Rozdział 2 - Zakładanie i prowadzenie kartotek mieszkaniowych. - Założenie i prowadzenie ewidencji mieszkań służbowych i zakładowych oraz b. pracowniczych.

Monitor Polski

M.P.1953.A-48.553

Akt utracił moc
Wersja od: 21 maja 1953 r.

Rozdział  II.

Zakładanie i prowadzenie kartotek mieszkaniowych.

§  5.
1.
Kartoteki mieszkań służbowych i zakładowych oraz b. pracowniczych prowadzą.
a)
administracje budynków;
b)
prezydia miejskich (gminnych) rad narodowych - wydziały (referaty) kwaterunkowe, a w miejscowościach nie objętych publiczną gospodarką lokalami - wydziały (referaty) gospodarki komunalnej i mieszkaniowej lub odpowiednie jednostki gospodarki komunalnej, wykonywające zadania tych wydziałów (referatów);
c)
uspołecznione zakłady pracy.
2.
Kartoteka mieszkań służbowych i zakładowych oraz b. pracowniczych prowadzona przez:
a)
administracje budynków - składa się z kart ewidencyjnych tych mieszkań, znajdujących się w budynkach objętych czynnościami administracji;
b)
prezydia miejskich (gminnych) rad narodowych - składa się z kart ewidencyjnych tych mieszkań, znajdujących się w budynkach położonych na terenie danego miasta (gminy);
c)
uspołeczniony zakład pracy - składa się z kart ewidencyjnych tych mieszkań, pozostających w dyspozycji tegoż zakładu pracy.
§  6.
1.
Administracja budynku obowiązana jest do zaopatrzenia się w odpowiednią ilość egzemplarzy kart ewidencyjnych potrzebnych do założenia powyższych kartotek.
2.
Prezydia terenowo właściwych miejskich (gminnych) rad narodowych zaopatrują administracje budynków w druki kart ewidencyjnych, potrzebnych do założenia kartotek.
3.
Uspołecznione zakłady pracy, zarządy budynków mieszkalnych, spółdzielnie mieszkaniowe, zrzeszenia prywatnych właścicieli nieruchomości - odbierają bezpośrednio z prezydiów miejskich (gminnych) rad narodowych potrzebne im druki kart ewidencyjnych dla założenia kartotek mieszkań objętych ich administracją.
4.
Administratorzy budynków, należących do prywatnych właścicieli, nie zrzeszonych w zrzeszeniu prywatnych właścicieli nieruchomości zaopatrują się w potrzebne im druki kart ewidencyjnych bezpośrednio w prezydiach terenowo właściwych dla nich rad narodowych (miejskich lub gminnych).
§  7.
1.
Ewidencyjną kartę mieszkaniową administracja budynku sporządza dla mieszkań służbowych, zakładowych i b. pracowniczych w trzech jednobrzmiących egzemplarzach, z których: pierwszy przekazuje do prezydium terenowo właściwej miejskiej (gminnej) rady narodowej, drugi do uspołecznionego zakładu pracy, który dysponuje mieszkaniem, trzeci zaś zatrzymuje w prowadzonej przez siebie kartotece.
2.
W przypadku zaś gdy zakład pracy sam administruje znajdującymi się w jego dyspozycji mieszkaniami, od jego oceny zależy czy zachodzi potrzeba sporządzenia w dwóch, czy też w trzech egzemplarzach ewidencyjnej karty mieszkaniowej.