Ustalenie rocznych norm przebiegu samochodów osobowych jednostek organizacyjnych administracji państwowej, gospodarki uspołecznionej i organizacji społecznych.

Monitor Polski

M.P.1957.11.79

Akt utracił moc
Wersja od: 11 lutego 1957 r.

ZARZĄDZENIE
MINISTRA TRANSPORTU DROGOWEGO I LOTNICZEGO
z dnia 29 stycznia 1957 r.
w sprawie ustalenia rocznych norm przebiegu samochodów osobowych jednostek organizacyjnych administracji państwowej, gospodarki uspołecznionej i organizacji społecznych.

Na podstawie art. 3 ust. 2 dekretu z dnia 29 października 1952 r. o gospodarowaniu artykułami obrotu towarowego i zaopatrzenia (Dz. U. Nr 44, poz. 301) oraz w związku z § 1 zarządzenia Przewodniczącego Państwowej Komisji Planowania Gospodarczego z dnia 14 grudnia 1956 r. w sprawie przekazania uprawnień do wydawania przepisów o gospodarowaniu pojazdami samochodowymi, częściami zamiennymi i ogumieniem do tych pojazdów oraz o normowaniu zużycia materiałów pędnych w eksploatacji i obsłudze pojazdów samochodowych (Monitor Polski Nr 105, poz. 1209) zarządza się, co następuje:
Ustala się następujące normy rocznych przebiegów samochodów osobowych:
Grupa rocznego przebieguNorma roczna km
Ido 35.000
IIdo 24.000
Normy rocznych przebiegów (§ 1) stosuje się do samochodów służbowych jednostek organizacyjnych administracji państwowej, gospodarki uspołecznionej i organizacji społecznych, zwanych w dalszym ciągu w skróceniu "jednostkami".
1.
Zaliczania służbowych samochodów osobowych jednostek do grup przebiegu rocznego oraz ustalania maksymalnych rocznych przebiegów w ramach tych grup dokonuje właściwa władza naczelna danej jednostki, a w stosunku do jednostek podległych prezydiom rad narodowych - prezydia właściwych wojewódzkich rad narodowych bądź rad narodowych miast nie wchodzących w skład województw.
2.
Do grupy I rocznego przebiegu mogą być zaliczone - po uznaniu za funkcyjne - samochody osobowe jednostek organizacyjnych, przeznaczone do wykonywania następujących zadań: dowożenia lekarzy i personelu sanitarnego lecznictwa otwartego do chorych, terenowej obsługi weterynaryjnej, stałej kontroli sieci: łączności, energetycznej, rurociągów, kontroli stanu utrzymania dróg, dróg wodnych, kontroli ruchu drogowego, nadzoru akcji skupu w terenie, kontroli robót geodezyjnych i kartograficznych, kontroli eksploatacji pojazdów samochodowych PKS oraz obsługi prasowej, radiowej i filmowej terenu.
3.
Do grupy II rocznego przebiegu zalicza się służbowe samochody osobowe nie zaliczone do grupy I.
W ramach każdej grupy rocznych przebiegów powinny być ustalone maksymalne roczne przebiegi wszystkich samochodów osobowych danej jednostki w oparciu o rzeczywiste wykorzystanie wydatków w poprzednich okresach budżetowych.
Zarządzenie nie dotyczy jednostek wojskowych i Milicji Obywatelskiej oraz samochodów reprezentacyjnych (R).
Traci moc zarządzenie nr 93 Ministra Transportu Drogowego i Lotniczego z dnia 10 maja 1954 r. w sprawie ustalenia rocznych norm przebiegu samochodów osobowych jednostek organizacyjnych administracji państwowej, gospodarki uspołecznionej i organizacji społecznych.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.