§ 9. - Zakres obowiązków informacyjnych i publikacyjnych dla emitentów papierów wartościowych dopuszczonych do regulowanego pozagiełdowego wtórnego publicznego obrotu papierami wartościowymi.

Monitor Polski

M.P.1996.52.482

Akt utracił moc
Wersja od: 4 stycznia 1998 r.
§  9.
1.
Raport półroczny gminy powinien zawierać dane według wzoru określonego w załączniku nr 2 do zarządzenia, sporządzone zgodnie z obowiązującymi zasadami rachunkowości.
2.
Raport półroczny gminy za drugie półrocze powinien zawierać dane przedstawione narastająco od początku roku budżetowego.
3.
Raport półroczny gminy powinien być przygotowany w sposób zapewniający porównywalność danych bieżącego roku budżetowego z danymi przedstawionymi dla analogicznych okresów roku poprzedniego oraz powinien zawierać dane określające procentowo stopień wykonania budżetu gminy.
4.
Raport półroczny gminy powinien ponadto zawierać opis czynników mających istotny wpływ na wykonanie budżetu oraz informacje o następujących zdarzeniach, jeżeli miały miejsce w okresie objętym raportem lub do dnia jego sporządzenia:
1)
każdej zmianie budżetu powodującej zwiększenie lub zmniejszenie dochodów lub wydatków o kwotę równą lub większą niż 15% planowanych dochodów własnych gminy, ze wskazaniem źródła nowych dochodów lub źródła pokrycia poszczególnych zwiększonych wydatków,
2)
realizacji wydatków nie zaplanowanych w budżecie, równych lub większych niż 15% dochodów własnych gminy na dzień wymagalności zobowiązania,
3)
przejęciu nowych istotnych zadań własnych, zwłaszcza tych, które mogą wpłynąć na zdolność gminy do wywiązania się z zobowiązań wynikających z wyemitowanych papierów wartościowych - ze wskazaniem zakresu tych zadań, sposobu i organizacji ich wykonania, wysokości środków przeznaczonych na ich finansowanie, poziomu związanych z tymi zadaniami zobowiązań, które gmina przejmuje, oraz z podaniem jednostek organizacyjnych przejętych lub utworzonych w związku z tymi zadaniami,
4)
przejęciu nowych istotnych zadań zleconych lub powierzonych, zwłaszcza takich, które mogą wpłynąć na zdolność gminy do wywiązania się z zobowiązań wynikających z wyemitowanych papierów wartościowych - ze wskazaniem zakresu tych zadań, sposobu i organizacji ich wykonania, wysokości środków przeznaczonych na ich finansowanie, poziomu związanych z tymi zadaniami zobowiązań, które gmina przejmuje, z podaniem jednostek organizacyjnych przejętych lub utworzonych w związku z tymi zadaniami, oraz z określeniem warunków rezygnacji z wykonania tych zadań, w przypadku gdyby przekraczało ono możliwości finansowe gminy,
5)
przekazywaniu wykonywanych do tej pory istotnych zadań innym podmiotom, w szczególności innej gminie, w ramach porozumienia lub związku komunalnego, ze wskazaniem związanych z tym zobowiązań finansowych,
6)
zawarciu lub rozwiązaniu umów istotnych ze względu na wykonywanie zadań gminy i mogących mieć wpływ na jej sytuację finansową, w szczególności zaś zaciągnięciu kredytu lub pożyczki na okres powyżej 1 roku,
7)
zmianie banku obsługującego budżetu gminy, ze wskazaniem nowego banku i przyczyn zmiany,
8)
ustanowieniu przez gminę hipoteki lub udzieleniu poręczenia dla zabezpieczenia istotnych zobowiązań innych podmiotów, jeżeli wartość zobowiązania warunkowego gminy z tego tytułu przekracza kwotę odpowiadającą 15% dochodów własnych budżetu,
9)
odwołaniu zarządu gminy, zmianie w składzie zarządu, podjęciu działań zmierzających do odwołania rady gminy, wyborze nowej rady gminy i nowego zarządu - ze wskazaniem osób, których dotyczy zdarzenie, oraz przyczyn zajścia tych zdarzeń,
10)
odmowie zatwierdzenia sprawozdania z wykonania budżetu gminy, ze wskazaniem konsekwencji tego zdarzenia,
11)
nieudzieleniu zarządowi gminy absolutorium, ze wskazaniem konsekwencji tego zdarzenia,
12)
uchwaleniu budżetu gminy, ze wskazaniem:
a)
ogólnej sumy dochodów gminy,
b)
planowanych dochodów z poszczególnych źródeł,
c)
sumy wydatków gminy,
d)
planowanych wydatków w poszczególnych działach klasyfikacji budżetowej,
e)
planowanych wydatków na działalność inwestycyjną, na wynagrodzenia oraz na pochodne od wynagrodzeń,
f)
planowanego wyniku budżetu,
g)
sposobu pokrycia deficytu budżetowego na dany rok lub pokrycia straty,
13)
nabyciu lub zbyciu aktywów istotnej wartości - z podaniem daty i sposobu nabycia lub zbycia, podstawowej charakterystyki nabytych aktywów, wraz z ceną ich nabycia (zbycia) lub zyskiem (stratą) uzyskanym na tej transakcji, a w przypadku nabycia lub zbycia akcji (udziałów) spółki kapitałowej - dodatkowo z podaniem nazwy i siedziby jednostki, której akcje (udziały) są przedmiotem nabycia lub zbycia, udziału procentowego nabywanego (zbywanego) kapitału oraz procentu posiadanego kapitału i udziału w łącznej liczbie głosów na walnym zgromadzeniu tej jednostki po dokonaniu transakcji, a także charakteru lokaty kapitałowej emitenta (długo- lub krótkoterminowa),
14)
utracie aktywów istotnej wartości w wyniku zdarzeń losowych - z podaniem daty i opisu zdarzenia oraz krótkiej charakterystyki aktywów, wraz z określeniem ich wartości bilansowej i szacunkowej wartości rynkowej, a także oceny zarządu dotyczącej wpływu tego zdarzenia na wywiązywanie się gminy z zaciągniętych zobowiązań.