Warunki przewozu pracowników na terenie województwa katowickiego w zarobkowym transporcie samochodowym.

Monitor Polski

M.P.1962.84.396

Akt utracił moc
Wersja od: 5 grudnia 1962 r.

ZARZĄDZENIE
MINISTRÓW KOMUNIKACJI I GOSPODARKI KOMUNALNEJ
z dnia 2 listopada 1962 r.
w sprawie warunków przewozu pracowników na terenie województwa katowickiego w zarobkowym transporcie samochodowym.

Na podstawie § 3 ust. 1 uchwały nr 521 Komitetu Ekonomicznego Rady Ministrów z dnia 7 grudnia 1961 r. w sprawie przejmowania przez samochodowych przewoźników publicznych przewozów pracowniczych na terenie województwa katowickiego w latach 1962-1967 zarządza się, co następuje:
Ilekroć w zarządzeniu jest mowa:
1)
o "przewoźnikach" - należy przez to rozumieć Wojewódzkie Przedsiębiorstwo Państwowej Komunikacji Samochodowej w Katowicach, Wojewódzkie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Katowicach oraz Miejskie Przedsiębiorstwa Komunikacyjne w Częstochowie, Rybniku i Bielsku Białej,
2)
o "przewozach pracowniczych" - należy przez to rozumieć przewozy przejmowane przez przewoźników wymienionych w pkt 1, a dotychczas wykonywane taborem samochodowym branżowych przedsiębiorstw transportu drogowego oraz przez zakłady pracy własnym taborem samochodowym.
1.
Przewozy pracownicze powinny być wykonywane przede wszystkim w ramach regularnej komunikacji autobusowej, z wyjątkiem komunikacji pośpiesznej.
2.
Przewoźnicy przejmujący przewozy pracownicze w ramach komunikacji autobusowej, określonej w ust. 1, obowiązani są umożliwić zakładom pracy zbiorowe nabywanie biletów lub kart okresowych dla wszystkich pracowników, uprawnionych do korzystania z tej komunikacji, na kursy autobusowe określone w zamówieniu zakładu pracy.
3.
W celu zaspokojenia zapotrzebowań zgłoszonych przez zakłady pracy (ust. 2) przewoźnicy są obowiązani:
1)
rozwijać sieć regularnej komunikacji autobusowej w sposób zabezpieczający połączenia niezbędne do wykonywania przejmowanych przewozów pracowniczych,
2)
zwiększać zależnie od występujących potrzeb częstotliwość kursów na liniach regularnej komunikacji autobusowej,
3)
dostosowywać rozkłady jazdy autobusów do potrzeb zakładów pracy.
1.
Zakładom pracy przysługuje korzystanie z przewozów pracowniczych wykonywanych przez przewoźników w kursach zamkniętych, tj. przeznaczonych wyłącznie dla pracowników określonego zakładu (zakładów) pracy, w razie braku na trasie przewozów pracowniczych regularnej komunikacji autobusowej i niecelowości jej uruchomienia z przyczyn eksploatacyjnych lub ekonomicznych albo jeżeli trasa tych przewozów pokrywa się tylko częściowo z linią regularnej komunikacji autobusowej.
2.
Przewozy pracownicze w kursach zamkniętych wykonywane są na podstawie okresowych umów zawartych między przewoźnikiem a zainteresowanym zakładem (zakładami) pracy.
1.
Przejmowanie przewozów pracowniczych w sposób określony w § 2 i § 3 odbywa się na podstawie planów rocznych, opracowanych stosownie do przepisu § 1 ust. 4 powołanej we wstępie uchwały.
2.
W pierwszej kolejności powinny być przejmowane przez przewoźników przewozy pracownicze, wykonywane ciężarowymi pojazdami samochodowymi, bez względu na odległość przewozów.
3.
Projekty planów przejmowania przewozów pracowniczych opiniuje Wojewódzka Komisja Związków Zawodowych w Katowicach.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 1963 r.