§ 7. - Zasady i tryb zawierania umów o wykonanie robót budowlano-montażowych objętych planem inwestycyjnym.

Monitor Polski

M.P.1952.A-5.53

Akt utracił moc
Wersja od: 15 maja 1956 r.
§  7.
1.
W związku z zawieraniem umowy jednorocznej według wzoru Nr 5 zamawiający ma obowiązek dostarczenia wykonawcy następującej dokumentacji technicznej:
1)
prawidłowo opracowanego i zatwierdzonego projektu wstępnego wraz z kosztorysami określającymi zakres robót powierzonych wykonawcy z wyjątkiem przypadków określonych uchwałami Prezydium Rządu,
2)
ogólnych wytycznych organizacji budowy z objaśnieniami i generalnym planem budowy,
3)
wyciągu z tytułu inwestycyjnego obejmującego zestawienie wszystkich obiektów budowy objętych umową, zawierające koszty obiektów po obniżce wynikającej z wykonania nałożonych na zamawiającego obowiązków wygospodarowania oszczędności w etapie projektowania oraz terminy rozpoczęcia i ukończenia budowy tych obiektów,
4)
planu sfinansowania według kwartałów,
5)
projektu technicznego wraz z kosztorysem szczegółowym, uwzględniającego obniżkę cen wynikającą z nałożonych na wykonawcę zadań oszczędnościowych oraz ze specyfikacją materiałową i warunkami technicznymi,
6)
rysunków roboczych,
7)
terminów dostawy na plac budowy przedmiotów wyposażenia technicznego, urządzeń, maszyn itd., które zgodnie z przepisami lub na podstawie porozumienia z wykonawcą dostarczyć ma zamawiający,
8)
warunków szczególnych wynikających z porozumienia stron.
2.
Wyciąg z tytułu inwestycyjnego (ust. 1 pkt 3) powinien obejmować zestawienie wszystkich obiektów budowy objętych umową, zawierające koszty obiektów po obniżce wynikającej z wykonania nałożonych na zamawiającego obowiązków wygospodarowania oszczędności na etapie projektowania, oraz terminy rozpoczęcia i ukończenia budowy tych obiektów. W przypadku gdy w chwili przesyłania wyciągu nałożony na zamawiającego obowiązek wygospodarowania oszczędności na etapie projektowania nie został jeszcze wykonany, w wyciągu tym należy przyjąć, że całość tego zadania obciąża równomiernie wszystkie obiekty. Po wykonaniu obowiązku strony przeprowadzą odpowiednią korektę w wyciągu, ustalając w ramach ogólnego kosztu robót (brutto b) koszty robót poszczególnych obiektów z uwzględnieniem wykonanego obowiązku.
3.
Plan sfinansowania (ust. 1 pkt 4) powinien określać planowaną sumę faktur przejściowych i końcowych, które zostaną przedstawione zamawiającemu do zapłaty w poszczególnych kwartałach i w odniesieniu do poszczególnych obiektów, oraz terminy i wysokość rat spłaty udzielonej zaliczki.
4.
Dokumentacja techniczna wymieniona w ust. 1 pkt 1, 3, 4, 7 i 8 powinna być dostarczona przy podpisaniu umowy. Pozostała dokumentacja może być dostarczona w terminie późniejszym określonym w umowie.
5.
Przepisy ust. 1-4 mają odpowiednie zastosowanie przy zawieraniu umów jednorocznych według wzoru Nr 6, z tym że obowiązek dostarczenia dokumentacji technicznej ciąży na wykonawcy. Wykonawca może dostarczyć podwykonawcy tylko te części dokumentacji, które są niezbędne do wykonania robót przez podwykonawcę.