§ 3. - Ulgi podatkowe z tytułu remontów i inwestycji dokonanych w nie uspołecznionych przedsiębiorstwach młynarskich.

Monitor Polski

M.P.1964.35.159

Akt utracił moc
Wersja od: 29 maja 1964 r.
§  3.
1.
W celu uzyskania ulgi podatkowej osoby objęte przepisami zarządzenia są obowiązane:
1)
w terminie 14 dni od daty rozpoczęcia remontu - zawiadomić o tym organ finansowy właściwy dla wymiaru podatku obrotowego,
2)
w terminie miesięcznym po ukończeniu remontu lub nabyciu i zainstalowaniu maszyn bądź urządzeń - złożyć odpowiedni wniosek do organu finansowego wymienionego w pkt 1 o przyznanie ulg podatkowych.
2.
Do wniosku o przyznanie ulg podatkowych z tytułu remontu budynków należy dołączyć:
1)
zestawienie wykonanych robót, a jeżeli wykonano naprawę elementów konstrukcyjnych - zatwierdzony projekt i zezwolenie na remont, o ile projekt bądź zezwolenie w myśl obowiązujących przepisów prawa budowlanego są wymagane dla tego rodzaju remontu,
2)
zestawienie wydatków poniesionych w związku z remontem oraz oryginalne dowody (rachunki) stwierdzające wysokość poniesionych wydatków,
3)
zaświadczenie organu do spraw budowlanych prezydium właściwej rady narodowej stwierdzające, że został dokonany remont budynku, że wysokość nakładów materiałowych objętych rachunkami odpowiada zużyciu materiałów w rodzaju i w rozmiarze odpowiadającym remontowi, a jeżeli chodzi o rachunki kosztów robocizny obcej, że cena robocizny odpowiada warunkom miejscowym,
4)
zaświadczenie właściwego banku lub instytucji kredytowej (spółdzielni oszczędnościowo-pożyczkowej) stwierdzające wysokość udzielonego kredytu oraz termin i wysokość raty spłaconej, jeżeli podatnik lub wspólnie z nim gospodarujący członek rodziny korzystał z kredytu bankowego lub instytucji kredytowej na sfinansowanie remontów lub inwestycji, bądź oświadczenie podatnika stwierdzające, że ani on, ani wspólnie z nim gospodarujący członek rodziny nie korzystał z kredytu bankowego lub instytucji kredytowej.
3.
Do wniosku o przyznanie ulgi podatkowej z tytułu remontu maszyn bądź urządzeń należy dołączyć dowody, o których mowa w ust. 2 pkt 2 i 4, a do wniosku o przyznanie ulgi podatkowej z tytułu nabycia i zainstalowana maszyn bądź urządzeń należy ponadto dołączyć dowód nabycia maszyny lub urządzenia, zawierający imię, nazwisko (firmę) oraz adres sprzedawcy i nabywcy maszyn bądź urządzeń, rodzaj sprzedanych maszyn bądź urządzeń, datę sprzedaży, cenę sprzedaży i datę całkowitego jej uiszczenia, a jeżeli transakcja została dokonana z jednostką gospodarki nie uspołecznionej - oświadczenie sprzedawcy, że sprzedany przedmiot jest nowy.
4.
Oryginalne dowody (rachunki), o których mowa w ust. 2 i ust. 3, zwraca się podatnikowi po wydaniu decyzji przyznającej ulgę z adnotacją na nich, że zostały wykorzystane przy rozpatrzeniu wniosku o ulgę.
5.
Gdy organ finansowy uzna dołączone do wniosku dowody za niewystarczające, wezwie podatnika do przedstawienia dodatkowych dowodów w terminie wyznaczonym.