Zasady wynagradzania pracowników jednostek sfery budżetowej działających w zakresie kultury fizycznej i turystyki przy urzędach organów administracji państwowej i samorządowej.
M.P.1992.21.158
Akt utracił mocZARZĄDZENIE
MINISTRA PRACY I POLITYKI SOCJALNEJ
z dnia 26 czerwca 1992 r.
w sprawie zasad wynagradzania pracowników jednostek sfery budżetowej działających w zakresie kultury fizycznej i turystyki przy urzędach organów administracji państwowej i samorządowej. *
ZAŁĄCZNIKI
ZAŁĄCZNIK Nr 1
6 TABELA MIESIĘCZNYCH STAWEK WYNAGRODZENIA ZASADNICZEGO
6 TABELA MIESIĘCZNYCH STAWEK WYNAGRODZENIA ZASADNICZEGO
Kategoria zaszeregowania | Kwota w złotych |
1 | 2 |
I | 300-340 |
II | 305-350 |
III | 310-360 |
IV | 315-380 |
V | 320-400 |
VI | 325-420 |
VII | 330-440 |
VIII | 335-460 |
IX | 340-490 |
X | 345-520 |
XI | 350-560 |
XII | 355-600 |
XIII | 360-640 |
XIV | 370-680 |
XV | 380-730 |
XVI | 390-780 |
XVII | 400-830 |
XVIII | 410-880 |
XIX | 420-930 |
XX | 430-980 |
XXI | 440-1030 |
ZAŁĄCZNIK Nr 2
TABELA PROCENTOWYCH STAWEK DODATKU FUNKCYJNEGO
TABELA PROCENTOWYCH STAWEK DODATKU FUNKCYJNEGO
Stawka dodatku funkcyjnego | Procent najniższego wynagrodzenia |
1 | do 15 |
2 | do 30 |
3 | do 45 |
4 | do 60 |
5 | do 75 |
6 | do 90 |
7 | do 105 |
8 | do 120 |
9 | do 135 |
10 | do 150 |
ZAŁĄCZNIK Nr 3
7 I. TABELA ZASZEREGOWAŃ STANOWISK PRACY
7 I. TABELA ZASZEREGOWAŃ STANOWISK PRACY
Lp. | Stanowisko | Kategoria zaszere-gowania | Stawka dodatku funkcyjnego | Wymagane kwalifikacje | |
wykształcenie | liczba lat pracy | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
I. Zarząd i oddziały Centralnego Ośrodka Sportu | |||||
1 | Naczelny dyrektor | XX-XXI | do 10 | wyższe | 8, w tym 4 na stanowisku kierowniczym |
2 | Zastępca Naczelnego Dyrektora, Dyrektor Biura, Główny Księgowy | XVIII-XX | do 8 | wyższe | 8, w tym 4 na stanowisku kierowniczym |
3 | Dyrektor oddziału | XVIII-XX | do 8 | wyższe | 8, w tym 4 na stanowisku kierowniczym lub samodzielnym |
4 | Zastępca dyrektora oddziału | XVI-XVIII | do 6 | wyższe | 8, w tym 4 na stanowisku kierowniczym lub samodzielnym |
5 | Główny księgowy oddziału1) | XV-XVIII | do 6 | wyższe | 8, w tym 4 na stanowisku kierowniczym lub samodzielnym |
6 | Główny specjalista | XV-XVII | do 5 | wyższe | 6 |
radca prawny | regulują odrębne przepisy | ||||
7 | Kierownik działu w oddziale 1) | XIV-XVI | do 5 | wyższe | 6 |
8 | Zastępca kierownika działu w oddziale1) | XIII-XV | do 4 | wyższe | 6 |
9 | Specjalista1) | XII-XV | -- | wyższe | 6 |
10 | Starszy rewident w Zarządzie COS | XII-XIV | -- | średnie | 8 |
11 | Starszy księgowy, starszy inspektor | XI-XIII | -- | średnie | 6 |
12 | Inspektor | VIII-XII | -- | średnie | 4 |
13 | Księgowy | VIII-XI | -- | średnie | 4 |
14 | Starszy referent | VII-XI | -- | średnie | 4 |
15 | Referent | VII-X | -- | średnie | - |
II. Wytwórnia Filmów Sportowych i Turystycznych "SPORT-FILM" COS | |||||
1 | Dyrektor | XVIII-XX | do 8 | wyższe | 8, w tym 4 na stanowisku kierowniczym |
2 | Szef produkcji | XVI-XVIII | do 7 | wyższe | 6 |
3 | Kierownik działu1) | XV-XVII | do 5 | wyższe | 4 |
4 | Kierownik sekcji1) | XIII-XVI | do 4 | wyższe | 2 |
5 | Kierownik grupy produkcyjnej,1) specjalista | XII-XV | -- | wyższe | 4 |
6 | Technik dźwięku, asystent | XI-XIV | -- | średnie kierunkowe | - |
operator obrazu, montażysta | średnie | 4 | |||
7 | Kopista | XI-XIII | -- | średnie | 6 |
8 | Technik, operator maszyny wywołującej, starszy mistrz | X-XII | -- | średnie | 6 |
9 | Konserwator mechanik, elektromonter, magazynier | VIII-XI | -- | średnie zawodowe tytuł robotnika wykwalifiko- wanego | 4 |
II
TABELA ZASZEREGOWAŃ STANOWISK PRACY W OŚRODKACH SPORTU I REKREACJI
TABELA ZASZEREGOWAŃ STANOWISK PRACY W OŚRODKACH SPORTU I REKREACJI
Lp. | Stanowisko | Kategoria zaszerego- wania | Stawka dodatku funkcyjnego | Wymagane kwalifikacje | |
wykształcenie | liczba lat pracy | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
1 | Dyrektor | XV-XIX | do 8 | wyższe | 6, w tym 4 na stanowisku kierowniczym lub samodzielnym |
2 | Zastępca Dyrektora | XV-XVII | do 7 | wyższe | 6, w tym 4 na stanowisku kierowniczym lub samodzielnym |
3 | Główny księgowy | XV-XVII | do 7 | wyższe | 5 |
4 | Kierownik oddziału2) | XIII-XVII | do 6 | wyższe | 5 |
5 | Główny księgowy oddziału2) | XII-XV | do 5 | wyższe | 5 |
6 | Zastępca kierownika oddziału2) | XII-XIV | do 4 | wyższe | 5 |
7 | Główny specjalista | XV-XVI | -- | wyższe | 6 |
radca prawny | regulują odrębne przepisy | ||||
8 | Specjalista2) | XIII-XIV | -- | wyższe | 5 |
9 | Kierownik działu2) | XII-XIV | do 4 | wyższe | 4 |
10 | Starszy inspektor, starszy rewident, starszy księgowy | XII-XIII | -- | średnie | 5 |
11 | Kierownik sekcji | XI-XIII | do 2 | średnie | 5 |
12 | Inspektor, rewident | IX-XII | -- | średnie | 4 |
13 | Starszy referent, księgowy | VII-X | -- | średnie | 2 |
14 | Referent, kontystka | VI-VIII | -- | średnie | - |
15 | Pomoc biurowa, pomoc techniczna | IV-VII | -- | średnie | - |
III.
TABELA ZASZEREGOWAŃ STANOWISK POMOCNICZYCH I OBSŁUGI
TABELA ZASZEREGOWAŃ STANOWISK POMOCNICZYCH I OBSŁUGI
Lp. | Stanowisko | Kategoria zaszerego- wania | Stawka dodatku funkcyjnego | Wymagane kwalifikacje | |
wykształcenie | liczba lat pracy | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
1 | Kierownik biblioteki | X-XII | do 2 | średnie | 4 |
2 | Kierownik kancelarii | VIII-X | do 2 | średnie | 3 |
Sekretarka, starsza maszynistka, kasjer, intendent | -- | średnie | 3 | ||
3 | Archiwista, bibliotekarz | VII-X | -- | średnie | 3 |
4 | Operator urządzeń powielających, laborant | VI-IX | -- | średnie | 3 |
5 | Maszynistka, telefonistka (obsługa telexu) | VI-IX | -- | średnie | 1 |
6 | Portier szatniarz, goniec, dozorca, woźny, sprzątaczka | IV-VII | -- | podstawowe | -- |
IV.
TABELA ZASZEREGOWAŃ STANOWISK PRACY W OŚRODKACH SPORTOWO-SZKOLENIOWYCH ŻEGLARSTWA
TABELA ZASZEREGOWAŃ STANOWISK PRACY W OŚRODKACH SPORTOWO-SZKOLENIOWYCH ŻEGLARSTWA
Lp. | Stanowisko | Kategoria zaszerego- wania | Stawka dodatku funkcyjnego | Wymagane kwalifikacje | |
wykształcenie | liczba lat pracy | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
1 | Kapitan jachtu o długości powyżej 21 m3) | XIV-XVII | do 6 | wyższe | 6 |
2 | Kapitan jachtu o długości do 21 m3) | XIII-XVI | do 5 | wyższe | 4 |
3 | Starszy oficer, kierownik maszyn jachtu3) | XIII-XVI | do 4 | wyższe | 6 |
4 | Kierownik wyszkolenia żeglarskiego | XIII-XV | do 6 | wyższe | 6 |
5 | Oficer jachtu3) | XII-XIV | do 4 | wyższe | 2 |
6 | Bosman jachtu | VIII-XII | do 4 | średnie | 2 |
7 | Motorzysta jachtu, kucharz jachtu, intendent jachtu | IX-XI | - | zasadnicze | 2 |
V.
TABELA ZASZEREGOWAŃ STANOWISK PRACY SŁUŻB RATOWNICTWA WODNEGO
TABELA ZASZEREGOWAŃ STANOWISK PRACY SŁUŻB RATOWNICTWA WODNEGO
Lp. | Stanowisko | Kategoria zaszeregowania | Stawka dodatku funkcyjnego | Wymagane kwalifikacje | |
wykształcenie | liczba lat pracy | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
1 | Instruktor ratownictwa | XIII-XVI | do 3 | średnie | 6 |
2 | Starszy ratownik | XII-XV | -- | średnie | 4 |
3 | Ratownik | XI-XIV | -- | podstawowe | 1 |
4 | Młodszy ratownik | VIII-XI | -- | podstawowe | - |
VI.
TABELA ZASZEREGOWAŃ STANOWISK PRACY W SŁUŻBACH TECHNICZNYCH I USŁUGACH
TABELA ZASZEREGOWAŃ STANOWISK PRACY W SŁUŻBACH TECHNICZNYCH I USŁUGACH
Lp. | Stanowisko | Kategoria zaszeregowania | Stawka dodatku funkcyjnego | Wymagane kwalifikacje | |
wykształcenie | liczba lat pracy | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
1 | Dyrektor-Kierownik zakładu, bazy (usługowo-produkcyjnej i sprzętowej)4) | XIV-XVIII | do 6 | wyższe | 5, w tym 4 na stanowisku samodzielnym |
2 | Kierownik zespołu obiektów4) | XIV-XVII | do 6 | wyższe | 5, w tym 4 na stanowisku samodzielnym |
3 | Kierownik budowy | XIV-XVII | do 6 | wyższe | 5 |
4 | Główny mechanik, główny energetyk | XIV-XVII | do 5 | wyższe | 5 |
5 | Kierownik wielofunkcyjnego obiektu:4) | XIII-XVI | do 5 | wyższe | 4 |
- sportowego | |||||
- turystycznego | |||||
- wypoczynkowego | |||||
6 | Zastępca kierownika:4) | XIII-XVI | do 5 | wyższe | 4 |
- zespołu obiektów | |||||
- bazy | |||||
- budowy | |||||
7 | Inspektor nadzoru4) | XII-XVI | - | wyższe | 4 |
8 | Kierownik kempingu | XII-XV | do 5 | średnie | 5 |
9 | Kapitan jachtu, oficer jachtu4) | XII-XIV | do 5 | wyższe | 4 |
10 | Kierownik ośrodka informacji turystycznej | XII-XV | do 5 | średnie | 5 |
11 | Kierownik przystani | XI-XIII | do 4 | średnie | 4 |
12 | Kierownik-gospodarz | XI-XIII | - | średnie | 4 |
obiektu (sportowego,turystycznego, rekreacyjnego, mieszkalnego) | |||||
13 | Inspektor (bhp-p.poż.) | X-XIII | - | średnie | 5 |
14 | Starszy mistrz (mechanik, energetyk, technolog) | X-XIII | do 3 | średnie | 5 |
15 | Kierownik: | X-XIII | do 3 | średnie | 4 |
- recepcji | |||||
- wypożyczalni sprzętu | |||||
- warsztatu | |||||
16 | Informator turystyczny | IX-XIII | - | średnie | 3 |
17 | Kierownik: | VIII-XII | do 3 | średnie | 3 |
- powielarni | |||||
- pralni | |||||
- magazynu | |||||
- punktu sprzedaży | |||||
18 | Kuchmistrz-szef kuchni | VIII-XII | do 3 | średnie | 4 |
19 | Kierowca operator maszyn specjalnych | IX-XII | - | zasadnicze | 4 |
20 | Kierowca autobusu | X-XII | - | odpowiednie prawo jazdy | |
21 | Starszy recepcjonista, sprzedawca, bufetowy | IX-XII | - | średnie zasadnicze | 2 3 |
22 | Starszy magazynier, starszy maszynista | IX-XI | - | zasadnicze | 1 |
23 | Mistrz-majster | IX-XII | - | zasadnicze z odpowiednim tytułem | 4 |
24 | Kierowca samochodu ciężarowego | IX-XI | - | odpowiednie prawo jazdy | |
25 | Konserwator maszyn i urządzeń | VIII-XI | - | zasadnicze | 2 |
26 | Starszy rzemieślnik specjalista, rzemieślnik budowlany | VIII-XI | - | zasadnicze | 2 |
27 | Starszy masztalerz, starszy bosman | VII-XI | - | średnie | 3 |
28 | Monter mechanik, elektronik | VII-XI | - | średnie | 1 |
29 | Recepcjonista, kelner, kierowca samochodu osobowego | VIII-X | - | średnie | 1 |
odpowiednie prawo jazdy | |||||
30 | Maszynista, kierowca-operator ciągników i maszyn, rzemieślnik w zawodzie: ślusarza mechanika, hydraulika, stolarza, spawacza, kucharza i in., żaglomistrz, szkutnik, bosman, masztalerz | VII-X | - | zasadnicze | 2 |
31 | Magazynier | VI-X | - | zasadnicze | |
32 | Pracownik zaplecza sportowego: koniuszy, stajenny, sprzętowy, przystaniowy, konserwator urządzeń sportowych, pracownik obsługi basenu kąpielowego, lodowiska, stadionu, przystani i in., palacz c. o. | VI-IX | - | zasadnicze | 2 |
33 | Robotnik przy pracy ciężkiej, ładowacz | V-IX | - | podstawowe | - |
34 | Praczka, szwaczka, prasowaczka, starsza pokojowa | VI-VIII | - | podstawowe | podstawowe po przyuczeniu do zawodu |
35 | Pokojowa, łazienny, kąpielowy, robotnik gospodarczy, placowy, pomocnik palacza c.o., pomoc kuchenna i in. | IV-VII | - | podstawowe | po przyuczeniu do zawodu |
VII.
TABELA ZASZEREGOWAŃ TRENERÓW ORAZ INSTRUKTORÓW SPORTU, REHABILITACJI RUCHOWEJ, ODNOWY BIOLOGICZNEJ I REKREACJI RUCHOWEJ
TABELA ZASZEREGOWAŃ TRENERÓW ORAZ INSTRUKTORÓW SPORTU, REHABILITACJI RUCHOWEJ, ODNOWY BIOLOGICZNEJ I REKREACJI RUCHOWEJ
Lp. | Stanowisko | Kategoria zaszeregowania | Wymagane kwalifikacje | |
wykształcenie | staż pracy6) | |||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | trener - klasa mistrzowska | XIX-XXI | wyższe | |
2 | trener - klasa I | XVII-XX | wyższe | |
3 | specjalista rehabilitacji ruchowej i odnowy biologicznej | XIV-XX | wyższe | |
4 | specjalista rekreacji ruchowej5) | XIV-XX | wyższe | |
5 | trener - klasa II5) | XIV-XVIII | wyższe | |
6 | instruktor sportu - klasa I | XIII-XVII | średnie | |
7 | instruktor rekreacji-klasa I | XIII-XVI | średnie | |
8 | instruktor rehabilitacji ruchowej i odnowy biologicznej | XII-XV | średnie | |
9 | instruktor sportu | XII-XV | średnie | |
10 | instruktor rekreacji ruchowej | XI-XIV | średnie |
6) Zasady i tryb zdobywania klas trenerskich regulują odrębne przepisy.
ZAŁĄCZNIK Nr 4
ZASADY PRZYZNAWANIA DODATKU ZA PRACĘ W WARUNKACH SZKODLIWYCH DLA ZDROWIA, UCIĄŻLIWYCH LUB NIEBEZPIECZNYCH ORAZ RODZAJE PRAC W POSZCZEGÓLNYCH STOPNIACH SZKODLIWOŚCI DLA ZDROWIA, UCIĄŻLIWOŚCI ORAZ PRAC NIEBEZPIECZNYCH
ZASADY PRZYZNAWANIA DODATKU ZA PRACĘ W WARUNKACH SZKODLIWYCH DLA ZDROWIA, UCIĄŻLIWYCH LUB NIEBEZPIECZNYCH ORAZ RODZAJE PRAC W POSZCZEGÓLNYCH STOPNIACH SZKODLIWOŚCI DLA ZDROWIA, UCIĄŻLIWOŚCI ORAZ PRAC NIEBEZPIECZNYCH
1) w warunkach narażenia na działanie pyłów nie wywołujących zwłóknienia tkanki płucnej,
2) w warunkach narażenia na działanie substancji toksycznych nie kumulujących się w organizmie,
3) w pomieszczeniach zamkniętych, w których ze względów technologicznych utrzymuje się stale temperatura powyżej 25° C lub poniżej 10° C,
4) w mokrym środowisku o względnej wilgotności powietrza przekraczającej 80%, w błocie lub w bezpośrednim kontakcie z wodą,
5) w warunkach narażenia na promieniowanie ultrafioletowe lub podczerwone, np. spawanie, hartowanie,
6) w warunkach narażenia na wibrację ogólną,
7) w pomieszczeniach, w których konieczne jest stałe stosowanie sztucznego oświetlenia,
8) przy obsłudze elektronicznych monitorów ekranowych.
2. Do drugiego stopnia szkodliwości dla zdrowia lub szczególnej uciążliwości zalicza się prace wykonywane:
1) w warunkach narażenia na działanie pyłów wywołujących zwłóknienie tkanki płucnej,
2) w warunkach narażenia na działanie substancji toksycznych kumulujących się w organizmie,
3) w warunkach narażenia na hałas,
4) w obniżonym lub podwyższonym ciśnieniu wynikającym z procesu technologicznego,
5) w warunkach narażenia na działanie miejscowej wibracji, np. używanie ręcznych narzędzi pneumatycznych,
6) w warunkach nadmiernego obciążenia wysiłkiem fizycznym co najmniej 2000 kcal dla mężczyzn i 1200 kcal dla kobiet lub wymagających wymuszonej pozycji ciała,
7) w warunkach narażenia na działanie hormonów i antybiotyków powodujących zaburzenia czynności fizjologicznych organizmu oraz innych czynników o analogicznym jak te hormony i antybiotyki działaniu, jeżeli zostanie to uznane przez Instytut Medycyny Pracy.
3. Do trzeciego stopnia szkodliwości dla zdrowia lub szczególnej uciążliwości zalicza się prace wykonywane:
1) w warunkach narażenia na promieniowanie jonizujące,
2) w warunkach narażenia na działanie pól elektromagnetycznych wysokiej częstotliwości w zakresie od 0,1 do 300.000 MHz w strefie zagrożenia.
4. Do trzeciego stopnia zalicza się szczególnie niebezpieczne prace:
1) na wysokości powyżej 2 m i w wykopach o głębokości poniżej 2 m, uznane za niebezpieczne w przepisach o bezpieczeństwie i higienie pracy,
2) związane z wytwarzaniem, stosowaniem, magazynowaniem i transportowaniem gazów i materiałów wybuchowych,
3) wewnątrz zbiorników, aparatów, kanałów, studni itp., których wykonywanie wymaga specjalnego zezwolenia,
4) przy urządzeniach elektroenergetycznych, znajdujących się pod napięciem powyżej 220 V, wykonywane zgodnie z przepisami o bezpieczeństwie pracy w energetyce,
5) związane z załadunkiem i rozładunkiem paliw płynnych oraz z ich transportem,
6) pod ziemią lub pod wodą.
5. Do czwartego stopnia szkodliwości dla zdrowia zalicza się prace wykonywane z benzydyną, alfa i beta naftyloaminą, chlorkiem winylu oraz innymi czynnikami o analogicznym jak te substancje działaniu, jeżeli zostanie to uznane przez Instytut Medycyny Pracy.
6. Prace określone w ust. 1 pkt 1 i 2 oraz w ust. 2 pkt 1, 2 i 3 uważa się za wykonywane w warunkach szkodliwych dla zdrowia uzasadniających przyznanie dodatku, jeżeli w środowisku pracy przekroczone są najwyższe dopuszczalne stężenia i natężenia czynników szkodliwych dla zdrowia, określone w odrębnych przepisach lub innych obowiązujących normach higienicznosanitarnych.
7. Podstawę przyznania dodatku za pracę wykonywaną w warunkach szkodliwych dla zdrowia stanowią wyniki badań środowiskowych przeprowadzonych przez jednostkę upoważnioną do tego rodzaju badań.
8. W przypadku jednoczesnego występowania uprawnienia do dodatków z tytułu prac wykonywanych w różnych stopniach szkodliwości dla zdrowia i uciążliwości lub niebezpieczeństwa stosuje się tylko jeden dodatek o najwyższej stawce.
ZAŁĄCZNIK Nr 5
ZASADY PRZYZNAWANIA DODATKU ZA ZNAJOMOŚĆ JĘZYKÓW OBCYCH
ZASADY PRZYZNAWANIA DODATKU ZA ZNAJOMOŚĆ JĘZYKÓW OBCYCH
2. Dodatek przyznaje kierownik jednostki w wysokości uzależnionej od stopnia wykorzystania znajomości języka obcego na stanowisku pracy.
3. Warunkiem przyznania dodatku jest posiadanie przez pracownika zaświadczenia potwierdzającego złożenie z wynikiem pozytywnym egzaminu ze znajomości języka obcego przed resortową komisją egzaminacyjną.
4. Od składania egzaminu, o którym mowa w ust. 3, zwolnieni są pracownicy posiadający:
1) dyplom ukończenia wydziału filologicznego szkoły wyższej,
2) uprawnienia tłumacza w zakresie danego języka obcego, przyznane na podstawie odrębnych przepisów,
3) dyplom ukończenia wyższej uczelni lub szkoły średniej za granicą, w których językiem wykładowym był język obcy, za którego znajomość pracownik ma pobierać dodatek.
5. Złożenie egzaminu, o którym mowa w ust. 3, uprawnia do dodatku przez okres 5 lat. Warunkiem przyznania dodatku po upływie tego okresu jest ponowne złożenie egzaminu. Nie dotyczy to pracowników, którzy złożyli egzamin z wynikiem co najmniej dobrym.
6. Dodatek przysługuje pracownikowi za dni, za które otrzymuje wynagrodzenie.
7. Dodatek przysługuje również za dni nieobecności w pracy z powodu niezdolności do pracy wskutek choroby bądź konieczności osobistego sprawowania opieki nad dzieckiem lub chorym członkiem rodziny, za które pracownik otrzymuje zasiłek z ubezpieczenia społecznego.
8. Dodatek może być przyznany od pierwszego dnia miesiąca następującego po:
1) złożeniu przez pracownika egzaminu z wynikiem pozytywnym,
2) przedstawieniu dokumentów uzasadniających zwolnienie pracownika od składania egzaminu.
9. Prawo do otrzymania dodatku wygasa z końcem miesiąca, w którym pracownik:
1) przestał wykonywać czynności lub zajmować stanowisko uzasadniające otrzymywanie dodatku,
2) uzyskał negatywną ocenę z ponownie składanego egzaminu.
ZAŁĄCZNIK Nr 6
ZASADY KORZYSTANIA Z CZĘŚCIOWO ODPŁATNYCH POSIŁKÓW
ZASADY KORZYSTANIA Z CZĘŚCIOWO ODPŁATNYCH POSIŁKÓW
1) dwóch w czasie 8-godzinnej zmiany,
2) trzech w przypadku wykonywania pracy ponad 11 godzin.
2. Pracownicy pokrywają koszt posiłków spożytych w dni faktycznie przepracowane, z zastosowaniem bonifikaty, o której mowa w ust. 4.
3. W przypadku sprzedaży przez pracownika należnego mu posiłku lub przekazania do spożycia innej osobie, pracownik płaci pełną cenę posiłku (bez bonifikaty).
4. Odpłatność pracowników za spożyte posiłki wynosi 50% wartości surowców zużytych do wyprodukowania posiłków, obliczonej w obowiązujących cenach detalicznych.
ZAŁĄCZNIK Nr 7
ZASADY PRZYZNAWANIA UMUNDUROWANIA SŁUŻBOWEGO
ZASADY PRZYZNAWANIA UMUNDUROWANIA SŁUŻBOWEGO
Lp. | Stanowisko | Przedmioty umundurowania | Okres używalności w miesiącach | Uwagi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Kierownik recepcji | garnitur lub kostium (na zimę) | 24 | jeśli wydano 1 komplet |
garnitur lub kostium (na lato) | 24 | na okres zimy i lata, | ||
koszula lub bluzka | 6 | to okres używalności | ||
krawat | 6 | wynosi 12 miesięcy | ||
2 | Starszy recepcjonista, recepcjonista, informator turystyczny | jak wyżej | jak wyżej | |
3 | Portier | garnitur lub kostium (na zimę) | 24 | jeśli wydano 1 komplet |
garnitur lub kostium (na lato) | 24 | lub 1 czapkę na okres | ||
czapka zimowa | 24 | zimy i lata, to okres | ||
czapka letnia | 24 | używalności wynosi 12 | ||
płaszcz zimowy | 24 | miesięcy | ||
płaszcz letni | 24 | |||
koszula lub bluzka | 6 | |||
krawat | 6 |
Z dniem 1 lipca 1996 r. zarządzenie traci moc, w stosunku do pracowników zatrudnionych w państwowych jednostkach sfery budżetowej działających w zakresie kultury fizycznej i turystyki w ośrodkach sportu i rekreacji i ośrodkach informacji turystycznej, na podstawie § 23 rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 30 lipca 1996 r. w sprawie zasad wynagradzania za pracę i przyznawania innych świadczeń związanych z pracą dla pracowników zatrudnionych w państwowych jednostkach sfery budżetowej działających w zakresie kultury fizycznej i turystyki (Dz.U.96.103.478).
- zmieniony przez § 1 zarządzenia z dnia 12 maja 1993 r. (M.P.93.26.276) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 kwietnia 1993 r.
- zmieniony przez § 1 pkt 3 zarządzenia z dnia 1 lutego 1994 r. (M.P.94.12.100) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 stycznia 1994 r., z tym że tabela druga wchodzi w życie z dniem 1 czerwca 1994 r.
- zmieniony przez § 1 zarządzenia z dnia 21października 1994 r. (M.P.94.58.498) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 stycznia 1995 r.
- zmieniony przez § 1 zarządzenia z dnia 18 stycznia 1995 r. (M.P.95.4.62) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 stycznia 1995 r.
- zmieniony przez § 1 pkt 2 zarządzenia z dnia 14 lipca 1995 r. (M.P.95.36.433) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 lipca 1995 r.
- zmieniony przez § 1 zarządzenia z dnia 18 października 1995 r. (M.P.95.54.593) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 października 1995 r.
Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »
Akty prawne liczba obiektów na liście: (10)
Akty zmieniające liczba obiektów na liście: (7)
- Zasady wynagradzania za pracę i przyznawania innych świadczeń związanych z pracą dla pracowników zatrudnionych w Centralnym Ośrodku Sportu.
- Zm.: zarządzenie w sprawie zasad wynagradzania pracowników jednostek sfery budżetowej działających w zakresie kultury fizycznej i turystyki przy urzędach organów administracji państwowej i samorządowej.
- Zm.: zarządzenie w sprawie zasad wynagradzania pracowników jednostek sfery budżetowej działających w zakresie kultury fizycznej i turystyki przy urzędach organów administracji państwowej i samorządowej.