Rozdział 3 - Sprawozdania naczelnych organów administracji państwowej i urzędów centralnych. - Zasady i tryb sporządzania i zatwierdzania sprawozdań z wykonania budżetu Państwa za rok 1952.

Monitor Polski

M.P.1953.A-47.545

Akt utracił moc
Wersja od: 20 maja 1953 r.

Rozdział  III.

Sprawozdania naczelnych organów administracji państwowej i urzędów centralnych.

§  12.
Naczelne organy administracji państwowej oraz urzędy centralne posiadające osobną część w klasyfikacji budżetu centralnego sporządzają sprawozdania z wykonania swoich części tego budżetu.
§  13.
1.
Sprawozdania, o których mowa w § 12, podlegają rozpatrzeniu przez kolegium ministerstwa (urzędu centralnego), a następnie zatwierdzeniu przez ministra (kierownika urzędu centralnego).
2.
Zatwierdzone sprawozdania z wykonania poszczególnych części budżetu centralnego (ust. 1) naczelne organy administracji państwowej i urzędy centralne przesyłają do dnia 31 lipca 1953 r. do Ministerstwa Finansów i do Ministerstwa Kontroli Państwowej, dołączając odpis protokołu z posiedzenia kolegium, na którym sprawozdanie zostało rozpatrzone.
§  14.
1.
Do sprawozdań, o których mowa w § 12, naczelne organy administracji państwowej i urzędy centralne dołączają:
1)
zbiorcze bilanse i zbiorcze rachunki wyników podległych sobie przedsiębiorstw, działających według zasad rozrachunku gospodarczego, a rozliczających się zarówno z budżetem centralnym jak i budżetami terenowymi;
2)
sprawozdania z wykonania finansowego inwestycji w zakresie swej części budżetu centralnego.
2.
Bilanse, o których mowa w ust. 1 pkt 1, powinny być sporządzone na podstawie bilansów poszczególnych przedsiębiorstw zatwierdzonych przez jednostki nadrzędne tych przedsiębiorstw. Do bilansów tych powinna być dołączona część opisowa zawierająca omówienie działalności przedsiębiorstw ze szczególnym uwzględnieniem stanu akumulacji oraz stanu rozliczeń z budżetem z poszczególnych tytułów.
3.
Do sprawozdań, o których mowa w ust. 1 pkt 2, powinna być dołączona część opisowa zawierająca omówienie stanu wydatków inwestycyjnych w porównaniu ze stanem wykonania tych inwestycji pod względem rzeczowym, stanu dyscypliny finansowo-inwestycyjnej oraz współpracy z bankami finansującymi inwestycje.