§ 23. - Zasady ewidencji środków trwałych i ich umorzeń w jednostkach gospodarki uspołecznionej działających według zasad rozrachunku gospodarczego.

Monitor Polski

M.P.1962.36.173

Akt utracił moc
Wersja od: 1 stycznia 1962 r.
§  23.
1.
Wszelkie przychody, rozchody i przemieszczenia środków trwałych przedsiębiorstwa powinny być prawidłowo i terminowo udokumentowane. Dowody, na podstawie których dokonuje się zapisów w ewidencji środków trwałych, powinny odpowiadać warunkom określonym w zarządzeniu Ministra Finansów z dnia 4 grudnia 1959 r.
2.
Dowody dotyczące przychodu i rozchodu środka trwałego powinny zawierać oprócz danych, wynikających z przepisów zarządzenia Ministra Finansów z dnia 4 grudnia 1959 r., dodatkowe dane, dotyczące podstawy prawnej dokonania przychodu i rozchodu środka trwałego, przyczyny postawienia środka trwałego w stan likwidacji, a protokoły zdawczo-odbiorcze, dotyczące nieodpłatnego przekazania środka trwałego – również pokwitowanie jednostki nieodpłatnie otrzymującej środek trwały.
3.
Dowody dotyczące przychodów, przemieszczenia i rozchodów środków trwałych należy wystawiać oddzielnie dla każdego obiektu inwentarzowego. Dowody dotyczące przychodów, przemieszczenia i rozchodów środków trwałych, o których mowa w § 7 ust. 3, mogą dotyczyć szeregu obiektów inwentarzowych.
4.
Udokumentowanie zmian w stanie i wartości środków trwałych powinno być dokonywane na ujednoliconych drukach rachunkowo-finansowych.