§ 25. - Tryb wykonywania kontroli przez komisarzy dewizowych, sprawozdawczość, postępowanie pokontrolne oraz zasady współpracy komisarzy dewizowych z innymi organami kontroli i władzami.

Monitor Polski

M.P.1954.A-19.343

Akt utracił moc
Wersja od: 19 lutego 1954 r.
§  25.
1.
Protokół z kontroli sporządza się na miejscu w jednostce kontrolowanej. Powinien on w szczególności zawierać:
1)
imię, nazwisko i stanowisko służbowe kontrolującego, podstawę kontroli, czas trwania kontroli oraz datę sporządzenia protokołu;
2)
nazwę kontrolowanej jednostki oraz zadania kontroli;
3)
imiona i nazwiska kierownika jednostki kontrolowanej, głównego (starszego) księgowego, a także imiona i nazwiska oraz stanowiska służbowe osób udzielających wyjaśnień w toku kontroli;
4)
ustalenia co do wykonania zarządzeń i zaleceń wydanych na podstawie poprzedniej kontroli;
5)
stwierdzone w toku kontroli fakty w oparciu o dokumenty, wyjaśnienia osób zainteresowanych, zeznania świadków oraz stwierdzony rzeczywisty stan badanej sprawy, wysokość ewentualnych strat i osoby za nie odpowiedzialne;
6)
stwierdzenie, że do protokołu wniesiono bądź nie wniesiono zastrzeżeń oraz że odpis protokołu pozostawiono w jednostce kontrolowanej;
7)
wymienienie załączników do protokołu.
2.
Protokoły z kontroli sporządza się w takiej ilości egzemplarzy, aby nie zachodziła potrzeba dokonywania ich odpisów. Ilość tę określa zlecający kontrolę.
3.
Protokół z kontroli podpisują: kontrolujący i kierownik jednostki kontrolowanej, główny (starszy) księgowy oraz kierownicy kontrolowanych działów jednostki. W razie odmowy podpisania protokołu przez obowiązane do tego osoby kontrolujący zamieszcza wzmiankę o odmowie i o przyczynach odmowy, zaopatrując ją własnym podpisem. Gdyby motywy odmowy uzasadniały uzupełniające skontrolowanie kwestionowanych fragmentów protokołu, kontrolujący powinien tego dokonać, nadmieniając o tym w protokole. W razie odmowy podania przyczyn niepodpisania protokołu kontrolujący stwierdza to w protokole.