Rozdział 1 - Organizacja jednostek projektowania. - Wytyczne organizacji i zakres działania państwowych jednostek projektowania.

Monitor Polski

M.P.1978.28.104

Akt utracił moc
Wersja od: 31 sierpnia 1978 r.

Rozdział  1

Organizacja jednostek projektowania.

§  2.
1.
Organizacja wewnętrzna jednostki projektowania powinna być dostosowana do jej specjalności i przedmiotowego zakresu działania.
2.
Strukturę organizacyjną jednostki projektowania określa jej dyrektor (kierownik) w zakresie niezbędnym do realizacji zadań.
3.
W biurach projektów oraz w zakładach projektowania w kombinatach i innych państwowych przedsiębiorstwach wielozakładowych mogą być tworzone, stosownie do potrzeb, pracownie, działy lub samodzielne stanowiska pracy do wykonywania zadań studialnych, produkcyjnych, usługowych i organizacyjno-administracyjnych.
4.
W pracowniach projektowych, o których mowa w § 1 pkt 3, mogą być tworzone wyłącznie stanowiska pracy do wykonywania zadań i usług produkcyjnych.
5.
Działalnością jednostki projektowania kieruje dyrektor (kierownik) i jest za nią odpowiedzialny.
§  3.
1.
W biurach projektów oraz w zakładach projektowania są powoływane przez dyrektorów (kierowników) tych jednostek rady techniczno-ekonomiczne.
2.
Rada techniczno-ekonomiczna jest organem doradczym i opiniodawczym dyrektora (kierownika).
3.
Radzie techniczno-ekonomicznej przewodniczy dyrektor (kierownik) lub wyznaczony przez niego zastępca.
4.
Członków rady techniczno-ekonomicznej powołuje dyrektor (kierownik) spośród generalnych i głównych projektantów, kierowników komórek produkcyjnych i specjalistów biura projektów (zakładu projektowania), a także w razie potrzeby specjalistów z innych jednostek organizacyjnych.
§  4.
1.
Do zadań rady techniczno-ekonomicznej należy wydawanie opinii w sprawach projektowania i organizacji pracy biura projektów lub zakładu projektowania, a w szczególności:
1)
opiniowanie rozwiązań projektowych, analizowanie poziomu ich efektywności, nowoczesności, jakości oraz prawidłowości,
2)
występowanie z wnioskami do dyrektora (kierownika) biura projektów lub zakładu projektowania w sprawie podjęcia działań zmierzających do poprawy jakości i osiągania nowoczesności rozwiązań projektowych,
3)
formułowanie w miarę potrzeby dodatkowych kryteriów oceny nowoczesności rozwiązań projektowych, dostosowanych do specyfiki jednostki,
4)
wypowiadanie się w sprawach organizacji biura projektów lub zakładu projektowania, organizacji pracy, warunków rozwojowych itp.,
5)
opiniowanie i wypowiadanie się w innych sprawach przedstawionych radzie przez dyrektora (kierownika).
2.
Szczegółową organizację oraz tryb i zasady działania rady techniczno-ekonomicznej określa regulamin rady, zatwierdzony przez dyrektora (kierownika).