Rozdział 2 - Treść znaku towarowego. - Używanie znaków towarowych przez przedsiębiorstwa gospodarki uspołecznionej.

Monitor Polski

M.P.1949.A-57.762

Akt utracił moc
Wersja od: 23 sierpnia 1949 r.

II.

Treść znaku towarowego.

§  5.
Treść znaku towarowego powinna nadawać się do odróżnienia towarów danego przedsiębiorstwa zgodnie z art. 174, 177, 179 i 181 rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej z dnia 22 marca 1938 r. o ochronie wynalazków, wzorów i znaków towarowych (Dz. U. R. P. Nr 39, poz. 384) - wraz z późniejszymi zmianami (Dz. U. R. P. z 1933 r. Nr 10, poz. 63, z 1945 r. Nr 58, poz. 334 i z 1948 r. Nr 24, poz. 164 i Nr 44, poz. 315).
§  6.
Znaki towarowe nie mogą zawierać danych fałszywych lub mogących wprowadzać w błąd.

Wykonanie znaku winno odpowiadać wymaganiom celowości i estetyki.

§  7.
Przedsiębiorstwa gospodarki uspołecznionej nie mogą używać znaków towarowych:
a)
zawierających określenia w języku niemieckim,
b)
należących do przedsiębiorstw zagranicznych, albo wskazujących na łączność z tymi przedsiębiorstwami,
c)
zawierających nazwiska, podobizny lub firmy poprzednich właścicieli, albo naruszających prawo do nazwiska, podobizny lub firmy innych osób.

Od powyższej zasady może być uczynione odstępstwo w wyjątkowych przypadkach, w których ze względu na poważne korzyści w obrocie lub z innych ważnych powodów w pełni uzasadnionych korzystanie z danych znaków jest pożądane, a z punktu widzenia prawnego nie ma co do tego przeszkód.