§ 17. - Warunki techniczne tramwajów oraz zakres ich wyposażenia.

Monitor Polski

M.P.1984.23.161

Akt utracił moc
Wersja od: 16 października 1984 r.
§  17.
1.
Hamulce uważa się za sprawne, jeżeli parametry hamowania nie obciążonego wagonu na suchych szynach na odcinku prostym i poziomym z prędkości początkowej 30 km/h wynoszą:
1)
średnia wartość opóźnienia hamowania hamulcem roboczym lub awaryjnym jest nie mniejsza niż 1,1 m/s2, co odpowiada drodze hamowania 31,5 m,
2)
w odniesieniu do wagonów wyprodukowanych przed 1962 r. wartość opóźnienia przy hamowaniu hamulcem awaryjnym nie powinna być mniejsza niż 0,8 m/s2, co odpowiada drodze hamowania 43,4 m,
3)
średnia wartość opóźnienia hamowania nagłego (przy jednoczesnym współdziałaniu wszystkich hamulców) nie powinna być mniejsza niż:
a)
3,0 m/s2 (droga hamowania 11,6 m) - w odniesieniu do wagonów wyprodukowanych po dniu 1 czerwca 1986 r.,
b)
2,0 m/s2 (droga hamowania 17,3 m) - w odniesieniu do wagonów wyprodukowanych przed dniem 1 czerwca 1986 r.
2.
Pociąg tramwajowy złożony z wagonu silnikowego i wagonów doczepnych czynnych musi osiągać takie same parametry hamowania jak wagon pojedynczy danego typu.
3.
W pociągu tramwajowym złożonym z wagonu silnikowego i wagonów doczepnych biernych przy hamowaniu nagłym opóźnienie hamowania nie może być mniejsze niż 80% wartości opóźnienia hamowania określonego dla wagonu silnikowego.
4.
Hamulec postojowy powinien zapewniać utrzymanie unieruchomionego wagonu przy maksymalnym obciążeniu na wzniesieniu lub spadku toru wynoszącym 5%.