Ustalenie wzorów i wymiarów sygnałów w lotnictwie szybowcowym.

Monitor Polski

M.P.1952.A-3.47

Akt utracił moc
Wersja od: 17 stycznia 1952 r.

ZARZĄDZENIE
MINISTRA TRANSPORTU DROGOWEGO I LOTNICZEGO
z dnia 7 grudnia 1951 r.
w sprawie ustalenia wzorów i wymiarów sygnałów w lotnictwie szybowcowym.

Na podstawie art. 8 ust. 2 lit. a) rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej z dnia 14 marca 1928 r. o prawie lotniczym (Dz. U. R. P. z 1935 r. Nr 69, poz. 437), w związku z § 2 ust. 1 zarządzenia Ministra Komunikacji z dnia 1 lutego 1951 r. w sprawie sygnalizowania lotów szybowcowych (Monitor Polski Nr A-11, poz. 172) zarządza się, co następuje:
Dla celów sygnalizowania lotów szybowcowych ustala się wzory i wymiary sygnałów oraz ich znaczenie, zawarte w tablicy, stanowiącej załącznik do niniejszego zarządzenia.
W razie potrzeby podczas lotów powinny być jednocześnie wykładane sygnały, przewidziane w ogólnych przepisach o wykonywaniu lotów nad terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, wydanych przez Ministerstwo Obrony Narodowej.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.

ZAŁĄCZNIK 

WZORY I WYMIARY SYGNAŁÓW DO SYGNALIZOWANIA LOTÓW SZYBOWCOWYCH

"Lądować z zachowaniem największej ostrożności".
..................................................

Notka Redakcji Systemu Informacji Prawnej LEX

Niniejsza treść dostępna jest wyłącznie w wersji pierwotnej treści w formacie PDF.

..................................................

"Loty szybowcowe nad lotniskiem"

(dla statków w powietrzu).

..................................................

Notka Redakcji Systemu Informacji Prawnej LEX

Niniejsza treść dostępna jest wyłącznie w wersji pierwotnej treści w formacie PDF.

..................................................

"Loty szybowcowe nad lotniskiem"

(dla statków kołujących i przyziemia).

..................................................

Notka Redakcji Systemu Informacji Prawnej LEX

Niniejsza treść dostępna jest wyłącznie w wersji pierwotnej treści w formacie PDF.

..................................................

Tarcze poziome

Tarcze poziome - gruba dykta przybita na kratownicy z listew drewnianych. Tarcza musi być składana (na zawiasach) po linii A-B i C-D stroną malowaną do wewnątrz.

Maszt pionowy

Maszt pionowy - wykonanie z mocnej belki, dolna część przeznaczona na wkopanie, uodporniona przed gniciem. Kule wykonane z blachy lub plecionki wiklinowej lub też z żeberkowania drucianego obciągniętego płótnem.