§ 4. - Ulgi w podatku gruntowym oraz w spłacaniu należności Państwowego Funduszu Ziemi z tytułu inwestycji dokonywanych w gospodarstwach rolnych, położonych na niektórych obszarach kraju.

Monitor Polski

M.P.1960.44.212

Akt utracił moc
Wersja od: 1 stycznia 1964 r.
§  4.
1.
Osoby ubiegające się o ulgę (§ 1) powinny złożyć odpowiedni wniosek do organu finansowego właściwego dla wymiaru podatku gruntowego w ciągu miesiąca po ukończeniu inwestycji.
2.
Do wniosku (ust. 1) należy dołączyć:
1)
zatwierdzony plan i zezwolenie na dokonanie remontu, na odbudowę, rozbudowę lub budowę budynku lub części budynku gospodarczego i mieszkalnego związanego z gospodarstwem rolnym, jeżeli plan bądź zezwolenie w myśl obowiązujących przepisów o budownictwie wymagane są dla tego rodzaju robót,
2)
zaświadczenie właściwego do spraw budownictwa organu prezydium powiatowej rady narodowej bądź organu administracji prezydium gromadzkiej (miejskiej, osiedla) rady narodowej, stwierdzające, że został dokonany remont budynku bądź że budynek jest odbudowany, rozbudowany lub nowo wybudowany, ile procent wynosi odbudowa lub rozbudowa oraz że budynek nadaje się do użytkowania,
3)
w razie dokonania inwestycji:
a)
w postaci wzniesienia nowego budynku gospodarczego bądź mieszkalnego związanego z gospodarstwem rolnym – zaświadczenie inspektoratu powiatowego Państwowego Zakładu Ubezpieczeń, stwierdzające wysokość sumy ubezpieczenia budynku,
b)
w postaci odbudowy, rozbudowy lub remontu albo dokończenia budowy nowego budynku lub części budynku gospodarczego bądź mieszkalnego związanego z gospodarstwem rolnym oraz budowy, odbudowy, rozbudowy studni, szklarni, silosu lub gnojownika, a także założenia (budowy) nowych inspektów betonowanych – oryginalne dowody (rachunki) stwierdzające wysokość poniesionych wydatków (nakładów) na zakup materiałów i koszty fachowej robocizny obcej wraz z zaświadczeniem właściwego do spraw budownictwa organu prezydium powiatowej rady narodowej bądź organu administracji prezydium gromadzkiej (miejskiej, osiedla) rady narodowej stwierdzającym, że wysokość nakładów materiałowych objętych rachunkami odpowiada faktycznemu zużyciu materiałów, a jeżeli chodzi o rachunki kosztów fachowej robocizny obcej – że cena robocizny odpowiada warunkom miejscowym,
4)
zaświadczenie właściwego banku lub instytucji kredytowej (spółdzielni oszczędnościowo-pożyczkowej) stwierdzające wysokość udzielonego kredytu oraz termin i wysokość raty spłaconej, jeżeli podatnik lub wspólnie z nim gospodarujący członek rodziny korzystał z kredytu, bądź oświadczenie podatnika, że ani on ani wspólnie z nim gospodarujący członek rodziny nie korzystał z kredytu bankowego lub instytucji kredytowej.
3.
Do wniosku o przyznanie ulgi z tytułu założenia inspektów lub sadu podatnik powinien załączyć – oprócz dowodów (rachunków) dotyczących zakupu materiałów (cementu, szkła, drzewa lub gotowych elementów) i kosztów fachowej robocizny obcej oraz innych zaświadczeń, określonych w ust. 2 pkt 3 lit. b), stwierdzających poniesienie wydatków na założenie inspektów, oraz oprócz dowodów (rachunków) na zakup drzewek i palików na założenie sadu – zaświadczenie właściwego organu administracji prezydium gromadzkiej (miejskiej, osiedla) rady narodowej stwierdzające założenie nowych inspektów lub nowego sadu i ich powierzchnię.
4.
Oryginalne rachunki, o których mowa w ust. 2, zwraca się podatnikowi z zamieszczoną na nich adnotację, że zostały wykorzystane przy rozpatrzeniu wniosku o ulgę.