§ 3. - Warunki oraz sposób pomocniczego wykorzystania techniki elektronicznej w wyborach do rad gmin, rad powiatów, sejmików województw i rad dzielnic m.st. Warszawy oraz w wyborach wójtów, burmistrzów i prezydentów miast zarządzonych na dzień 7 kwietnia 2024 r.

Monitor Polski

M.P.2024.186

Akt utracił moc
Wersja od: 4 marca 2024 r.
§  3. 
1. 
System teleinformatyczny umożliwia w szczególności:
1)
wprowadzenie i przechowywanie danych o terytorialnym zasięgu działania komisarzy wyborczych;
2)
wprowadzenie i przechowywanie danych o urzędnikach wyborczych powołanych w poszczególnych gminach;
3)
wprowadzenie, przechowywanie i aktualizację danych o komitetach wyborczych, listach kandydatów i kandydatach na radnych oraz o kandydatach na wójtów, burmistrzów i prezydentów miast;
4)
weryfikację danych, o których mowa w pkt 3, w szczególności w zakresie naruszenia zakazu kandydowania w wyborach członków komisji wyborczych, zakazu wielokrotnego kandydowania, jak i posiadania praw wyborczych;
5)
pomoc w nadawaniu numerów listom kandydatów;
6)
wprowadzenie i przechowywanie danych o okręgach wyborczych i obwodach głosowania oraz o składach terytorialnych i obwodowych komisji wyborczych;
7)
pobranie z Centralnego Rejestru Wyborców oraz przechowywanie danych o liczbie mieszkańców oraz wyborców, o liczbie sporządzonych aktów pełnomocnictwa do głosowania oraz o liczbie wysłanych pakietów wyborczych, a także wspomaganie użytkowników w przygotowaniu tych pakietów;
8)
przygotowanie danych do składu obwieszczeń o zarejestrowanych listach kandydatów na radnych i o zarejestrowanych kandydatach na wójtów, burmistrzów i prezydentów miast oraz danych niezbędnych do sporządzenia kart do głosowania;
9)
druk formularzy protokołów głosowania w obwodzie dla właściwej obwodowej komisji wyborczej;
10)
przekazanie, w trakcie głosowania, danych o liczbie osób uprawnionych do głosowania ujętych w spisach wyborców oraz o liczbie kart do głosowania wydanych wyborcom w stałych obwodach głosowania;
11)
wprowadzenie wszystkich danych zawartych w projektach protokołów głosowania w obwodzie;
12)
wydruk projektów protokołów głosowania w obwodzie z ewentualnym zestawieniem błędów oraz raportem ostrzeżeń, ułatwiającymi sprawdzenie poprawności ustalenia wyników głosowania w obwodzie, a w szczególności zgodności arytmetycznej danych;
13)
wprowadzenie danych z podpisanych protokołów głosowania w obwodzie do sieci elektronicznego przekazywania danych;
14)
zapisanie danych z protokołów głosowania w obwodzie w postaci pliku na elektronicznym nośniku danych w przypadku braku możliwości wprowadzenia danych do sieci elektronicznego przekazywania danych;
15) 1
 potwierdzenie przez koordynatora gminnego (miejskiego, dzielnicowego) oraz powiatowego ds. informatyki zgodności danych elektronicznych otrzymanych z obwodowej komisji wyborczej z protokołami głosowania w obwodzie przekazanymi przez tę obwodową komisję wyborczą;
16)
weryfikację i zatwierdzenie danych z protokołów głosowania w obwodzie na poziomie właściwego komisarza wyborczego;
17)
sporządzenie, w formie wydruków, projektów zestawień wyników głosowania i projektów protokołów z wyborów;
18)
zatwierdzenie danych z protokołów z wyborów na poziomie właściwego komisarza wyborczego;
19)
gromadzenie i przekazywanie skanów protokołów głosowania w obwodzie, zestawień wyników głosowania oraz protokołów z wyborów;
20)
sporządzenie przez komisarza wyborczego o charakterze ogólnowojewódzkim projektu obwieszczenia o wynikach wyborów do rad oraz o wynikach wyborów wójtów, burmistrzów i prezydentów miast na obszarze województwa;
21)
sporządzenie wyciągów, o których mowa w art. 169 Kodeksu wyborczego;
22)
sporządzenie projektów obwieszczeń Państwowej Komisji Wyborczej o wynikach wyborów do rad na obszarze kraju oraz o zbiorczych wynikach wyborów wójtów na obszarze kraju;
23)
przygotowanie zaświadczeń o wyborze dla radnych oraz wójtów, burmistrzów i prezydentów miast;
24)
przechowywanie danych zawartych w protokołach głosowania w obwodach, w okręgach wyborczych, na poziomie jednostki samorządu terytorialnego, na poziomie właściwości komisarza wyborczego i w skali kraju.
2. 
System teleinformatyczny umożliwia komisarzowi wyborczemu nadzór nad poprawnością ustalenia wyników głosowania i wyników wyborów przez komisje wyborcze z obszaru jego właściwości terytorialnej.
3. 
System teleinformatyczny zapewnia wgląd Państwowej Komisji Wyborczej we wszystkie wprowadzone do niego dane z protokołów głosowania w obwodzie i protokołów wyników, a komisarzowi wyborczemu w dane z protokołów głosowania w obwodzie i protokołów wyników z całego obszaru właściwości terytorialnej.
4. 
System teleinformatyczny zapewnia wprowadzenie danych do sieci elektronicznego przekazywania danych oraz ich przesyłanie, z zapewnieniem bezpieczeństwa komunikacji i autoryzacji oraz poprawności i integralności przekazanych danych.
5. 
W systemie teleinformatycznym prowadzona jest ewidencja osób posiadających dostęp do niego oraz ich uprawnień.
1 § 3 ust. 1 pkt 15 zmieniony przez § 1 uchwały nr 101/2024 z dnia 4 marca 2024 r. (M.P.2024.277) zmieniającej nin. uchwałę z dniem 4 marca 2024 r.