Rozdział 4 - Dokonywanie zmian w kartotece. - Założenie i prowadzenie ewidencji mieszkań służbowych i zakładowych oraz b. pracowniczych.

Monitor Polski

M.P.1953.A-48.553

Akt utracił moc
Wersja od: 21 maja 1953 r.

Rozdział  IV.

Dokonywanie zmian w kartotece.

§  42.
1.
Kartoteka założona przez zakład pracy prezydium miejskiej (gminnej) rady narodowej i administrację budynku powinna być prowadzona bieżąco przez stałe i systematyczne umieszczanie w niej zaszłych zmian. W tym celu wszelkie zmiany w zakresie przydziału i wykorzystania mieszkań służbowych i zakładowych oraz b. pracowniczych powinny być niezwłocznie wzajemnie komunikowane przez osoby obowiązane do prowadzenia kartoteki.
2.
W szczególności obowiązki te obciążają:
1)
administrację budynku - w zakresie komunikowania o zmianach zachodzących w stanie zaludnienia i wykorzystania mieszkania;
2)
zakład pracy dysponujący mieszkaniem - w zakresie zawiadamiania o wszelkich decyzjach dotyczących przydziału i opróżniania mieszkania lub jego części;
3)
zakład pracy zatrudniający pracownika - w zakresie zawiadomienia o rozwiązaniu z pracownikiem stosunku pracy;
4)
organ kwaterunkowy - w zakresie przydzielenia lokalu w trybie art. 9 dekretu o publicznej gospodarce lokalami.
§  43.
Wzajemne komunikowanie powyższych danych nie zwalnia administracji budynków od obowiązku zawiadamiania organu kwaterunkowego o zwolnieniu lokalu w ciągu 3 dni po jego zwolnieniu (art. 12 dekretu o publicznej gospodarce lokalami).
§  44.
1.
W ewidencyjnych kartach mieszkaniowych nie należy dokonywać jakichkolwiek wymazań; zmiany zachodzące powinny być wprowadzane przez przekreślenie nieaktualnych pozycji dotyczących poszczególnych jednostek kwaterunkowych i wpisanie nowych.
2.
Osoba dokonująca zmian powinna w odpowiedniej części karty stwierdzić to swym podpisem z uwidocznieniem daty dokonania tej zmiany i tak np. zmiany dokonywane w części II karty mogą być stwierdzone podpisem w rubryce 16, w części zaś III karty - w rubryce 11.
§  45.
Zmiany w kartach ewidencyjnych przez jednostki obowiązane do ich prowadzenia powinny być dokonywane na podstawie dokumentów będących w posiadaniu tych jednostek lub otrzymanych na podstawce wzajemnego komunikowania sobie przez te jednostki zachodzących zmian.
§  46.
1.
Zakłady pracy i administracje budynków przedkładać będą raz na kwartał właściwym terenowo dla nich prezydiom miejskich (gminnych) rad narodowych w ustalonych z góry dla nich przez te prezydia terminach swe ewidencyjne karty mieszkaniowe celem dokonania przez te prezydia odpowiednich poprawek w swych kartotekach.
2.
Prezydium miejskiej (gminnej) rady narodowej powinno zwracać administracji budynków i zakładowi pracy ich ewidencyjne karty mieszkaniowe w ciągu 3 dni od daty ich otrzymania.