Rozdział 13 - Premia dla warsztatowców zatrudnionych w warsztatach pomocniczych i na stacjach obsługi za sprawne wykonywanie napraw drobnych i średnich. - Wynagrodzenie kierowców i innych pracowników samochodowych.
M.P.1949.A-40.561
Akt utracił mocROZDZIAŁ XIII.
Premia dla warsztatowców zatrudnionych w warsztatach pomocniczych i na stacjach obsługi za sprawne wykonywanie napraw drobnych i średnich.
Premia dla warsztatowców zatrudnionych w warsztatach pomocniczych i na stacjach obsługi za sprawne wykonywanie napraw drobnych i średnich.
b. Do ilości godzin eksploatowania wlicza się wszystkie godziny od chwili wyjazdu poszczególnego samochodu z garażu do powrotu. W przypadku, gdy pojazd nie był w ciągu dnia powszedniego eksploatowany pomimo gotowości do jazdy, względnie gdy czas eksploatowania był niższy od 8 godzin - ustala się czas eksploatowania na 8 godzin na dobę.
Jeżeli pojazd był stale eksploatowany na 2 lub więcej zmian, w razie nieeksploatowania pomimo gotowości, przyjmuje się podaną normę 8 godzin na każdą zmianę. W niedziele i święta wlicza się jedynie te godziny, w ciągu których pojazd był eksploatowany.
c. Do sumy godzin napraw drobnych i średnich wlicza się obok czasu trwania naprawy czas oczekiwania na naprawę, przyjmując po 8 godzin za każdą dobę oczekiwania. Jeżeli pojazd jest stale eksploatowany na 2 lub więcej zmian, ustaloną normę 8 godzin czasu oczekiwania na naprawę oblicza się na każdą zmianę. Niedziel i świąt ustawowych nie wlicza się do czasu oczekiwania na naprawę. Do czasu napraw i oczekiwania na naprawy nie wlicza się czasu zużytego na naprawę główną oraz wyczekiwania na tę naprawę.
Współczynnik przepustowości | Wysokość premii miesięcznej w zł | ||||
Kierownicy warsztatu pomocniczego (stacji obsługi) oraz ich zastępcy | Pracownicy warsztatów pomocniczych i stacji obsługi zaszeregowani: | ||||
do I grupy | do II grupy | do III grupy | do IV grupy | ||
od 0,60 do 0,65 | 2.835 | 2.520 | 2.310 | 2.100 | 1.575 |
powyżej 0,65 " 0,70 | 3.150 | 3.150 | 2.835 | 2.520 | 1.995 |
" 0,70 " 0,75 | 4.410 | 4.095 | 3.675 | 3.255 | 2.625 |
" 0,75 " 0,80 | 5.670 | 5.250 | 4.725 | 4.200 | 3.360 |
" 0,80 " 0,85 | 7.350 | 6.615 | 5.985 | 5.250 | 4.305 |
" 0,85 " 0,90 | 8.925 | 8.085 | 7.350 | 5.355 | |
" 0,90 " 0,95 | 10.710 | 9.765 | 8.820 | 7.875 | 6.510 |
" 0,95 " 1,00 | 12.600 | 11.550 | 10.500 | 9.450 | 7.875 |
Przykład obliczania wysokości premii:
Pomocniczy warsztat naprawy obsługuje 9 pojazdów, z których 7 w ciągu miesiąca o 25 dniach powszednich było eksploatowanych w ciągu 20 dni po 10 godzin dziennie, w ciągu 2 dni pojazdy te nie były eksploatowane pomimo gotowości do eksploatacji, 4 dni były w naprawie łącznie z oczekiwaniem na naprawę, ponadto w ciągu jednej niedzieli były eksploatowane po 3 godziny. Pozostałe dwa pojazdy były stale eksploatowane na 2 zmiany, przy czym w ciągu 18 dni były eksploatowane po 17 godzin dziennie, w ciągu 3 dni po 6 godzin dziennie (pomimo gotowości przez czas 2 zmian), 3 dni oczekiwały na naprawę średnią oraz były naprawiane 4 dni po 5 godz. każdy. W ciągu pozostałych w dniu naprawy 11 godzin (praca na 2 zmiany 16 godzin minus 5 godzin naprawy) pojazdy były eksploatowane.
Ilość godzin gotowości pojazdów do eksploatacji oblicza się następująco:
7 × 20 × 10 = 1400 godz. - czas eksploat. 7 pojazd. w ciągu 20 dni
7 × 2 × 8 = 112 " " gotowości " " " 2 dni
7 × 1 × 3 = 21 " " eksploat. " " niedzieli
2 × 18 × 17 = 612 " " " 2 " " 18 dni
2 × 3 × 6 = 36 " " " " " " 3 dni
2 x 3 × 10 = 60 " " gotowości 2 pojazdów eksploatowanych na 2 zmiany w ciągu 3 dni (16 godzin dziennie minus 6 godz. eksploatacji = 10 godz. dziennie),
2 × 1 × 11 = 22 " " eksploatacji w dniu naprawy
Razem 2263 " " gotowości do eksploatacji 9 pojazdów w ciągu miesiąca.
Ilość godzin w naprawie oblicza się następująco:
7 × 4 × 8 = 224 godz. - czas oczekiwania na naprawę i czas naprawy 7 pojazdów
2 × 3 × 16 = 96 " " oczekiwania na naprawę 2 pojazdów eksploatow. na 2 zmiany
2 × 1 × 5 = 10 " " naprawy 2 pojazdów
Razem = 330 godzin - czas naprawy wszystkich pojazdów.
Współczynnik przepustowości oblicza się dzieląc czas gotowości do eksploatacji (2263 godziny) przez czas gotowości powiększony o czas naprawy (2263 + 330 = 2533 godziny) - 2263 : 2593 = 0,87 = współczynnik przepustowości.
Zgodnie z tabelą podaną w punkcie 4 miesięczna premia będzie wynosiła:
1. dla kierownika warsztatu (stacji obsługi) i jego zastępcy 8.500 zł
2. dla pracown. zaszeregowanych do I grupy 7.700 "
3. " " " " II " 7.000 "
4. " " " " III " 6.200 "
5. " " " " IV " 5.100 "
Premia przysługuje tylko tym pracownikom, którzy przyczynili się do sprawnego dokonania napraw, przy czym liczba otrzymujących premię nie może przekroczyć 4 pracowników (7 pojazdów eksploatowanych na 1 zmianę plus 2 pojazdy eksploatowane na 2 zmiany podzielone przez
[WZÓR]
3 = 7 + 2 × 2 = 11/3 = 3,6 otrzymany wynik zgodnie z pkt. 2 powyższa się do 4.