesięcznie, oblicza się mnożąc stawkę godzinową przez 200.
Pracownikom samochodowym mianowanym i zaszeregowanym do grup uposażeń przysługują premie i wynagrodzenie za nadliczbowe godziny pracy według zasad ustalonych w uchwale nr 672a Prezydium Rządu z dnia 29 października 1956 r. w sprawie zasad wynagradzania pracowników samochodowych (Monitor Polski Nr 94, poz. 1049).
Pracownikom samochodowym zatrudnionym w naczelnych organach administracji państwowej, zaszeregowanym zgodnie z załącznikiem nr 1 do uchwały nr 672a, o której mowa w § 2, służy prawo do specjalnego dodatku wyrównawczego w następującej wysokości:
1)
kierowcom samochodowym:
a)
zaszeregowanym do grupy I i II - 57 zł miesięcznie,
b)
zaszeregowanym do grupy III, IV i V - 45 zł miesięcznie;
2)
pracownikom warsztatów samochodowych:
a)
zaszeregowanym do grupy VIII, VII i VI - 57 zł miesięcznie,
b)
zaszeregowanym do grupy V, IV, III, II i I - 45 zł miesięcznie.
Traci moc zarządzenie Ministra Finansów z dnia 29 maja 1952 r. w sprawie wynagrodzenia kierowców i innych pracowników samochodowych (Monitor Polski Nr A-46, poz. 643 z późniejszymi zmianami).
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia z mocą od dnia 1 października 1956 r.